• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FE7FAD9A-485B-4336-8561-F046F7016795.jpeg
Den får följa med till jobbet idag :)
 
Testade denna pannan igår och blev riktigt sugen på ngt liknande. 8500 EUR kändes lite i högsta laget. Vad finns det för liknande modeller ute? @M26 du brukar kunna hitta guldkornen :)
20200509_085406.png

Hur långt kan du sträcka dig? Om 5k skulle jag leta upp en begagnad Gruppo gamma vanguard 42mm istället som inte är ren homage men liknande :)


Edit: ser din inte har 3,6,9 nu så inte så lik. Sorry... men bra är de ändå!
 
Fan vad trisst med alla QC issues från Traska. Alla verkar ju ha nått problem.

Köpte Freediver förra året.
Helt ärligt så hade jag också problem med krona som inte gängade ok + att den gick typ 1 min plus på en halv dag. Den åkte tillbaka fort. @M26 har också haft problem med två ur som också köptes Pre-corona.

Nog för att Jon verkar sympatisk, men kanske värt för alla i tråden att ha detta i minne innan det blir köp igen. Kommer väl fler släpp i framtiden.
 
Fan vad trisst med alla QC issues från Traska. Alla verkar ju ha nått problem.

Köpte Freediver förra året.
Helt ärligt så hade jag också problem med krona som inte gängade ok + att den gick typ 1 min plus på en halv dag. Den åkte tillbaka fort. @M26 har också haft problem med två ur som också köptes Pre-corona.

Nog för att Jon verkar sympatisk, men kanske värt för alla i tråden att ha detta i minne innan det blir köp igen. Kommer väl fler släpp i framtiden.
Det är flera varningsklockor som ringer i mitt huvud just nu och det känns oerhört tråkigt utifrån förväntningarna jag hade på märket.
Verkar vara massa fel sammantaget och jag blir irriterad när supporten plötsligt dör.
Vissa får svar och andra inte ?
Corona läget bör inte bli en ursäkt för att släppa en undermålig produkt.
Har inte hittat något fel på min Summiteer ännu och hoppas att så ska förbli.
 
Fan vad trisst med alla QC issues från Traska. Alla verkar ju ha nått problem.

Köpte Freediver förra året.
Helt ärligt så hade jag också problem med krona som inte gängade ok + att den gick typ 1 min plus på en halv dag. Den åkte tillbaka fort. @M26 har också haft problem med två ur som också köptes Pre-corona.

Nog för att Jon verkar sympatisk, men kanske värt för alla i tråden att ha detta i minne innan det blir köp igen. Kommer väl fler släpp i framtiden.
Själv får man ju en ny Freediver på måndag. Bara hålla tummarna då...
 
Det är flera varningsklockor som ringer i mitt huvud just nu och det känns oerhört tråkigt utifrån förväntningarna jag hade på märket.
Verkar vara massa fel sammantaget och jag blir irriterad när supporten plötsligt dör.
Vissa får svar och andra inte ?
Corona läget bör inte bli en ursäkt för att släppa en undermålig produkt.
Har inte hittat något fel på min Summiteer ännu och hoppas att så ska förbli.

Skönt att din är ok!
 
Hur långt kan du sträcka dig? Om 5k skulle jag leta upp en begagnad Gruppo gamma vanguard 42mm istället som inte är ren homage men liknande :)


Edit: ser din inte har 3,6,9 nu så inte så lik. Sorry... men bra är de ändå!
Testat så många märken, GG är i min bok det micromärket som håller högst klass sett till boetter, tavlor, urverk och lume. Så de kan jag varmt rekommendera om man söker en grym klocka eller ett Panerai-substitut!
 
Jag förväntar mig minst en ny tavla, sådär får det inte se ut. :bored:

Om det är till någon tröst så har inte jag heller fått något svar. Skickat 2 mail. :(

Jag har ju en vit på väg nu härifrån på KS. Den länken hade ju också ha en skruv som satt fast, på första/sista länken beroende på hur man ser det, så om man ska korta den till kortaste läget blir det problematiskt. Säljaren hade fått respons från Jon igår - kanske på instagram, jag vet inte. Han svarade i alla fall säljaren att dom la på loctite då de tidigare fått kritik för att skruvarna lossnat, men att fabriken verkar ha lagt på för mycket. Att man kan testa att värma med hårtork/värmepistol, om det mjukar upp det och går att lossa, annars skulle han skicka ny länk till säljaren.
Så jag får testa kommande veckan att värma och se om det går lossa och göra rent från det, annars får jag gå på andra spåret. En hel del om dessa issues på wus också.
 
Jag har ju en vit på väg nu härifrån på KS. Den länken hade ju också ha en skruv som satt fast, på första/sista länken beroende på hur man ser det, så om man ska korta den till kortaste läget blir det problematiskt. Säljaren hade fått respons från Jon igår - kanske på instagram, jag vet inte. Han svarade i alla fall säljaren att dom la på loctite då de tidigare fått kritik för att skruvarna lossnat, men att fabriken verkar ha lagt på för mycket. Att man kan testa att värma med hårtork/värmepistol, om det mjukar upp det och går att lossa, annars skulle han skicka ny länk till säljaren.
Så jag får testa kommande veckan att värma och se om det går lossa och göra rent från det, annars får jag gå på andra spåret. En hel del om dessa issues på wus också.
Kul att någon fått svar...
 
Den verkar också skickas från China så är lite orolig över qc...
Det är inte meningen att göra dig orolig. Jag tror säkert allt är ok.

Men jag tror det är bra att vi tar upp detta. Jon är som sagt trevlig. Har pratat över mail och tfn med honom och han ger ett seriöst intryck. Förmodligen överväldigad av situationen?! Det är ju bara en person som jobbar där.
 
Jag har ju en vit på väg nu härifrån på KS. Den länken hade ju också ha en skruv som satt fast, på första/sista länken beroende på hur man ser det, så om man ska korta den till kortaste läget blir det problematiskt. Säljaren hade fått respons från Jon igår - kanske på instagram, jag vet inte. Han svarade i alla fall säljaren att dom la på loctite då de tidigare fått kritik för att skruvarna lossnat, men att fabriken verkar ha lagt på för mycket. Att man kan testa att värma med hårtork/värmepistol, om det mjukar upp det och går att lossa, annars skulle han skicka ny länk till säljaren.
Så jag får testa kommande veckan att värma och se om det går lossa och göra rent från det, annars får jag gå på andra spåret. En hel del om dessa issues på wus också.
Frågan är om de har använt rätt sorts loctite då...
 
Testade denna pannan igår och blev riktigt sugen på ngt liknande. 8500 EUR kändes lite i högsta laget. Vad finns det för liknande modeller ute? @M26 du brukar kunna hitta guldkornen :)
20200509_085406.png

Jag har sökt utan att finna. Inte i stål iaf.
Det närmaste man kommer en stål Submersible idag är nog Boldr Odyssey eller om du lyckas hitta en begagnad Maranez Rawai i stål, San Martin har endast gjort i brons än så länge men det är väl bara en tidsfråga innan vi får se en stålversion
banner-square_1024x1024@2x.jpg
blue-close_1024x1024@2x.jpg
5b7757fa3e3965ac234a649f4870c009.jpg


Edit: Crafter Blue Hyperion är ett grymt substitut men så jäkla stor bara
1f90ee0bcb2b2e68f822153b3a120b6e_original.jpg
Crafter-Blue-Straps-Watch-1.jpg


Godmorgon bästa tråden!
Svärmor på 80 år behöver en ny IPad...
Slänger ut en blänkare här om någon har en som ligger och skräpar och kan tänka sig att sälja.:)
7228F3BD-525F-4AFF-95C1-E94EA87C601E.jpeg
Haha, Jag läste Svärmor på 80 år behöver en Panerai i all hast :hilarious:
 
Senast ändrad:
Hur långt kan du sträcka dig? Om 5k skulle jag leta upp en begagnad Gruppo gamma vanguard 42mm istället som inte är ren homage men liknande :)


Edit: ser din inte har 3,6,9 nu så inte så lik. Sorry... men bra är de ändå!
Bra tips, ska kolla in denna. Parnis ser ut att gör en submersible homage. Denna är dock 47mm så i största laget.
 
Tillbaka
Topp