• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Alla vi som hänger i den här tråden har nog haft en (eller många) klockor med NH35 som urverk. Vilken är den bästa klockan ni haft som drivits av ett NH35, dvs finish, kvalitet etc? För min del är nog förstaplatsen delad mellan RL odyssea och TC-9. Sitter och försöker övertala mig själv att inte klicka hem en ny RL...
Zelos Hammerhead :cigar:

Landar också i RL odyssea, grymt bra för den pengen. Har den blå utan datum, är dock sugen på deras 12 timmars bezel. Hade dock hellre haft den utan datum.
Riktigt bra klocka, kan inte förstå att man får så mycket för dom pengarna.

Landar också i RL odyssea, grymt bra för den pengen. Har den blå utan datum, är dock sugen på deras 12 timmars bezel. Hade dock hellre haft den utan datum.
Riktigt bra klocka, kan inte förstå att man får så mycket för dom pengarna.
Helt enig, om 12h-bezel fanns som no-date hade jag nog inte kunnat hålla mig

Alla vi som hänger i den här tråden har nog haft en (eller många) klockor med NH35 som urverk. Vilken är den bästa klockan ni haft som drivits av ett NH35, dvs finish, kvalitet etc? För min del är nog förstaplatsen delad mellan RL odyssea och TC-9. Sitter och försöker övertala mig själv att inte klicka hem en ny RL...
Jag har haft några stycken. Det står mellan Richard LeGrand och Armida för min del. Det är ganska lika men kanske, kanske att Armida har övertaget.

Lurkat här för länge. Delar med mig av min Ventus Mori. Nu på canvas från CNS. Sitter bra på denna typ av klocka

Bilagor

• IMG_20181001_191005.jpg
    IMG_20181001_191005.jpg
    146.7 KB · Visningar: 2

Nog Helson SD eller senaste MM300 homagen...
7F9C7CB4-5079-4106-8C21-61788027C0AD.jpeg
ABF5D27B-04E6-457F-8365-C781B30F9501.jpeg

Kommer köpa en SD igen, förhoppningsvis innan årets slut :)

Grymt, hur känns kvalitén på armbandet? Har ett sånt på väg nämligen :)

Rigor Mortis stelt! Antar att man mjukar upp med användning. Var svår att få in mellan bandhornen.

Kvalitét överlag tyckte jag var bättre än det jag köpt där tidigare. Spännet har också mer tyngd, vilket bidrar till bättre upplevd kvalitét.

Ja, jag lutar nog åt en 42mm isf även om jag föredrar 40mm egentligen. Helson känns så "manlig" att den behöver lite storlek
Den är fruktansvärt manlig utan tvekan. Länken är riktigt grym. Kan inte säga att jag tyckte den bars särskilt stort heller men toolig så in i bängen. Du kan kasta dina ficklampor för dom behövs inte längre med denna monsterlume :D.

Den är fruktansvärt manlig utan tvekan. Länken är riktigt grym. Kan inte säga att jag tyckte den bars särskilt stort heller men toolig så in i bängen. Du kan kasta dina ficklampor för dom behövs inte längre med denna monsterlume :D.
Men, viktigaste frågan till dig som haft både den och Tisell. Är Helson SD värd det nästan dubbla priset? Är ju samma urverk etc (pratar om SD på länk nu).

Men, viktigaste frågan till dig som haft både den och Tisell. Är Helson SD värd det nästan dubbla priset? Är ju samma urverk etc (pratar om SD på länk nu).
Inget ont om Tisell som är en kanonklocka för pengarna den kostar men Shark divern vill jag nog placera högre upp. Har lite fler egna drag (får jag kanske äta upp) länken är grym och nu har den ju en riktigt trevlig microjustering också. Som helhet så kraftig, robust och en riktig käftsmäll i toolighet och pondus. Tänker du inte flippa den inom kort så är den nog värd sina pengar :). (enligt mig)

Jag är på jakt efter ett schysst band till min blåa Richard LeGrand... Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha ett Sailcloth eller ett läderband.
Någon som har ett tips?

Tillbaka
Topp