• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Olsson

Cartier
Den sitter jäkligt bra :)
15881893248944319787053238559500.jpg

15881894330998204839422109107652.jpg

15881894055991641935241584465805.jpg

Att ha 6 st mikrojusteringar hjälper givetvis med att få till en bra fit:
15881894586042101182883516816202.jpg

Riktigt bra bilder, och klockan satt perfekt! Passade väldigt bra till den skjortan också. Man blev allt lite avis! :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Lekte lite med photoshop (eller ja, gratisvariant av Photoshop) och tog en delar från olika klockor, tog bort bakgrunden och skapade en egen klocka.
Låt mig presentera: Dahlberg V.1

Tog boett från Tudor Black Bay, Bezel likaså, gummiband från hamilton Khaki diver, tavlan gjorde jag själv.

Nå, gruppköp, någon? :rolleyes::hilarious::cigar:
D (1).png
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Lekte lite med photoshop (eller ja, gratisvariant av Photoshop) och tog en delar från olika klockor, tog bort bakgrunden och skapade en egen klocka.
Låt mig presentera: Dahlberg V.1

Tog boett från Tudor Black Bay, Bezel likaså, gummiband från hamilton Khaki diver, tavlan gjorde jag själv.

Nå, gruppköp, någon? :rolleyes::hilarious::cigar:
D (1).png
Hmm, vad är det för urverk och vad gör den 0-100? :pompus: Blev för övrigt väldigt bra och det var riktigt cool layout på siffrorna! :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Lekte lite med photoshop (eller ja, gratisvariant av Photoshop) och tog en delar från olika klockor, tog bort bakgrunden och skapade en egen klocka.
Låt mig presentera: Dahlberg V.1

Tog boett från Tudor Black Bay, Bezel likaså, gummiband från hamilton Khaki diver, tavlan gjorde jag själv.

Nå, gruppköp, någon? :rolleyes::hilarious::cigar:
D (1).png
Ser för jävlig ut men jag tar två, det vet du :cigar:
 

The-klimp

Breitling
Jag är ganska ny här så jag kanske skriver i fel forum..

Jag såg en klocka som jag fick lite känslor för i det här forumet för någon vecka sedan men nu kan jag inte komma ihåg vilket märke det var..

Det var en klocka i pilotutförande med stora siffror i urtavlan och många versioner med olika färger på siffrorna och jag vill minnas att det var en cirkel precis innanför dessa siffror. Jag trodde att det var en squale men jag verkar ha fel...

Har någon en idé om vad det kan vara för klocka?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag är ganska ny här så jag kanske skriver i fel forum..

Jag såg en klocka som jag fick lite känslor för i det här forumet för någon vecka sedan men nu kan jag inte komma ihåg vilket märke det var..

Det var en klocka i pilotutförande med stora siffror i urtavlan och många versioner med olika färger på siffrorna och jag vill minnas att det var en cirkel precis innanför dessa siffror. Jag trodde att det var en squale men jag verkar ha fel...

Har någon en idé om vad det kan vara för klocka?

Hmmm, kul med en utmaning, kan det vara Nodus Sector-serie?
https://www.noduswatches.com/sector-series

AA6C3EE9-9EC4-42BB-90E4-E5E828DDDCD2.jpeg
 
Topp