• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det här är ingen micro men med en ok prislapp IMO :)
501540B2-90C5-478F-893F-61FD23918A64.jpeg

https://klocksnack.se/threads/bell-ross-type-demineur-vit-tavla.131898/#post-3327324
 
Fredagsnöjet blir som vanligt att följa bästa tråden. Har idag också sökt ett "drömjobb" som jag ändå tror att jag har hyfsade chanser att få, så känner mig lite hoppfull i vad som i övrigt har varit en riktig skitvår, både för mig och för många andra i världen. Mitt backupjobb gick också åt pipan häromdagen då de fått stänga hela avdelningen pga covid bland personal och patienter. Håller tummarna :)
Fick bli ödlan idag igen, snart finns två i tråden, @Stup !
IMG_20200508_094336.jpg
Håller tummarna för att du landar jobbet! :)
 
Ni som handlat klockor det senaste, hur lång tid tar det att få hem nått från China nu?

Mitt köpsug är stort men hinner antagligen lägga sig inom en vecka:(
 
Ni som handlat klockor det senaste, hur lång tid tar det att få hem nått från China nu?

Mitt köpsug är stort men hinner antagligen lägga sig inom en vecka:(
Ja om du väljer någon som inte skickar med DHL så kan det nog ta längre tid än vanligt. Lite lotteri där för tillfället. Har själv handlat två ggr nyligen men skickat med DHL-express, strax under veckan där. Kan även det fastna någon dag längre nu i deras egen utgående domestic custom.
 
Tack!:) Jag är väldigt nöjd med denna kombo!
Köpte länken/bandet (eller vad nu man ska kalla detta?) bara för att jag tyckte det var så satans snyggt. Jag vill minnas att jag redan vid köpet hade en tank i tanken som lämplig klocka? Men jag fick tipset om just denna klocka i den underbara Navajotråden.
is-jpg.1201980
Hur är komforten i den där typen av länk/band? Ser ut att vara ungefär lika sköna som ett par handbojor men skenet kanske bedrar. :D
 
Ni som köpt från Traska: hur har ni fått era klockor skickade till er? Jag såg ett inlägg på Facebook tidigare idag där flera personer hade fått asken nedslängd (utan emballage) i en sån där sladdrig DHL-påse och att de dessutom hade skickats direkt från fabriken i vad jag antar är Kina. :confused: Jag trodde att Traska var bra grejer men med detta, alla QC-problem och uteblivna svar från Ross/kundtjänst känns det inte helt hundra.
 
Hur är komforten i den där typen av länk/band? Ser ut att vara ungefär lika sköna som ett par handbojor men skenet kanske bedrar. :D
Lite som klockorna från "Storm" för ca 25 år sen, kommer ihåg att jag hade en sån med spegelglas... Var kanske där någonstans klockintresset började :)
 
Ni som köpt från Traska: hur har ni fått era klockor skickade till er? Jag såg ett inlägg på Facebook tidigare idag där flera personer hade fått asken nedslängd (utan emballage) i en sån där sladdrig DHL-påse och att de dessutom hade skickats direkt från fabriken i vad jag antar är Kina. :confused: Jag trodde att Traska var bra grejer men med detta, alla QC-problem och uteblivna svar från Ross/kundtjänst känns det inte helt hundra.
Låter helt galet. Nu äger jag ingen traska men har pratat i telefon flera gånger med honom (avseende en eventuell ny LE) och så verkar han inte sköta sitt företag...
 
Ja nu ni!
Hade beställt en klocka från kina,de ringde på måndagen för leverans (UPS),men då jag ej var hemma så levererades den till ett utlämningsställe
Idag skulle jag hämta ut den,dom hittar inte paketet!!!!!!!
Jag tittar närmre på mailet,där finns en länk och där står det att JAG har hämtat ut den i tisdags 11.56!!!!
Ringer ups,mycket riktigt de bekräftar att dom ser att det är uthämtat,men de säger att det inte går att hämta ut utan legitimation
Så nu börjar de jakten......får se om jag får se klockan över huvudtaget
Fortsättning följer.........—
 
Ja nu ni!
Hade beställt en klocka från kina,de ringde på måndagen för leverans (UPS),men då jag ej var hemma så levererades den till ett utlämningsställe
Idag skulle jag hämta ut den,dom hittar inte paketet!!!!!!!
Jag tittar närmre på mailet,där finns en länk och där står det att JAG har hämtat ut den i tisdags 11.56!!!!
Ringer ups,mycket riktigt de bekräftar att dom ser att det är uthämtat,men de säger att det inte går att hämta ut utan legitimation
Så nu börjar de jakten......får se om jag får se klockan över huvudtaget
Fortsättning följer.........—
Trist. :( Tyvärr känns det som att UPS har lyckats värva bottenskrapet av sveriges ombud eller så har jag bara haft otur. När jag skulle hämta ut mitt Pelicase blev jag först glad när jag fick reda på att de börjat med ombud och tänkte att det var mycket smidigare än att boka hemleverans alt. hämta på terminal men det visade sig vara en riktigt sunkig kiosk där ägaren bara hade en handskriven lista med kolli-ID som han strök varefter att de lämnades ut. :facepalm:
 
Men du sa något om att det var för trångt för nato? Det lät inte bra, modellen passar ju så bra till nato. (Är det så på Rolex Explorer också?)

Jag har aldrig sagt något om nato, har aldrig testat på Explorern eftersom jag inte är ett stort fan av dom där nylonremmarna :D. Måste varit någon annan. Förstår dock inte varför det skulle vara trångt för ett nato? Hålen är ju inte nära boetten.

Har jag fått det hela om bakfoten? :)

Hade för mig att du nämnde det tidigare. Att man behöver curved spring bars för att sätta nato på Tisell Explorer. Kan ha varit någon annan, sorry! Hoppas det inte är så.

Gick det bra att trä i nato? Jag har av någon anledning fått för mig att det är för trångt.

Har inte fått hem banden ännu, men jag minns också att det var någon som skrev detta nu i dagarna kring att det var för tight. Ser dock inte ut att vara det, så får invänta och testa:angel:
Det var jag som skrev att det inte gick att få i natoband. På min är det hur som helst omöjligt utan böjda bandstift. :confused:
Tisell.jpg
 
Trist. :( Tyvärr känns det som att UPS har lyckats värva bottenskrapet av sveriges ombud eller så har jag bara haft otur. När jag skulle hämta ut mitt Pelicase blev jag först glad när jag fick reda på att de börjat med ombud och tänkte att det var mycket smidigare än att boka hemleverans alt. hämta på terminal men det visade sig vara en riktigt sunkig kiosk där ägaren bara hade en handskriven lista med kolli-ID som han strök varefter att de lämnades ut. :facepalm:
Exakt så var det här med,kemtvätt,matbutik,ombud..1 i personal....tror du det blev kö när de letade efter paketet
 
Tillbaka
Topp