• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Norp

Rolex
2-Faktor
Helt plötsligt ringer TNT och säger att de är på väg med paket. Men jag väntar ju inget så vad kan detta vara? :confused: Har i alla fall hälsat på hos @FreakyLeo tycker jag att det ser ut som. Hoppas att du var snäll mot mitt paket! ;)
PSX_20200429_115413.jpg


Vad i hela världen! Jag visste inte ens att de var på väg! :wideyed:
PSX_20200429_114857.jpg


Mer lådor och som vanligt fina travel pouches.
PSX_20200429_114928.jpg


Så jäkla bra! :woot:
PSX_20200429_114958.jpg


Fruns färgval:
PSX_20200429_115027.jpg


Och så min!
PSX_20200429_115119.jpg

PSX_20200429_115149.jpg


Galet bra! På lunchen ska det justeras länkar. :)
Dom där var riktigt fina, den gröna var lite extra bra enligt mig! Grattis till er :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
nja tycker de skapat det mesta själv väll? Eller är jag helt ute och cyklar tro :confused:

Jag har alltid varit svag för denna!
86A072AE-3C1B-4075-ACEE-13E584376603.jpeg
Vi tycker alla olika men jag har väldigt svårt att tro att de inte skulle ha hämtat inspiration från Oak & Oscar som ju har ett ganska säreget formspråk som till stor del återfinns i Martenero ovan. Visarna påminner dessutom väldigt mycket om ett annat märke som jag inte minns namnet på just nu. Någon som vet vilken jag tänker på?

Jag är inte så mycket för vintagemodeller men klockan ovan är väldigt lik Stowa Marine till utseendet vilket förstärker intrycket av att de lånar från lite olika stilar och märken men det kanske är ett ganska generiskt utseende för den typen av klocka?

marine.jpg
 

Hjelm

Rolex
Vi tycker alla olika men jag har väldigt svårt att tro att de inte skulle ha hämtat inspiration från Oak & Oscar som ju har ett ganska säreget formspråk som till stor del återfinns i Martenero ovan. Visarna påminner dessutom väldigt mycket om ett annat märke som jag inte minns namnet på just nu. Någon som vet vilken jag tänker på?

Jag är inte så mycket för vintagemodeller men klockan ovan är väldigt lik Stowa Marine till utseendet vilket förstärker intrycket av att de lånar från lite olika stilar och märken men det kanske är ett ganska generiskt utseende för den typen av klocka?

marine.jpg
Visarna liknar nodus Sector tycker jag
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vi tycker alla olika men jag har väldigt svårt att tro att de inte skulle ha hämtat inspiration från Oak & Oscar som ju har ett ganska säreget formspråk som till stor del återfinns i Martenero ovan. Visarna påminner dessutom väldigt mycket om ett annat märke som jag inte minns namnet på just nu. Någon som vet vilken jag tänker på?

Jag är inte så mycket för vintagemodeller men klockan ovan är väldigt lik Stowa Marine till utseendet vilket förstärker intrycket av att de lånar från lite olika stilar och märken men det kanske är ett ganska generiskt utseende för den typen av klocka?

marine.jpg

Kan inte se någon modell jag tycker liknar varandra, eller att de tar dess formspråk. Martenero har funnits x antal år med, är väll inte så länge sedan oak and Oscar kom igång?

Visst har den lite liknande visare om ej identiska och arabisk siffror men sen tycker jag det är lite som äpplen och päron stowa marine kontra edgmere. Både i boett, form och färguttryck.

Men vi har nog olika syn här och kanske får nöja oss där ;) :)
 

mchamoun

Cartier
Riktigt bra! Trevliga bilder. Får erkänna att jag är lite avis. :oops:
Hoppas att han öppnar shoppen som utlovat den här gången så jag kan handla en "Expedition". :nailbiting:
Tror att det finns 1-2 av Expedition varianten här på KS. Ett tips om du ska köpa en ny från Timefactors shop, va jäkligt snabb på köp knappen o ha ditt kreditkort redo :D Jag satt o uppdaterade sidan vid öppning. Även om shoppen kan va öppen i mer än 20 minuter betyder det inte att din order går igenom då han har ett antal exemplar per modell. Nu senast hade han 100 st av den varianten. Misstänker att de gick åt ganska snabbt.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tror att det finns 1-2 av Expedition varianten här på KS. Ett tips om du ska köpa en ny från Timefactors shop, va jäkligt snabb på köp knappen o ha ditt kreditkort redo :D Jag satt o uppdaterade sidan vid öppning. Även om shoppen kan va öppen i mer än 20 minuter betyder det inte att din order går igenom då han har ett antal exemplar per modell. Nu senast hade han 100 st av den varianten. Misstänker att de gick åt ganska snabbt.

Jo det har synts ett par i tråden här och en eller ett par har bytt ägare på K&S...
Japp jag ska köra på den taktiken! :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kan inte se någon modell jag tycker liknar varandra, eller att de tar dess formspråk. Martenero har funnits x antal år med, är väll inte så länge sedan oak and Oscar kom igång?

Visst har den lite liknande visare om ej identiska och arabisk siffror men sen tycker jag det är lite som äpplen och päron stowa marine kontra edgmere. Både i boett, form och färguttryck.

Men vi har nog olika syn här och kanske får nöja oss där ;) :)
Det är inte så att jag sågar klockorna eller dina åsikter ifall du uppfattade det som det som någon slags kritik. Tvärtom så tyckte jag att den färgglada modellen du postade en bild på var en riktigt fräck variant på en klassisk modell men det går ju inte att sticka under stol med att de är en homagetillverkare vilket de också säger på sin hemsida.
We don't believe the classics should be copied. We believe they should be built upon and refreshed.

Inspired by the heritage brands that had been around for decades or even centuries, we started Martenero to create a new take on tradition.
Det behöver absolut inte vara någonting negativt utan kan vara en väldigt frisk fläkt om de som i fallet ovan tar en klassisk modell och gör någonting eget av det istället för att försöka göra en 1:1-kopia med en annan logotyp som många andra homagetillverkare. :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det är inte så att jag sågar klockorna eller dina åsikter ifall du uppfattade det som det som någon slags kritik. Tvärtom så tyckte jag att den färgglada modellen du postade en bild på var en riktigt fräck variant på en klassisk modell men det går ju inte att sticka under stol med att de är en homagetillverkare vilket de också säger på sin hemsida.
Det behöver absolut inte vara någonting negativt utan kan vara en väldigt frisk fläkt om de som i fallet ovan tar en klassisk modell och gör någonting eget av det istället för att försöka göra en 1:1-kopia med en annan logotyp som många andra homagetillverkare. :)
Är man bara prestigelös och skrupelfri så funkar det bra med rena homager också ibland :D.
Särskilt när resultatet är något i hästväg bra gällande finish och byggkvalite :)
WyTmwOU.jpg
 
Topp