• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mycket blått mikro i mitt liv nu;)
2D9C9C30-493F-4F09-9B2E-E991E6F87E74.jpeg
06A38A6A-4CF7-46A9-AEC5-FB7BFA543B63.jpeg
D7754858-81DB-40E9-BBFE-58E72AA27D46.jpeg
För mycket blått o mikro?
D1 Milano på väg åt mitt håll?:):cigar:
 
Ändlänkarna är något bulkiga i mittdelen (syns också på bilden). För övrigt så är länken riktigt ok eller bättre, solid, skruvad och glidelock i claspet som funkar bra.
(min personliga bedömning)
Men du sa något om att det var för trångt för nato? Det lät inte bra, modellen passar ju så bra till nato. (Är det så på Rolex Explorer också?)
 
Vad är det för fel på Endlänkarna? Är länken/låset i överlag bra?

Ändlänkarna är något bulkiga i mittdelen (syns också på bilden). För övrigt så är länken riktigt ok eller bättre, solid, skruvad och glidelock i claspet som funkar bra.
(min personliga bedömning)
Ja precis, det går ut som en hane i mitten så den blir 54 mm lång. Men i övrigt tycker jag att länken är bra. Inget Seiko-rassel.
 
53C80576-34D0-476D-A47B-E8369938B92E.jpeg


Godkväll måste lägga in denna Citizen som är en reproduktion av ray mears klockan som affordable. Bra storlek för dom flesta med diam på 39-40mm samt 46 lug-to-lug och bra spec med safirglass, eco-drive, WR300 och titan boett. Ända jag inte gillade så var det original kolfiber armbandet, men det löste @Feskarn med ett grått canvas och en superb service!
 
Men du sa något om att det var för trångt för nato? Det lät inte bra, modellen passar ju så bra till nato. (Är det så på Rolex Explorer också?)
Jag har aldrig sagt något om nato, har aldrig testat på Explorern eftersom jag inte är ett stort fan av dom där nylonremmarna :D. Måste varit någon annan. Förstår dock inte varför det skulle vara trångt för ett nato? Hålen är ju inte nära boetten.
 
Senast ändrad:
Jag har aldrig sagt något om nato, har aldrig testat på Explorern eftersom jag inte är ett stort fan av dom där nylonremmarna :D. Måste varit någon annan. Förstår dock inte varför det skulle vara trångt för ett nato? Hålen är ju inte nära boetten.
Har jag fått det hela om bakfoten? :)

Hade för mig att du nämnde det tidigare. Att man behöver curved spring bars för att sätta nato på Tisell Explorer. Kan ha varit någon annan, sorry! Hoppas det inte är så.
 
Tillbaka
Topp