• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Riktig bra lume på Apeks 1000m diver också.. :D
PicsArt_05-05-11.20.04.jpg
 
Någonting likande hade jag och mina kompisar i skolan, typ lågstadiet.
vi hade mycket roligt med dom, jävlades med lärare när det vankades tv i klassrummet. Att gå runt i köpcentrum och byta kanal på butikernas tv-apparater mm mm.
Härliga minnen, borde vara min första klocka nånsin
Precis vad jag tänkte på då jag såg den, när läraren rullar in tvn på historia lektionen:D
 
Jag är väldigt sugen på en Islander, hur länge håller lyssmassan, lika länge som en vanlig Seiko Skx?
Lumen är bra, kan jämföra med en en SKX009 imorgon då jag har en på väg.

Samma här, ville ha en vanlig svart eller YM Islander men köpte denna blå för motsvarande nypris utan frakt och tull för att känna på märket. Dessutom fanns inga tecken på användning, något smått under från bandbyte men inte ett märke på clasp ens.
IMG_20200506_080314.jpg
 
Ok. Första intryck av Spinnaker Bradner I all korthet.
IMG_20200505_192034.jpg

Bra tyngd men ganska så rasslig. Tror att det mest är risgrynsbandet som gör det i kombination med det mycket mycket rassliga spännet.
IMG_20200505_191915.jpg

Som jag ser det är det i länken kvalitén på en klocka känns mest. I det här fallet är både länk och spänne av ganska dålig sort och samma spänne sitter bland annat på vissa Vostok-modeller...
Har ett Nato på väg hem som ska testas också.

Bortsett från länken ger Bradner ett väldigt gediget intryck. Olika riktning på borstningarna på olika delar skapar en dynamisk look på boetten, som till formen mest liknar en curlingsten utan handtag. Klassisk kompressor-design med kronan som ställer den invändiga ringen kl 2 och ordinarie krona kl 4.
IMG_20200505_191901(1).jpg

Jag köpte den här klockan lite som ett experiment. Jag brukar t.ex inte gilla guldiga visare eller andra detaljer i guld. Hade nog hellre sett dom i silver, men jag kan inte påstå att jag har några större problem med visarna på Bradner.
IMG_20200506_083508.jpg

Jag visste redan från början att jag inte skulle gilla länken något vidare, så en del av experimentet är att även för första gången testa Nato. Tänkte att jag ville ha en klocka där jag inte gillar länken att testa med snarare än en där jag älskar länken. Känns mer rättvist så.

Återkommer i ärendet.
 
Ok. Första intryck av Spinnaker Bradner I all korthet.
IMG_20200505_192034.jpg

Bra tyngd men ganska så rasslig. Tror att det mest är risgrynsbandet som gör det i kombination med det mycket mycket rassliga spännet.
IMG_20200505_191915.jpg

Som jag ser det är det i länken kvalitén på en klocka känns mest. I det här fallet är både länk och spänne av ganska dålig sort och samma spänne sitter bland annat på vissa Vostok-modeller...
Har ett Nato på väg hem som ska testas också.

Bortsett från länken ger Bradner ett väldigt gediget intryck. Olika riktning på borstningarna på olika delar skapar en dynamisk look på boetten, som till formen mest liknar en curlingsten utan handtag. Klassisk kompressor-design med kronan som ställer den invändiga ringen kl 2 och ordinarie krona kl 4.
IMG_20200505_191901(1).jpg

Jag köpte den här klockan lite som ett experiment. Jag brukar t.ex inte gilla guldiga visare eller andra detaljer i guld. Hade nog hellre sett dom i silver, men jag kan inte påstå att jag har några större problem med visarna på Bradner.
IMG_20200506_083508.jpg

Jag visste redan från början att jag inte skulle gilla länken något vidare, så en del av experimentet är att även för första gången testa Nato. Tänkte att jag ville ha en klocka där jag inte gillar länken att testa med snarare än en där jag älskar länken. Känns mer rättvist så.

Återkommer i ärendet.
Tack för recensionen! Jag bär aldrig nato (2ggr/år kanske) men idag kör vi nato jag och Maggan :blackeye: Hoppas det blir schysst åt dig med natot ist. för Bor!
46E7A227-15F4-4AEE-BA02-73B6F9033752.jpeg
 
Mina är skickade med Singapore post och inga uppdateringar ännu men jag håller tummarna för att något händer snart då.
Samma med mina, har skickat meddelande idag till dem för att se om man kan få någon uppdatering den vägen, eller om de åtminstone kan bekfräfta om de skickats med båt istället (då förstår man ju fördröjningen)
 
Samma med mina, har skickat meddelande idag till dem för att se om man kan få någon uppdatering den vägen, eller om de åtminstone kan bekfräfta om de skickats med båt istället (då förstår man ju fördröjningen)
Båtfrakt av så små paket känns väldigt märkligt och knappt ett alternativ ens även i dessa tider.
Uppdatera gärna vad du får för svar av dom :).
 
Ok. Första intryck av Spinnaker Bradner I all korthet.
IMG_20200505_192034.jpg

Bra tyngd men ganska så rasslig. Tror att det mest är risgrynsbandet som gör det i kombination med det mycket mycket rassliga spännet.
IMG_20200505_191915.jpg

Som jag ser det är det i länken kvalitén på en klocka känns mest. I det här fallet är både länk och spänne av ganska dålig sort och samma spänne sitter bland annat på vissa Vostok-modeller...
Har ett Nato på väg hem som ska testas också.

Bortsett från länken ger Bradner ett väldigt gediget intryck. Olika riktning på borstningarna på olika delar skapar en dynamisk look på boetten, som till formen mest liknar en curlingsten utan handtag. Klassisk kompressor-design med kronan som ställer den invändiga ringen kl 2 och ordinarie krona kl 4.
IMG_20200505_191901(1).jpg

Jag köpte den här klockan lite som ett experiment. Jag brukar t.ex inte gilla guldiga visare eller andra detaljer i guld. Hade nog hellre sett dom i silver, men jag kan inte påstå att jag har några större problem med visarna på Bradner.
IMG_20200506_083508.jpg

Jag visste redan från början att jag inte skulle gilla länken något vidare, så en del av experimentet är att även för första gången testa Nato. Tänkte att jag ville ha en klocka där jag inte gillar länken att testa med snarare än en där jag älskar länken. Känns mer rättvist så.

Återkommer i ärendet.
Tack för recensionen! Har själv tittat på och varit lite sugen på nån Spinnaker, men inte vågat slå till. Tavlan och vridringen tycker jag ser riktigt bra ut. Trist med länken, men kan ju vara värt ändå. Tjockleken ser ut att vara ovanligt hög för en vanlig trehandare med datum, eller?
 
Tack för recensionen! Har själv tittat på och varit lite sugen på nån Spinnaker, men inte vågat slå till. Tavlan och vridringen tycker jag ser riktigt bra ut. Trist med länken, men kan ju vara värt ändå. Tjockleken ser ut att vara ovanligt hög för en vanlig trehandare med datum, eller?
Tavlan är jättefin. Vridringen är snyggt gjord och man kan sitta en bra stund och leka med hur ljuset dansar över dom små "minutplupparna" mellan siffrorna. På det hela taget en jättefin klocka, men så var det det där med länken, ja...
Tror att ett ordentligt mesh skulle sitta som en fläskläpp, men ska testa med Nato först.
IMG_20200506_094139.jpg

Angående höjden så håller jag med om att den känns lite onödigt tjock för vad den är. Sitter inte så högt på armen, dock. Inte så det upplevs högt iallafall. Nu är ju det här den minsta klockan jag har, så jag kan vara påverkad av det...

Med Nato blir den ju ännu högre, så vi får se hur det går.:)
 
Den är rätt cool, kul att kunna ”välja varumärke” på den. Bra beater-prislapp!
AE4EDB30-3E37-4953-A3ED-B260D481975C.jpeg

3890C1D4-2794-4E9F-9FF2-5A2A46680900.jpeg
Den här klockan går under många namn. Jag valde Apeks pga att dom är kända för sina dykar grejer, sedan 1974. Och att dom "testar" sina klockor till 1000m djup. Vet inte om dom andra märkena gör samma sak? Kändes lite mer "ett säkrare kort" med Apeks..
 
Tillbaka
Topp