• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ni som köpt från Traska: hur har ni fått era klockor skickade till er? Jag såg ett inlägg på Facebook tidigare idag där flera personer hade fått asken nedslängd (utan emballage) i en sån där sladdrig DHL-påse och att de dessutom hade skickats direkt från fabriken i vad jag antar är Kina. :confused: Jag trodde att Traska var bra grejer men med detta, alla QC-problem och uteblivna svar från Ross/kundtjänst känns det inte helt hundra.
Sådär fick vi också våra levererade, inte snyggt alls kan jag säga och lådorna var rätt bra tilltygade. :meh:
IMG_20200429_115308__01.jpg
 
Ja nu ni!
Hade beställt en klocka från kina,de ringde på måndagen för leverans (UPS),men då jag ej var hemma så levererades den till ett utlämningsställe
Idag skulle jag hämta ut den,dom hittar inte paketet!!!!!!!
Jag tittar närmre på mailet,där finns en länk och där står det att JAG har hämtat ut den i tisdags 11.56!!!!
Ringer ups,mycket riktigt de bekräftar att dom ser att det är uthämtat,men de säger att det inte går att hämta ut utan legitimation
Så nu börjar de jakten......får se om jag får se klockan över huvudtaget
Fortsättning följer.........—
Någon har förhoppningsvis bara gjort ett misstag, hoppas den dyker upp! Känns väl lite väl att personalen själva stjäl paketen? Men ja man har ju hört värre... Håller tummarna och följer detta!
Trist. :( Tyvärr känns det som att UPS har lyckats värva bottenskrapet av sveriges ombud eller så har jag bara haft otur. När jag skulle hämta ut mitt Pelicase blev jag först glad när jag fick reda på att de börjat med ombud och tänkte att det var mycket smidigare än att boka hemleverans alt. hämta på terminal men det visade sig vara en riktigt sunkig kiosk där ägaren bara hade en handskriven lista med kolli-ID som han strök varefter att de lämnades ut. :facepalm:
Jag hämtade ut ett Peli igår och det skickades med Bring. Det var ingen större hit det heller, det skickades först till rätt adress men fel postnummer, hur det nu är möjligt.. Sen när de väl kommit till rätt stad så låg det under ”Utleverans påbörjad” i två dagar. Alltså två dygn för att frakta det max 5km.
 
Är det cheapest nato du syr om? Hur?
Ja det är det. De är krångligt sydda. Jag har ett som soM det står MN på som jag fick i ett klockköp. De är svindyra, typ 70 euro. Cns kostar ju bara 80 kronor. Sy jobbet tog 10 minuter. Det blir lika bra som MN’ s 70 euroband.
Cns banden är lite krångliga. Det blir så dubbelt mellan ur och handled som ett natoband. MN är enkla under uret och det känns smidigare.
 
Ja det är det. De är krångligt sydda. Jag har ett som soM det står MN på som jag fick i ett klockköp. De är svindyra, typ 70 euro. Cns kostar ju bara 80 kronor. Sy jobbet tog 10 minuter. Det blir lika bra som MN’ s 70 euroband.
Cns banden är lite krångliga. Det blir så dubbelt mellan ur och handled som ett natoband. MN är enkla under uret och det känns smidigare.
Jo tack jag har haft ett erica. När jag skulle köpa ett annat så hade dom stigit i pris med 30 eur:confused: fick ett cheapest med i ett köp, och håller med om att dom inte är sydda likadant, men jävligt sköna ändå! Du kanske skulle starta upp något ;) jag kan bli din provkund:happyhappy:
 
Det var jag som skrev att det inte gick att få i natoband. På min är det hur som helst omöjligt utan böjda bandstift. :confused:
Tisell.jpg
Ser onekligen trångt ut på mitten. Klockan fullkomligt skriker "snälla inte nato" :D.
Vill man tvunget så kör man med husmorsknepet att sätta ett vanligt stift mot en kant och sen böj det lite. Funkar perfa och kostar mindre än specialare för en dyr peng :)
 
Jo tack jag har haft ett erica. När jag skulle köpa ett annat så hade dom stigit i pris med 30 eur:confused: fick ett cheapest med i ett köp, och håller med om att dom inte är sydda likadant, men jävligt sköna ändå! Du kanske skulle starta upp något ;) jag kan bli din provkund:happyhappy:
Allt som krävs är en symaskin, lite tålamod och rätt färg på sytråden.
 
Ser onekligen trångt ut på mitten. Klockan fullkomligt skriker "snälla inte nato" :D.
Vill man tvunget så kör man med husmorsknepet att sätta ett vanligt stift mot en kant och sen böj det lite. Funkar perfa och kostar mindre än specialare för en dyr peng :)
Haha, en McGyver :D. Det låter som en fullt möjlig lösning men jag tyckte ändå att det var värt en femtiolapp för ett par fabriksböjda stift :p;).
 
Ja det är det. De är krångligt sydda. Jag har ett som soM det står MN på som jag fick i ett klockköp. De är svindyra, typ 70 euro. Cns kostar ju bara 80 kronor. Sy jobbet tog 10 minuter. Det blir lika bra som MN’ s 70 euroband.
Cns banden är lite krångliga. Det blir så dubbelt mellan ur och handled som ett natoband. MN är enkla under uret och det känns smidigare.
Blir sjukt sugen på att testa, har dragit mig för CNS just pga den snurriga designen.
Misstänker att det är mitt gamla Erikas du har, själva bandet skiljer sig inte så mycket eller? Tänkte mest på elasticitet och så
 
Jo tack jag har haft ett erica. När jag skulle köpa ett annat så hade dom stigit i pris med 30 eur:confused: fick ett cheapest med i ett köp, och håller med om att dom inte är sydda likadant, men jävligt sköna ändå! Du kanske skulle starta upp något ;) jag kan bli din provkund:happyhappy:
Jomen precis mitt MN är från Ericas.
 
Jo tack jag har haft ett erica. När jag skulle köpa ett annat så hade dom stigit i pris med 30 eur:confused: fick ett cheapest med i ett köp, och håller med om att dom inte är sydda likadant, men jävligt sköna ändå! Du kanske skulle starta upp något ;) jag kan bli din provkund:happyhappy:
Jomen precis mitt MN är från Ericas.
 
Det där såg ju faktiskt ätbart ut! Är inte speciellt kräsen men dom som serveras här i Sverige stoppar jag inte i munnen

Alltså, era sötvattenspirater...
Vilken fiskaffär som helst har fiskbullar/biffar gjorda på fiskfärs. Glöm de där i hummersås som ligger i en burk.
Rekommenderar köpa några olika nästa gång du är i fiskaffär/disken. Bra snabbmat ha hemma.
Bara steka på i panna, till nöds i micron.
 
Haha, en McGyver :D. Det låter som en fullt möjlig lösning men jag tyckte ändå att det var värt en femtiolapp för ett par fabriksböjda stift :p;).
Funkar det också. Jag är bara inte så förtjust i att vänta om man säger så :). Har böjt själv till många band i ren frustration och dom håller fortfarande efter lång tid. Man får givetvis göra det med lite stil och finess :D.
 
Funkar det också. Jag är bara inte så förtjust i att vänta om man säger så :). Har böjt själv till många band i ren frustration och dom håller fortfarande efter lång tid. Man får givetvis göra det med lite stil och finess :D.
Får man bara till en fin radie utan veck så blir det ju stort sett samma sak. Bra tips. :D
Tack. Det ser onekligen trångt ut. Man vill ju kunna byta, välja och vraka. Det är ju ett tacksamt utförande för att köra olika band.
Ja klockan passar på de flesta band men böjda bandstift löste som sagt problemet galant. :cigar:
 
Blir sjukt sugen på att testa, har dragit mig för CNS just pga den snurriga designen.
Misstänker att det är mitt gamla Erikas du har, själva bandet skiljer sig inte så mycket eller? Tänkte mest på elasticitet och så
Materialet iCNS är kanon. Det är bara hur de syr dem. Omsydda blir de lika bra som Erikas i mitt tycke.
 
Sådär fick vi också våra levererade, inte snyggt alls kan jag säga och lådorna var rätt bra tilltygade. :meh:
IMG_20200429_115308__01.jpg

Tråkigt! Låter onekligen som dom levererar direkt från fabrik. Fick för mig att han skickar från USA annars. Har du fått svar på ditt problem med dubbelt tryck?
 
Fin den är :)
Har en sambo som varit lite otålig och frågat flera ggr senaste månaden när hon kommer få sin Oceantimer. Vi får väl se om hon får ha den för sig själv ;)
Den är i en perfekt size på 38mm, och OTn passar både en lady eller en snubbe! :) Bara o låna!
Går klockorna att beställa nu?
Dom går att beställa som pre-order, vi förväntar oss att få leverans om några veckor, så jag håller verkligen tummarna för det! :)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp