• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Påt igen ba
3A375C04-86F2-4B1A-BA7F-B1E3D04C18AF.jpeg
 
Ni som haft Tissel eller Heimdallr sub. Hur stor skillnad är det på dessa?
Jag kan se att verk och lås skiljer men hur är skillnaden för övrigt?
Är Tisell så mycket bättre att prisskillnaden är motiverad?
@Birchgrove
 
Ni som haft Tissel eller Heimdallr sub. Hur stor skillnad är det på dessa?
Jag kan se att verk och lås skiljer men hur är skillnaden för övrigt?
Är Tisell så mycket bättre att prisskillnaden är motiverad?
@Birchgrove
Kort svar: ja.
Jag tycker Tisell känns bättre överlag, det enda som är bättre på Heimdallr är rehauten.
Annars är det klar fördel Tisell på alla punkter.
När Tisell återigen får skicka klockor så kommer jag köpa en till. Ska bara bestämma mig för färg :)

Edit: Heimdallr är 0,5mm större också, vilket tål att tilläggas. Men den bärs väldigt bra ändå :)
 
Kort svar: ja.
Jag tycker Tisell känns bättre överlag, det enda som är bättre på Heimdallr är rehauten.
Annars är det klar fördel Tisell på alla punkter.
När Tisell återigen får skicka klockor så kommer jag köpa en till. Ska bara bestämma mig för färg :)

Edit: Heimdallr är 0,5mm större också, vilket tål att tilläggas. Men den bärs väldigt bra ändå :)

Tisell är ju erkänt bra, nog bland de bästa homagen till sub för under 3k. Skulle haft den kvar och moddat med grön insert :)
F5B949E4-BF9E-40E2-B9F0-76F8E3809815.jpeg
Inga planer på att släppa heimdallr?
 
Bra tips, ska kolla in denna. Parnis ser ut att gör en submersible homage. Denna är dock 47mm så i största laget.

AE5639BD-A45D-4459-B649-C5B65C0B20E7.jpeg

Den 42 mm hade varit nice. 47 blir för mycket på min 18 cm arm.
Jag skulle nog undvika en dykare (Parnis) med endast 30m vattenskydd. Gillar man utseendet och kan leva med att det avviker en aning, vilket är en fördel i min mening, så är Gruppo Gamma absolut bäst! Deras Vanguard linje som @Jockinho så väl rekommenderade är väl den som kanske mest påminner om Submersible men då får man hålla utkik på begmarknaden eller vänta på Mk V. Här nedan är Mk IV i 44mm aged steel utförande
photo-dec-28-12-38-31-pm.jpg
FB_IMG_1589022726717.jpg
FB_IMG_1589022813428.jpg
 
Kort svar: ja.
Jag tycker Tisell känns bättre överlag, det enda som är bättre på Heimdallr är rehauten.
Annars är det klar fördel Tisell på alla punkter.
När Tisell återigen får skicka klockor så kommer jag köpa en till. Ska bara bestämma mig för färg :)

Edit: Heimdallr är 0,5mm större också, vilket tål att tilläggas. Men den bärs väldigt bra ändå :)
Screenshot_20200509_141106_com.android.chrome-01.jpeg
Men jag har alltid funderat på vad de menar med detta? Är dessa inte i stainless? Saxat från deras Korea sida. Såg på wus tidigare att det hade varit vissa som haft problem med det.
Edit: det är ju bara att byta dessa så klart. Men tycker det är lite lustigt bara.. :D
 
Tillbaka
Topp