• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Haha! Avundsjukan har många ansikten..!;)
126EC72E-423F-43E9-8327-D0DB01AC5643.png

33F2309D-5FDB-43F2-B041-0C2494530891.jpeg
Bättre :D
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Haha asså fan vilka bra tips jag får, ingen träff än. Men jag blir ju sugen på alla de här klockorna!

Aquatico är också nära men tänk dig att siffrorna typ ska va i samma färg som bezeln på en obris morgan seastar 70s. Den typen av orange eller blå ish, lite skarpare.

Nu är alla nog så nyfikna så du får tråla dig bak i historiken tills du hittar svaret :)
 
  • Like
Reactions: HSK

The-klimp

Breitling
Nu är alla nog så nyfikna så du får tråla dig bak i historiken tills du hittar svaret :)
Ja, jag får jobba på det! Problemet är dock att jag tror att det började med att jag kollade upp en dykare för 50-100 sidor sedan

Den här är lik iaf men med svart urtavla
 

Bilagor

  • 20911_01 732 7736 4081-set ls_horizontale.png
    20911_01 732 7736 4081-set ls_horizontale.png
    154.8 KB · Visningar: 1

M26

Rolex
2-Faktor
Eftersom att jag gick bet på Traska mint så kanske jag ska denna som jag tittade på dagen innan?
Vad tycker ni?
58D8FB0A-54AE-4C85-9158-DB9B386E696B.jpeg
Det var nog inte menat att du skulle ha den, ska jag vara uppriktig så har jag haft två Freedivers bortsett från prototypen och den fick jag som kompensation för två ex. med samma defekt på kronaxeln. Om inte jag missminner mig så hade även @FOQ samma problem med kronan på sitt ex. När jag nu tänker efter så är det typ bara @MaBr som haft tur med Fru MaBr's Freediver och Sumiteer. Alla andra verkar ha haft någon brist. Kvalitetsbristerna är skrämmande många, du gör nog helt rätt i att ta en Nodus istället :)
 
Senast ändrad:

FOQ

Audemars
Det var nog inte menat att du skulle ha den, ska jag vara uppriktig så har jag haft två Freedivers bortsett från prototypen och den fick jag som kompensation för två ex. med samma defekt på kronaxeln. Om inte jag missminner mig så hade även @FOQ samma problem med kronan på sitt ex. När jag nu tänker efter så är det typ bara @MaBr som haft tur med Fru MaBr's Freediver och Sumiteer. Alla andra verkar ha haft någon brist. Kvalitetsbristerna är skrämmande många, du gör nog helt rätt i att ta en Nodus istället :)

@Nicke75 Nodus vilken dag som helst. Dom lägger krut på sina ur och service!

Jag köpte den sista mint han hade från första batchen. Tyvärr så gick urverket alldeles för fort och kronan gängade inte som den skulle. Blev retur på den...
 

FOQ

Audemars
Tavlan är verkligen magisk i olika ljus.. :D
PicsArt_04-30-05.25.19.jpg
PicsArt_04-30-05.25.32.jpg
PicsArt_04-30-05.25.50.jpg
PicsArt_04-30-05.25.05.jpg
PicsArt_04-30-05.26.14.jpg

Mycket läcker! Var köpte du din? Vet att svar finns på tråden långt bak någonstans, men den här tråden är för stor för sitt eget bästa... :D

Mig sambo undrar var din fick inspo till bilden från? Hon tyckte bananen var lustig.. Fan menar hon egentligen. Klart den hör ihop med klockan. :D:D:p
 

Code

AKA Vincent B
Mycket läcker! Var köpte du din? Vet att svar finns på tråden långt bak någonstans, men den här tråden är för stor för sitt eget bästa... :D

Mig sambo undrar var din fick inspo till bilden från? Hon tyckte bananen var lustig.. Fan menar hon egentligen. Klart den hör ihop med klockan. :D:D:p
Hahaha.. Försöker hitta bilder med färg... Köpte min på San Martins hemsida.. Tog 9 dagar och få hem.. :D
 
Topp