• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Jaha, så fick det bli.
Möt Tisell Marine Diver - Brasilien Edition.
(Namnet är donerat av @Lindellc :D)
Lnwsfea.jpg

Approved! :D
 

Chumba

Rolex
Nej, har inte fått svar än. Skickade in via formuläret på hemsidan men han skrev i sitt utskick (efter att jag redan anmält) att man skulle mejla honom direkt så jag ska göra det imorgon om jag inte fått svar då.
Jag skrev direkt till han igår och inte fått svar ännu så det är bara att vänta då..
 

Kreacon

Audemars
Inga problem alls. Bezelen satt så hårt så det fick bli byte a la rock n roll. Alltså kötta av det gamla på plats och på med det nya. Det gamla har numera gått vidare till dom sälla jaktmarkerna om man säger så :D. Det kostar att ligga på topp som det så vackert heter :cigar:
No pain no gain som man säger om brasiliansk! Vad använder du för lim?
I väntan på att Squale 1545 heritage ska dyka upp så beställde jag en BB-homage och ett brunt ilägg från Ali härom veckan. Trälim är det enda som är stapelvara här så jag ska väl försöka hitta nåt annat. Hittade en hobbyaffär på nätet som sålde hypo-cement, men man får kanske fler träffar om man vet det svenska namnet på varan?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
No pain no gain som man säger om brasiliansk! Vad använder du för lim?
I väntan på att Squale 1545 heritage ska dyka upp så beställde jag en BB-homage och ett brunt ilägg från Ali härom veckan. Trälim är det enda som är stapelvara här så jag ska väl försöka hitta nåt annat. Hittade en hobbyaffär på nätet som sålde hypo-cement, men man får kanske fler träffar om man vet det svenska namnet på varan?
Dubbelhäftande 3M funkar bra. Vissa inlägg har redan förpreppad tape men inte min.
Bara att börja mäta och klippa :).
 
Topp