• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tillbaka i tråden och med nytt ur på armen. Verkar inte vara den enda :p
20200505_195048.jpg
 
Ah, då är jag med. Missförstod smileyn :facepalm:
Hur som, om du får ett köpläge så slå till. De är lika bra som du tror :p;)
Hur står den sig mot en Smiths PRS-25, månne? Tror den mindre storleken skulle passa mig bättre, men får erkänna att Tisell:en lockar. Hur är verket? Ingen ghost date position? 28.800 bph?
 
Senast ändrad:
Ja va fasen, fläskar på med en bildfestival a la San Martin marinemaster här med :D. Mycket nytt och trevligt här inne nu för tillfället :). Kör hårt.
oFbgp3n.jpg
oOwAFd1.jpg
GGqnD5t.jpg
Hmm, sådär ser inte baksidan ut på min. Då är det i alla fall inte samma boett på dem.

Riktigt trist att höra. :mad: Känner mig lite ansvarig som varit med och hajpat men jag har ju haft ett gäng såna här och har aldrig upplevt några liknande problem.
Äh, det är ju inte ditt fel. Finns folk som köper klockor för 100K som får kassa exemplar. Hur ser baksidan ut på din Proxima?
 
Jag vill också vara med i "Jag har fått en ny klocka i posten idag!" Gänget. Min kom förvisso igår och är kanske inte affordable-delux eller jätte mikro så ha lite överseende :) Klockan i sig är dock kalas!
IMG_20200505_195737-01.jpeg
IMG_20200505_195955.jpg
IMG_20200504_123139.jpg
IMG_20200505_200014-01.jpeg
IMG_20200505_195934-01.jpeg
Härligt, grattis! Den första i sitt slag på KS tror jag minsann, har varit väldigt nära köp av aquamarinen några ggr men blir liksom aldrig av.
Hur känns/ser den ut på armen?
 
Jag vill också vara med i "Jag har fått en ny klocka i posten idag!" Gänget. Min kom förvisso igår och är kanske inte affordable-delux eller jätte mikro så ha lite överseende :) Klockan i sig är dock kalas!
IMG_20200505_195737-01.jpeg
IMG_20200505_195955.jpg
IMG_20200504_123139.jpg
IMG_20200505_200014-01.jpeg
IMG_20200505_195934-01.jpeg
Snygg som tusan. Smäcker och clean. Ovanpå alltihopa så orange och det är aldrig fel så bomba på du, överseendet är makalöst stort som du vet :D. Sommar-deluxe.
 
Då ser din likadan ut som min. San Martin har ju sin haj etsad direkt i boetten men på Proxima är det en lös sköld som ser ditlimmad ut. :)
Låter rimligt, någonstans måste ju pengar sparas in. Men då kan baksidan lika gärna vara slät för min del. Har ju en Steeldive MM300 på väg in också vad det lider. Ska bli kul att se hur den förhåller sig till dessa två.
 
Shysst klocka! Men tänkte gå lite off topic är onyx silver bra eller? Snart kört en stock guld och tycker den e förbannat bra!
E492EFFD-7CE0-4A61-97DE-B1DE11244E60.jpeg
Jag kör båda :). Silver är mer åt standard Generalhållet men betydligt friskare i smaken än General. Mer bergamott/citrus så den smakar friskare och skarpare men originalsmaken i bakgrunden. Bägge är grymma på sitt sätt :)
 
Låter rimligt, någonstans måste ju pengar sparas in. Men då kan baksidan lika gärna vara slät för min del. Har ju en Steeldive MM300 på väg in också vad det lider. Ska bli kul att se hur den förhåller sig till dessa två.
Ja, det är inget konstigt i sig, trodde bara att de var likadana. Hur ligger Steeldive till i pris jämfört med de andra? :)
 
Hur står den sig mot en Smiths PRS-25, månne? Tror den mindre storleken skulle passa mig bättre, men får erkänna att Tisell:en lockar. Hur är verket? Ingen ghost date position? 28.800 bph?
Jag kan tyvärr inte uttala mig om Smiths PRS-25 men de är riktigt fina de också.
Verket i "Explorern" är ett Miyota 90S5 och tickar på med 28.800 bph precis som du skriver.
Gångreserven är riktigt bra och jag har inte märkt av någon större gångavvikelse över tid. Det som kan störa är väl kanske ett märkbart rassel från rotorn.
Länken plockade jag av direkt p.g.a. de "långa" ändlänkarna men jag kör den ändå helst på nato.
Mer info:
https://www.tisellwatch.com/pilot-watch/tisell-9015-explorer/
 
Wowowow! Grattis! :D ultimata sommarklockan!

Vilken pärla, riktigt fin! Härliga vintageattribut. :hungry:

Gryyyyymt! Grattis till en supercool klocka!

Härligt, grattis! Den första i sitt slag på KS tror jag minsann, har varit väldigt nära köp av aquamarinen några ggr men blir liksom aldrig av.
Hur känns/ser den ut på armen?

Snygg som tusan. Smäcker och clean. Ovanpå alltihopa så orange och det är aldrig fel så bomba på du, överseendet är makalöst stort som du vet :D. Sommar-deluxe.

Grym! Vintagerevival på helt rätt sätt tycker jag!

STORT tack allihopa! :)
Är riktigt glad i klockan, och en ärlig och schysst modern vintage flört med rätt attribut. Kupat safirglas, BoR länk osv osv. Kvalitén känns topp!

Först på forumet säger du @Von ? Kanske. Inte sett någon tidigare i alla fall :) Tycker Doxa överlag har riktigt fina klockor och defentivit galet bra under sommaren.

Har tyvärr bara en bild när den sitter på armen och speglar inte riktigt verkligheten, den bärs ruskigt skönt. 42mm men endast 45L2L.
Har riktigt tunna handleder, runt 16-16,5 cm.
IMG_20200505_200155.jpg
 
Tillbaka
Topp