hammermountain
Silver
Precis Älskar de gamla udda Casiosen. Som att ha ett 80-tals rymdskepp på armen på ett bra sätt!Eller hur? Så ful och udda så den blir cool
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis Älskar de gamla udda Casiosen. Som att ha ett 80-tals rymdskepp på armen på ett bra sätt!Eller hur? Så ful och udda så den blir cool
Ja jag tycker dom har en otrolig charm hade man varit bättre på ”lusläsa” eBay hade dom nog haft en egen stor klocklådaPrecis Älskar de gamla udda Casiosen. Som att ha ett 80-tals rymdskepp på armen på ett bra sätt!
Det var rätt saftiga inköp där! Bra prioriterat, dock.Gaaaah! Inget på ingång här och blir nog inget på ett tag heller
Köpt kåk, två nya bilar, massa nya möbler, staket,
Beställt pool och bergvärme
Så jag får harva vidare med det jag har.
Idag blir det Zelos-tisdag.
Inget Sweden Rock i år?Känslan är som ni vet
Kul! Här har det sett ut såhär sedan 1a april:Förstår precis...
Jävlar! SkojFörstår precis...
Såg ut så väldigt länge på två av mina men helt plötsligt dök de upp samma dag!Kul! Här har det sett ut såhär sedan 1a april:
Har inte riktigt hunnit göra nån större jämförelse än, förutom att jag höll dom bredvid varandra. Heimdallr bärs större. Tisell är utan tvekan av bättre kvalitet. Men också dyrare.Så hur var skillnaderna / likheterna mellan tisell och heimdallr? @Birchgrove
Vi håller tummarna för att de dyker upp innan helgen då! Jag har koll på ditt finska paket men vad är det som är på väg från USA?Jävlar! Skoj
Väntar på två paket själv...
Men det ena är från Finland och det andra från USA, verkar som att båda har en uppskattad leveransdag på Fredag, lite tajt, går minsta lilla sak fel kommer de säkert nästa vecka istället
Hittade en superdeal på en ganska cool Eterna. Rekpris är 9000kr (vem fan betalar det) och jag fick den för 179 dollar + 25 dollar frakt, sen kanske lite moms på det.Vi håller tummarna för att de dyker upp innan helgen då! Jag har koll på ditt finska paket men vad är det som är på väg från USA?
Riktigt cool tavla på den! Är det kvarts?Hittade en superdeal på en ganska cool Eterna. Rekpris är 9000kr (vem fan betalar det) och jag fick den för 179 dollar + 25 dollar frakt, sen kanske lite moms på det.
Tänkte testa den, klaffar det inte så säljer jag bara den.
Bild lånad från någon polsk sida
Cool men något ser lite märkligt ut med perspektivet på den undre bilden eller är den väldigt tjock?Jag visste inte ens att Georg Jensen gjorde dykare.
https://klocksnack.se/threads/georg-jensen-delta-dyk.131803/#post-3324895
Bildgooglade och hittade denna som var riktigt läcker!
Ja det var tavlan och länken som lockade. Ja den är kvarts, ETA 955.112, så ett ganska bra kvartsverk.Riktigt cool tavla på den! Är det kvarts?
Hittade en superdeal på en ganska cool Eterna. Rekpris är 9000kr (vem fan betalar det) och jag fick den för 179 dollar + 25 dollar frakt, sen kanske lite moms på det.
Tänkte testa den, klaffar det inte så säljer jag bara den.
Bild lånad från någon polsk sida
Tunn som bara den ocksåRiktigt cool tavla på den! Är det kvarts?
Värd och värd, minst motsvarande kvalle som Oris m fl men mycket längre historia på dessa så det är ju en helt fantastiskt grym klocka om man kan köpa dem billigare. Eterna är helt klart ett offer av "ny ägare -> värdelös produkt"-effekten, vilket är bra som köpare
Jo precis, de är bra mycket bättre än man kan förvänta sig för priset man betalar.Värd och värd, minst motsvarande kvalle som Oris m fl men mycket längre historia på dessa så det är ju en helt fantastiskt grym klocka om man kan köpa dem billigare. Eterna är helt klart ett offer av "ny ägare -> värdelös produkt"-effekten, vilket är bra som köpare
Tunn som bara den också
42mm bred och 13,5mm så inte supertjock.Cool men något ser lite märkligt ut med perspektivet på den undre bilden eller är den väldigt tjock?
Ja det var tavlan och länken som lockade. Ja den är kvarts, ETA 955.112, så ett ganska bra kvartsverk.
Inget fel på kvarts, speciellt inte på en tvåhandare där man inte ser om det tickar eller inte. Den ser ju riktigt fin ut!Tunn som bara den också
Ja det var lite det som gjorde det, om den hade sekundvisare hade jag nog inte köpt den.Inget fel på kvarts, speciellt inte på en tvåhandare där man inte ser om det tickar eller inte. Den ser ju riktigt fin ut!
På G-shock Mudmaster, Sinn UX, Seiko Tuna etc. (toolwatches generellt) som har kvarts så tycker jag att det är helt ok för där fyller det en funktion och tickar oftast exakt och stabilt. På dressare, framförallt med billigare urverk, så föredrar jag tvåhandare för där fyller sekundvisaren ingen funktion.Ja det var lite det som gjorde det, om den hade sekundvisare hade jag nog inte köpt den.
Ja precisPå G-shock Mudmaster, Sinn UX, Seiko Tuna etc. (toolwatches generellt) som har kvarts så tycker jag att det är helt ok för där fyller det en funktion och tickar oftast exakt och stabilt. På dressare, framförallt med billigare urverk, så föredrar jag tvåhandare för där fyller sekundvisaren ingen funktion.