• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nej men hörni, jag behöver en Tisell Exp nu! Hjälp en trådbroder!
tenor.gif
 
Gaaaah! Inget på ingång här och blir nog inget på ett tag heller :banghead:

Köpt kåk, två nya bilar, massa nya möbler, staket,
Beställt pool och bergvärme :greedy:

Så jag får harva vidare med det jag har.
Idag blir det Zelos-tisdag.

15886554494374320446740676756244.jpg
Det var rätt saftiga inköp där! Bra prioriterat, dock.
 
Jävlar! Skoj :)
Väntar på två paket själv...
Men det ena är från Finland och det andra från USA, verkar som att båda har en uppskattad leveransdag på Fredag, lite tajt, går minsta lilla sak fel kommer de säkert nästa vecka istället :(
Vi håller tummarna för att de dyker upp innan helgen då! Jag har koll på ditt finska paket men vad är det som är på väg från USA? :)
 
Vi håller tummarna för att de dyker upp innan helgen då! Jag har koll på ditt finska paket men vad är det som är på väg från USA? :)
Hittade en superdeal på en ganska cool Eterna. Rekpris är 9000kr (vem fan betalar det) och jag fick den för 179 dollar + 25 dollar frakt, sen kanske lite moms på det.

Tänkte testa den, klaffar det inte så säljer jag bara den.

Bild lånad från någon polsk sida
eterna-gent-niebieska_2710.41.80.1736-4.jpg
 
Hittade en superdeal på en ganska cool Eterna. Rekpris är 9000kr (vem fan betalar det) och jag fick den för 179 dollar + 25 dollar frakt, sen kanske lite moms på det.

Tänkte testa den, klaffar det inte så säljer jag bara den.

Bild lånad från någon polsk sida
eterna-gent-niebieska_2710.41.80.1736-4.jpg
Riktigt cool tavla på den! Är det kvarts? :)
 
Hittade en superdeal på en ganska cool Eterna. Rekpris är 9000kr (vem fan betalar det) och jag fick den för 179 dollar + 25 dollar frakt, sen kanske lite moms på det.

Tänkte testa den, klaffar det inte så säljer jag bara den.

Bild lånad från någon polsk sida
eterna-gent-niebieska_2710.41.80.1736-4.jpg

Värd och värd, minst motsvarande kvalle som Oris m fl men mycket längre historia på dessa så det är ju en helt fantastiskt grym klocka om man kan köpa dem billigare. Eterna är helt klart ett offer av "ny ägare -> värdelös produkt"-effekten, vilket är bra som köpare :)
 
Värd och värd, minst motsvarande kvalle som Oris m fl men mycket längre historia på dessa så det är ju en helt fantastiskt grym klocka om man kan köpa dem billigare. Eterna är helt klart ett offer av "ny ägare -> värdelös produkt"-effekten, vilket är bra som köpare :)

Edit: ok om quartz så är 9000:_ lite i högsta laget...

ööööh, ok detta blev konstigt. Sitter i videomöte samtidigt :)
 
Värd och värd, minst motsvarande kvalle som Oris m fl men mycket längre historia på dessa så det är ju en helt fantastiskt grym klocka om man kan köpa dem billigare. Eterna är helt klart ett offer av "ny ägare -> värdelös produkt"-effekten, vilket är bra som köpare :)
Jo precis, de är bra mycket bättre än man kan förvänta sig för priset man betalar.
Finns många andra grymma modeller också
 
Ja det var lite det som gjorde det, om den hade sekundvisare hade jag nog inte köpt den.
På G-shock Mudmaster, Sinn UX, Seiko Tuna etc. (toolwatches generellt) som har kvarts så tycker jag att det är helt ok för där fyller det en funktion och tickar oftast exakt och stabilt. På dressare, framförallt med billigare urverk, så föredrar jag tvåhandare för där fyller sekundvisaren ingen funktion. :)
 
På G-shock Mudmaster, Sinn UX, Seiko Tuna etc. (toolwatches generellt) som har kvarts så tycker jag att det är helt ok för där fyller det en funktion och tickar oftast exakt och stabilt. På dressare, framförallt med billigare urverk, så föredrar jag tvåhandare för där fyller sekundvisaren ingen funktion. :)
Ja precis :)
 
Tillbaka
Topp