• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

midikem

Cartier
Ser fram emot denna från borealis. Tror denna tavlan kommer vara i denna boetten. Lockas nog mest av den röda tror jag. Eller vad säger panelen?
Screenshot_20200429-172912.png
Screenshot_20200430-102321.png
 

inzomniac

Cartier
2-Faktor
Hoppas jag inte dubbelpostar igen. Zelos ger ett uppdaterat schema för släpp under året:

Hey guys! Wanted to share an updated timeline for Zelos as schedules have been shifted due to the virus. Also have confirmed some new production runs too! I won't be able to share too much details just yet so please don't be offended if I don't respond to your questions.
May- Horizons 2 GMT, Mirage Tourbillon, Dress watch towards the end of the month
June- 42mm "avidiver" GMT
July - Titanium and Timascus 42mm Swordfish
Aug- Bronze and SS Mako V3, 40mm SS Swordfish (will be most affordable Zelos piece starting at approx $249)
Sept- Horizons Diver/Field/12hour bezel
Oct- Skyraider 2
Nov- 41mm Diver (aquastar style case)
Dec- TBC, maybe a 42mm mako? Eagle V2? New pilot chrono?
 

Kreacon

Audemars
Hur länge ska man bumpa en tråd i köpes på kos?
Letar så smått efter en Squale 1545 heritage. Nån som vet om det är/var en ”vanlig” klocka? Dvs finns det många som har en här på forumet?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Ser fram emot denna från borealis. Tror denna tavlan kommer vara i denna boetten. Lockas nog mest av den röda tror jag. Eller vad säger panelen?
Screenshot_20200429-172912.png
Screenshot_20200430-102321.png
Jag gillar alla, men tror jag lutar åt den babyblå! Ska följa detta med stort intresse. Och som vi slog fast senast, vi köper oavsett! :)
Edit: Jag gillar verkligen Borealis, jag uppmanar alla i tråden att prova en någon gång.
 

midikem

Cartier
Jag gillar alla, men tror jag lutar åt den babyblå! Ska följa detta med stort intresse. Och som vi slog fast senast, vi köper oavsett! :)
Edit: Jag gillar verkligen Borealis, jag uppmanar alla i tråden att prova en någon gång.
Gillar också baby blå väldigt mycket. Blir den eller den röda jag kommer köpa. Precis, jag kommer köpa oavsett. Med tanke på kvaliteten på adragan så kan den här bara bli bra. Så prisvärda, jag uppmanar också alla i tråden att testa.
 
Topp