• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag skulle nog undvika en dykare (Parnis) med endast 30m vattenskydd. Gillar man utseendet och kan leva med att det avviker en aning, vilket är en fördel i min mening, så är Gruppo Gamma absolut bäst! Deras Vanguard linje som @Jockinho så väl rekommenderade är väl den som kanske mest påminner om Submersible men då får man hålla utkik på begmarknaden eller vänta på Mk V. Här nedan är Mk IV i 44mm aged steel utförande
photo-dec-28-12-38-31-pm.jpg
FB_IMG_1589022726717.jpg
FB_IMG_1589022813428.jpg
Håller helt med. Får hoppas att San Martin släpper SN0048 i stål.
Såg förresten att SN0048 fanns kvar att beställa via skbwatches.com. Ngn som köpt via dem tidigare?
 
  • Like
Reactions: M26
Screenshot_20200509_141106_com.android.chrome-01.jpeg
Men jag har alltid funderat på vad de menar med detta? Är dessa inte i stainless? Saxat från deras Korea sida. Såg på wus tidigare att det hade varit vissa som haft problem med det.
Edit: det är ju bara att byta dessa så klart. Men tycker det är lite lustigt bara.. :D
Badade förra året med båda mina dåvarande.
Inga rostproblem där. En skruvad solid länk och spänne med glidelock som funkar bra men sen ha springbars som rostar känns mycket märkligt i mitt tycke. Har i och för sig bara handlat på EU-sidan och där har jag inte läst om någon rostvarning i alla fall.
 
Trist. :( Tyvärr känns det som att UPS har lyckats värva bottenskrapet av sveriges ombud eller så har jag bara haft otur. När jag skulle hämta ut mitt Pelicase blev jag först glad när jag fick reda på att de börjat med ombud och tänkte att det var mycket smidigare än att boka hemleverans alt. hämta på terminal men det visade sig vara en riktigt sunkig kiosk där ägaren bara hade en handskriven lista med kolli-ID som han strök varefter att de lämnades ut. :facepalm:

bor du i Bromma? Har precis samma där nämligen :dead:
 
Senast ändrad:
Någon med en Pagani Design Daytona som hittat curved end gummi som passar? Cousins UK har ju olika billiga som kan funka...

Hittade nedan bild på fejjan men ingen info.
pd1644.jpg
@Feskarn säljer curved rubber i lite olika färgkombinationer för 200kr inkl. frakt. Riktigt snygga, sköna och ffa prisvärda. :) De är ju avsedda att efterlikna rubber B och passar därför bra på både subhomager och övriga 40mm-klockor. Antar att Daytonan är samma storlek?

https://klocksnack.se/threads/gummi-i-20mm-med-”curved-ends”-även-21mm-i-svart.116097/
 
Badade förra året med båda mina dåvarande.
Inga rostproblem där. En skruvad solid länk och spänne med glidelock som funkar bra men sen ha springbars som rostar känns mycket märkligt i mitt tycke. Har i och för sig bara handlat på EU-sidan och där har jag inte läst om någon rostvarning i alla fall.
De kanske är känsliga för bräckt- /saltvatten?
 
Håller helt med. Får hoppas att San Martin släpper SN0048 i stål.
Såg förresten att SN0048 fanns kvar att beställa via skbwatches.com. Ngn som köpt via dem tidigare?
Typ som WR Watches eller Bycustomized, ännu en säljkanal för kinesiska fabrikmärken. De listar ofta modeller som i själva verket är slutsålda, när man frågar så får man till svar att de inte finns längre. Har för mig att jag kollade med dom gällande SN0048 innan jag fick svar av San Martin att de faktiskt hade ett fåtal kvar.
San Martin har ju gjort 2st limiterade PAM upplagor, båda var i brons och samtliga är slutsålda nu så vi bör kunna vänta oss en ny version inom kort.

Den första är min Submersible SN0048
H3ed5cdb9666f42eab4879659475f217dZ.jpg

San_Martin_New_Cusn8_Bronze_Watches_Automatic_Diving_Wristwatch_Sapphire_Glass_Men_s_Mechanical_Watch_Relojes_Water_Resistant_1586481226533_0.jpg


Efterföljaren SN0048-Q1 med handjagat urverk
H1c938878ce3a41bb99f7c55b73190fafx.jpg

San-Martin-Retro-Diver-Sapphire-See-through-Case-Back-Tin-Bronze-Limited-Edition-Seagull-Mechanical-Hand.jpg_960x960.jpg
San-Martin-Retro-Diver-Sapphire-See-through-Case-Back-Tin-Bronze-Limited-Edition-Seagull-Mechanical-Hand.jpg_q50.jpg
 
Ryggont/problem är något jag tyvärr vet alldeles för mycket om. Det tar tid och tålamod men krya på dig :)
Tack. Detta har hängt med i några år och kommer och går. Det blir snart bättre.
Mitt största problem just nu är att jag inte vet om jag ska skaffa Tisell eller Heimdallr sub homage. Om den ska vara svart eller grön, köpa nytt eller vänta på begagnad dyker upp.
Livet är rätt bra ändå:)
 
Tack. Detta har hängt med i några år och kommer och går. Det blir snart bättre.
Mitt största problem just nu är att jag inte vet om jag ska skaffa Tisell eller Heimdallr sub homage. Om den ska vara svart eller grön, köpa nytt eller vänta på begagnad dyker upp.
Livet är rätt bra ändå:)
Det här är rätt långsökt men för ett par år sedan länkade @Davvan en svensk video på tuben till mig med ryggövningar som gjorde underverk för mig. Ifall han ser detta kan han kanske länka på nytt (minns själv inte adressen)
 
Tillbaka
Topp