Något säger mig att den kommer stanna länge hos digKanske, haha. Har väntat ett bra tag på att det skulle dyka upp en så när jag såg den så högg jag direkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Något säger mig att den kommer stanna länge hos digKanske, haha. Har väntat ett bra tag på att det skulle dyka upp en så när jag såg den så högg jag direkt.
Jag är väldigt sugen på en Islander, hur länge håller lyssmassan, lika länge som en vanlig Seiko Skx?Fortsätter på samma tema... Mörkt resp upplyst rum
Precis vad jag tänkte på då jag såg den, när läraren rullar in tvn på historia lektionenNågonting likande hade jag och mina kompisar i skolan, typ lågstadiet.
vi hade mycket roligt med dom, jävlades med lärare när det vankades tv i klassrummet. Att gå runt i köpcentrum och byta kanal på butikernas tv-apparater mm mm.
Härliga minnen, borde vara min första klocka nånsin
Riktigt snygg.. Storlek? Urverk? Nu vill man ju nästan ha en..Godmorgon!
Jag tar mig friheten att svara. 39mm med ett Miyota 90S5Riktigt snygg.. Storlek? Urverk? Nu vill man ju nästan ha en..
Sitter den bra på armen så kommer den definitivt att få stanna länge. Håller på att bestämma mig angående den här just nu.Något säger mig att den kommer stanna länge hos dig
Lumen är bra, kan jämföra med en en SKX009 imorgon då jag har en på väg.Jag är väldigt sugen på en Islander, hur länge håller lyssmassan, lika länge som en vanlig Seiko Skx?
Riktigt snygg.. Storlek? Urverk? Nu vill man ju nästan ha en..
Jag tar mig friheten att svara. 39mm med ett Miyota 90S5
Läckert! Om min någonsin dyker upp kanske jag får undersöka närmare men det känns avlägset just nu...Såg detta på Facebook, seikotavlor verkar passa steeldive sd1952. Fräck!
Min eBay-beställning blev uppdaterad nyss, nu verkar paketet finnas i Sverige. Men kan inte hitta det hos någon av transportörerna.Läckert! Om min någonsin dyker upp kanske jag får undersöka närmare men det känns avlägset just nu...
Det var värst! När beställde du? Mina som varit på vift längst är beställningar från slutet av mars.Min eBay-beställning blev uppdaterad nyss, nu verkar paketet finnas i Sverige. Men kan inte hitta det hos någon av transportörerna.
Så det verkar ju röra lite på sig iaf.
Veckan efter påsk la jag den beställningen. Skickades med Yun Express., och jag lyckades spåra paketet med https://www.17track.net/svDet var värst! När beställde du? Mina som varit på vift längst är beställningar från slutet av mars.
Mina är skickade med Singapore post och inga uppdateringar ännu men jag håller tummarna för att något händer snart då.Veckan efter påsk la jag den beställningen. Skickades med Yun Express., och jag lyckades spåra paketet med https://www.17track.net/sv
Tack för recensionen! Jag bär aldrig nato (2ggr/år kanske) men idag kör vi nato jag och Maggan Hoppas det blir schysst åt dig med natot ist. för Bor!Ok. Första intryck av Spinnaker Bradner I all korthet.
Bra tyngd men ganska så rasslig. Tror att det mest är risgrynsbandet som gör det i kombination med det mycket mycket rassliga spännet.
Som jag ser det är det i länken kvalitén på en klocka känns mest. I det här fallet är både länk och spänne av ganska dålig sort och samma spänne sitter bland annat på vissa Vostok-modeller...
Har ett Nato på väg hem som ska testas också.
Bortsett från länken ger Bradner ett väldigt gediget intryck. Olika riktning på borstningarna på olika delar skapar en dynamisk look på boetten, som till formen mest liknar en curlingsten utan handtag. Klassisk kompressor-design med kronan som ställer den invändiga ringen kl 2 och ordinarie krona kl 4.
Jag köpte den här klockan lite som ett experiment. Jag brukar t.ex inte gilla guldiga visare eller andra detaljer i guld. Hade nog hellre sett dom i silver, men jag kan inte påstå att jag har några större problem med visarna på Bradner.
Jag visste redan från början att jag inte skulle gilla länken något vidare, så en del av experimentet är att även för första gången testa Nato. Tänkte att jag ville ha en klocka där jag inte gillar länken att testa med snarare än en där jag älskar länken. Känns mer rättvist så.
Återkommer i ärendet.
Samma med mina, har skickat meddelande idag till dem för att se om man kan få någon uppdatering den vägen, eller om de åtminstone kan bekfräfta om de skickats med båt istället (då förstår man ju fördröjningen)Mina är skickade med Singapore post och inga uppdateringar ännu men jag håller tummarna för att något händer snart då.
Båtfrakt av så små paket känns väldigt märkligt och knappt ett alternativ ens även i dessa tider.Samma med mina, har skickat meddelande idag till dem för att se om man kan få någon uppdatering den vägen, eller om de åtminstone kan bekfräfta om de skickats med båt istället (då förstår man ju fördröjningen)
"Dear friend we have shipped your watch and it is now up to carrier. We can do nothing. Please understand"Samma med mina, har skickat meddelande idag till dem för att se om man kan få någon uppdatering den vägen, eller om de åtminstone kan bekfräfta om de skickats med båt istället (då förstår man ju fördröjningen)
Tack för recensionen! Har själv tittat på och varit lite sugen på nån Spinnaker, men inte vågat slå till. Tavlan och vridringen tycker jag ser riktigt bra ut. Trist med länken, men kan ju vara värt ändå. Tjockleken ser ut att vara ovanligt hög för en vanlig trehandare med datum, eller?Ok. Första intryck av Spinnaker Bradner I all korthet.
Bra tyngd men ganska så rasslig. Tror att det mest är risgrynsbandet som gör det i kombination med det mycket mycket rassliga spännet.
Som jag ser det är det i länken kvalitén på en klocka känns mest. I det här fallet är både länk och spänne av ganska dålig sort och samma spänne sitter bland annat på vissa Vostok-modeller...
Har ett Nato på väg hem som ska testas också.
Bortsett från länken ger Bradner ett väldigt gediget intryck. Olika riktning på borstningarna på olika delar skapar en dynamisk look på boetten, som till formen mest liknar en curlingsten utan handtag. Klassisk kompressor-design med kronan som ställer den invändiga ringen kl 2 och ordinarie krona kl 4.
Jag köpte den här klockan lite som ett experiment. Jag brukar t.ex inte gilla guldiga visare eller andra detaljer i guld. Hade nog hellre sett dom i silver, men jag kan inte påstå att jag har några större problem med visarna på Bradner.
Jag visste redan från början att jag inte skulle gilla länken något vidare, så en del av experimentet är att även för första gången testa Nato. Tänkte att jag ville ha en klocka där jag inte gillar länken att testa med snarare än en där jag älskar länken. Känns mer rättvist så.
Återkommer i ärendet.
Ja Singapore post verkar fungera sådär just nu...Har både utgående samt ingående och det uppdateras inte alls...Mina är skickade med Singapore post och inga uppdateringar ännu men jag håller tummarna för att något händer snart då.
Tavlan är jättefin. Vridringen är snyggt gjord och man kan sitta en bra stund och leka med hur ljuset dansar över dom små "minutplupparna" mellan siffrorna. På det hela taget en jättefin klocka, men så var det det där med länken, ja...Tack för recensionen! Har själv tittat på och varit lite sugen på nån Spinnaker, men inte vågat slå till. Tavlan och vridringen tycker jag ser riktigt bra ut. Trist med länken, men kan ju vara värt ändå. Tjockleken ser ut att vara ovanligt hög för en vanlig trehandare med datum, eller?
Den är rätt cool, kul att kunna ”välja varumärke” på den. Bra beater-prislapp!Lite fräscha bilder..
Den här klockan går under många namn. Jag valde Apeks pga att dom är kända för sina dykar grejer, sedan 1974. Och att dom "testar" sina klockor till 1000m djup. Vet inte om dom andra märkena gör samma sak? Kändes lite mer "ett säkrare kort" med Apeks..Den är rätt cool, kul att kunna ”välja varumärke” på den. Bra beater-prislapp!