• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

STORT tack allihopa! :)
Är riktigt glad i klockan, och en ärlig och schysst modern vintage flört med rätt attribut. Kupat safirglas, BoR länk osv osv. Kvalitén känns topp!

Först på forumet säger du @Von ? Kanske. Inte sett någon tidigare i alla fall :) Tycker Doxa överlag har riktigt fina klockor och defentivit galet bra under sommaren.

Har tyvärr bara en bild när den sitter på armen och speglar inte riktigt verkligheten, den bärs ruskigt skönt. 42mm men endast 45L2L.
Har riktigt tunna handleder, runt 16-16,5 cm.
IMG_20200505_200155.jpg

Fan vad cool klocka!
 
Känner att det börjar bli dags att utforska mikrovärlden. Tror man kan ha roligare för rimligare peng på det sättet. :) Under tiden får jag försöka stoltsera med prisvärda pjäser, så kallade affordabler. Här är en Seiko SARB017 Alpinist, kanske en av de sista riktigt prisvärda Seiko-klockorna? De verkar ha insett själva att de säljer klockorna för billigt i förhållande till vad man får (jämfört med konkurrenterna). Priserna går ju stadigt uppåt, med de nya alpinisterna på nästan 9 papp stycket. Tråkigt.
08279D65-7A2C-4180-B643-2D4F52B38A67.jpeg
 
Har svårt att sluta titta på denna klocka. Tycker den är grymt fin verkligen. Bra kompanjon i väntan på att coronainfarkten i världens logistikkedjor släpper lite.
C26D02A4-7587-46C2-A797-C919C25D24EB.jpeg
Fin! Hur känns kvaliteten på länk och bezel o.s.v.? Har varit sugen på en 38mm Hudson -jet black no date- ett tag men samtidigt spanar jag på Yema Superman...:confused:

Edit: Bild som stämningshöjare
JB_ND_2048x.jpg
 
Senast ändrad:
Fin! Hur känns kvaliteten på länk och bezel o.s.v.? Har varit sugen på en 38mm Hudson -jet black no date- ett tag men samtidigt spanar jag på Yema Superman...:confused:
Kvaliteten känns bra tycker jag. Framför allt på boetten. Vridringen är lite trög att vrida och svår att greppa men den har inget backplay alls och ger ett bra intryck. Länken är skön och följsam men mer ”bra” än ”fantastisk”. Själv tycker jag Yeman är sjukt snygg men har lite svårt för reissues av någon anledning, så då skulle jag vilja ha en vintage-Superman istället. Storleksmässigt tycker jag 42:an är skön men det är ingen liten klocka så det vore absolut kul att testa 38:an också som jämförelse.
 
Känner att det börjar bli dags att utforska mikrovärlden. Tror man kan ha roligare för rimligare peng på det sättet. :) Under tiden får jag försöka stoltsera med prisvärda pjäser, så kallade affordabler. Här är en Seiko SARB017 Alpinist, kanske en av de sista riktigt prisvärda Seiko-klockorna? De verkar ha insett själva att de säljer klockorna för billigt i förhållande till vad man får (jämfört med konkurrenterna). Priserna går ju stadigt uppåt, med de nya alpinisterna på nästan 9 papp stycket. Tråkigt.
08279D65-7A2C-4180-B643-2D4F52B38A67.jpeg
Den där är ju även bättre enligt mig än den nya trots uppgraderat urverk
 
Kvaliteten känns bra tycker jag. Framför allt på boetten. Vridringen är lite trög att vrida och svår att greppa men den har inget backplay alls och ger ett bra intryck. Länken är skön och följsam men mer ”bra” än ”fantastisk”. Själv tycker jag Yeman är sjukt snygg men har lite svårt för reissues av någon anledning, så då skulle jag vilja ha en vintage-Superman istället. Storleksmässigt tycker jag 42:an är skön men det är ingen liten klocka så det vore absolut kul att testa 38:an också som jämförelse.
Tack för mini-recension, -snällt!
Jag är en vanlig statligt anställd knegare så "bra" räcker gott och väl åt mig, -jag behöver inte "fantastisk".:happyhappy:
Den är otroligt fin men Yema känns som ett lite roligare märke rent historiskt och tanken är att det ska vara en keeper.. Men jag gillar verkligen den där! Får fundera vidare..:facepalm:
 
Fungerar ju säkerligen inte idag men snacka om att dom som hade en förr måste varit coolaste tonåringen i plugget
53F7AF07-A0EE-4CB4-B9FD-B319C4F4F39A.png
Någonting likande hade jag och mina kompisar i skolan, typ lågstadiet.
vi hade mycket roligt med dom, jävlades med lärare när det vankades tv i klassrummet. Att gå runt i köpcentrum och byta kanal på butikernas tv-apparater mm mm.
Härliga minnen, borde vara min första klocka nånsin
 
Tillbaka
Topp