Aj, enklast är om du kan ta bort länkbiten ovanför också och sedan sätta ditt en av de andra länkbitarna du tagit bort. Annars är nog ända lösningen att borra ut skruven.Skruven gick av... .. Så nu sitter den fast.. Vad göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aj, enklast är om du kan ta bort länkbiten ovanför också och sedan sätta ditt en av de andra länkbitarna du tagit bort. Annars är nog ända lösningen att borra ut skruven.Skruven gick av... .. Så nu sitter den fast.. Vad göra?
Hej!
Ja, nya modellerna är på ingång, kommer komma hem i slutet av Maj (konservativt räknat), sen påbörjas utskick till backare och de som förbeställt asap!
Nej, det är nog lugnt. Ingen ko på isen heller, den går ju att använda ändå.Från Update #11:
Förhoppningsvis inga problem.
Redan gjort.Ja det kan man verkligen tycka. Jag hade nog kontaktat dom ganska omgående.
Det var sista biten.. Men något känns inte riktigt rätt här. Får nog maila och be om en ny länk..Aj, enklast är om du kan ta bort länken ovanför också och sedan sätta ditt en av de andra länkarna du tagit bort. Annars är nog ända lösningen att borra ut skruven.
JesssNow we're talking . Kanske får bli en tredje då... Undrar om mina frågor har något med det att göra?
Skriv till Traska och kräv och få en länk express-fraktad till dig.Skruven gick av... .. Så nu sitter den fast.. Vad göra?
Tusen tack! Haft en kanon dag hittillsGrattis på dig Hoppas du får en fin dag!
Vad surt! Jag hade också en skruv som kärvade men det var mitt i så den gick att plocka bort. Hoppas du får ny länk snabbt!Skruven gick av... .. Så nu sitter den fast.. Vad göra?
Nej, det är ett rätt kass betyg. Länken var väl kanske svårare att förutse om man inte har märkt att det har gängat fel iofs.Hoppas att Traska hjälper er men måste ju säga att det är ju inget lysande betyg för deras QC att ni verkar ha bekymmer båda två.
Grattis på dagen!Denna kom hem lämpligt till bemärkelsedagen
Den avsmalningen skojar man inte bort, som man brukar säga!Vet du vad, jag trodde den skulle vara större faktiskt så det är över förväntan! Men diametern kunde, som du nämnt tidigare, varit nån eller ett par mm mindre. Men som du ser så är den ändå hyfsat slimmad på höjden. Ska tilläggas att jag har ganska platt handled. Kul med en klocka som inte är som alla andra
Var länge sen jag var så sugen på en Seiko som på denna. Seiko SPB147
Nya Summiteer är verkligen jättesnygg, men den har ju inget att sätta upp mot en pepparmintsgrön Freediver. Vilken klocka alltsåIngen hade väl förväntat sig att jag skulle posta en massa bilder men här kommer det!
Mk2 av Horizons GMT från Zelos på gång, tre färger på bild, tre färger till på väg. Största skillnaden mot Mk1, förutom färgerna, är att bezel nu är 48-klickare . Sägs vara mer slimmad bezel och mer lume på bezel på vissa varianter.
Den översta påminner en smula om Obris Morgan härliga semi-gmt i färgsättningen... fint!"The first production samples of the newest Horizons GMTs are here! These are the first 3 variants and the remaining 3 should be done in 1-2 weeks time. It should be launching on the site soon after and pricing will be around the same as the previous version.
Key changes for this batch of Horizons is the switch to a 48 click bidirectional bezel and a slimmer overall case/bezel profile with higher 'vintage' style crystal. A lot more lume on the bezel for certain variants too!
Size:
40mm case dia, 38.5mm bezel dia
44mm L2L
11.2mm case thickness without crystal
Specs
ETA 2893 with custom rotor
200m WR
Sapphire crystal and bezel insert"
@kjesul det här måste du ju gå igång på 48 klick och bidirectional
Var länge sen jag var så sugen på en Seiko som på denna. Seiko SPB147
Jag håller med, kändes nästan orättvist att lägga dem bredvid...Nya Summiteer är verkligen jättesnygg, men den har ju inget att sätta upp mot en pepparmintsgrön Freediver. Vilken klocka alltså
Ingen hade väl förväntat sig att jag skulle posta en massa bilder men här kommer det!
Yes, 40.5mm.Ja och i vettig storlek oxå, 40,5 om jag inte minns fel.
Jag tycker att den blåa är riktigt snygg men båda har sin charm. Det är ju utan tvekan den som går att använda till mest.Riktigt najs! Den blå är min favorit i det gänget, väldigt sober i tonen.
Fina kronor, påminner om gamla Heuer m fl manuella.
Jag var inte supersnabb att svara här heller, i ärlighetens namn. Har inte varit superaktiv de senaste veckorna. Mycket på det privata planet och med 9-5 jobbet!Tack. Fick utskicket från Kickstarter efter att jag ställt frågan...
Den i mitten var ju grymIngen hade väl förväntat sig att jag skulle posta en massa bilder men här kommer det!
Tack!Grattis på dagen!
Fasen, missade din post om detta, så har råkat dubbelposta . Det går för fort i denna tråden, svårt att hänga med på allt. Så för att tillföra något, så kan jag tillägga att två av de andra färgerna är meteoritvarianter, tredje vet ej, dock ingen aventurine eller hunter green. Och inga brons heller."The first production samples of the newest Horizons GMTs are here! These are the first 3 variants and the remaining 3 should be done in 1-2 weeks time. It should be launching on the site soon after and pricing will be around the same as the previous version.
Key changes for this batch of Horizons is the switch to a 48 click bidirectional bezel and a slimmer overall case/bezel profile with higher 'vintage' style crystal. A lot more lume on the bezel for certain variants too!
Size:
40mm case dia, 38.5mm bezel dia
44mm L2L
11.2mm case thickness without crystal
Specs
ETA 2893 with custom rotor
200m WR
Sapphire crystal and bezel insert"
@kjesul det här måste du ju gå igång på 48 klick och bidirectional
Uj va snyggt... nästan barnförbjudet på dem bilderna, klockp*rr på hög nivåIngen hade väl förväntat sig att jag skulle posta en massa bilder men här kommer det!