• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha lägg av, det var du som drog igång allt med att hävda att Apeks minsann tillverkas i UK och trycktestas så det är bättre än övriga klockor med samma utseende men annan logga på tavlan.

Nu när du motbevisats och vi sett att du sprider falska rykten kontrar du med att vi som faktiskt hade rätt pratar negativt och startar diskussioner?
1. Läste manufactured in uk.. (vilket tydligen var en misstolkning)
2. Står på Apeks sida att dom är "testade"
3. Inte läst samma sak om andra märken..

4. VAR ÄR motbevisningen? Dvs att dom är tillverkade i Kina?
 
1. Läste manufactured in uk.. (vilket tydligen var en misstolkning)
2. Står på Apeks sida att dom är "testade"
3. Inte läst samma sak om andra märken..

4. VAR ÄR motbevisningen? Dvs att dom är tillverkade i Kina?
Se nedan, dessutom är det som med kött. Står det inte uttryckligen "svenskt kött" är skiten nog från tyskland eller irland.
Det står ingenstans att klockan är "made in UK" alltså är den nog tillverkad i kina.

Förutom att deras kundtjänst bekräftat att dom tillverkas i Kina då...
Ringde och frågade.
Apeks tillverkar inga klockor själva. Dom certifierar inte heller.
Tjejen på kundtjänst meddelade att dom köper produkten färdig med deras logga från kinesisk tillverkare.
Aspeks egen support måste ha fel för de tillverkar minsann sina egna klockor och testar allt själva i UK. :banghead:
aspeks.png
 
Se nedan, dessutom är det som med kött. Står det inte uttryckligen "svenskt kött" är skiten nog från tyskland eller irland.
Det står ingenstans att klockan är "made in UK" alltså är den nog tillverkad i kina.



Aspeks egen support måste ha fel för de tillverkar minsann sina egna klockor och testar allt själva i UK.
aspeks.png
Vad skrev jag tidigare ang UK?
 
Jasså? Sa dom det? Han som ringde sa att dom får dom färdig byggda med logga.. Han har INTE skrivit Kina..
"Tjejen på kundtjänst meddelade att dom köper produkten färdig med deras logga från kinesisk tillverkare."

Du har helt rätt. Han skrev "Kinesisk tillverkare", INTE Kina, stor skillnad?
 
Alltså inget fel med om den är fr Kina. Men folk spekulerar och säger att den är fr Kina utan och veta... Aja..
 
"Tjejen på kundtjänst meddelade att dom köper produkten färdig med deras logga från kinesisk tillverkare."

Du har helt rätt. Han skrev "Kinesisk tillverkare" INTE Kina

Alltså inget fel med om den är fr Kina. Men folk spekulerar och säger att den är fr Kina utan och veta... Aja..

Folk spekulerar inte längre, du gav påståendet om UK och folk ifrågasatte som sedan konkretiserades till ursprungslandet. Det är ju inte så mycket att försvara var ens klocka kommer ifrån, vi hänger ju trots allt på ett klockforum där diskussioner primärt handlar om klockor. Alla lärde sig något, win-win.
 
Vad har jag hamnat i för tråd? Är det den om Rolex prishöjningar och kölistor??

Här är det lunchpaus i hemmakontoret och eftersom jag är permitterad tre dar i veckan så börjar fredageftermiddag nu. Här är fredagsklockan:
image.jpg


Dessutom har jag en ny micro på ingående. Jag saknar inte affordable men har ingen micro för tillfället så det blir ett bra tillskott i lådan. Hämtas i morgon då det är lördag :)

/ P
 
Tillbaka
Topp