• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag tror att problemet är att den solida baksidan var Kickstarter only så det är inte säkert att han har några. Han kan skicka en klocka med fel baksida så kan jag låta den lokala urisen swappa dem tycker jag.

Det är egentligen inte någon snygg baksida men jag tycker att den passar mycket bättre på en toolig field watch. :)

Håller med. Alltid bättre med solid. Finns inget tråkigare än triss ta utveckling att titta på. Bättre att lägga mer krut på caseback typ som CW.
 
Vad alla ska grilla då... :D

20200509_102543.jpg

20200509_180113.jpg
 
Ja indexen poppar rejält och ger ett mäktigt intryck. Har en närmast radioaktiv lume. Lyser till och med så det syns i dagsljus och slår till och med Helson Shark divern. Lumen gäller även San Martins sbdx Marinemaster. Två mästerverk som känns som keepers :).
Poppande index är bland det bästa som finns! Jag älskar välapplicerade index!
:gs:
Precis. Det är ju fördelen med affordables o very good enough, man kan köpa båda o frugan skulle inte ens märka det..... ”Nä, den här gamla....” :cigar:
Fniss! Ja! "Näää, den här jag haft hur länge som helst. Har bara bytt från länk till nato"
Vad alla ska grilla då... :D

20200509_102543.jpg

20200509_180113.jpg
Det blev ryggbiff med kappa, smashed potatoes med kryddsmör och smörslungade sparris (på grillen i gjutjärnspanna)
20200509_181106.jpg
 
Oöesterrgöetland GTG, det är inte kattskit :cigar:
Jag tajmade in corona perfekt med mitt Kolmården-årskortsköp...:mad: Hade tänkt åka var och varannan helg men det blir nog inte så.
Är du fortsatt nöjd med ventusen?
1E061014-2F81-4C2F-9BF1-5CB135B03C0F.jpeg

Har också årskort men men, åker man två ggr har vi typ ändå betalat vad de kostat oss :)

Jadå även fast den används rätt lite, men trevlig! Den i samlingen som är minst vilket uppskattas, är i valet och kvalet om länken ska köpas eller ej.
 
Byteslördag. Sugen på San Martin, heimdallr, Helm, steinhart, G-shock eller annat skoj i affordable prisklass.
  • Seiko SKX009 - väldigt fint skick men mer en tendens till backplay i vridringen i vissa lägen. Endast klockan
  • Islander 09 - oklanderligt skick så när som på småmärken under bandhorn från länkbyte. Full set.
  • Även helgpris för mikrovänner - 4000kr för båda ovanstående.
@Birchgrove din heimdallr sub lockar, inte så att du vill ha en skx? :D
 

Bilagor

  • IMG_20200507_104326.jpg
    IMG_20200507_104326.jpg
    336.1 KB · Visningar: 2
  • IMG_20200506_171030.jpg
    IMG_20200506_171030.jpg
    449.5 KB · Visningar: 1
Poppande index är bland det bästa som finns! Jag älskar välapplicerade index!

Fniss! Ja! "Näää, den här jag haft hur länge som helst. Har bara bytt från länk till nato"

Det blev ryggbiff med kappa, smashed potatoes med kryddsmör och smörslungade sparris (på grillen i gjutjärnspanna)
20200509_181106.jpg
Bjussar dig på lite high rise indexporr för att stilla ditt lystmäte :D.
P9vx5oC.jpg
 
Byteslördag. Sugen på San Martin, heimdallr, Helm, steinhart, G-shock eller annat skoj i affordable prisklass.
  • Seiko SKX009 - väldigt fint skick men mer en tendens till backplay i vridringen i vissa lägen. Endast klockan
  • Islander 09 - oklanderligt skick så när som på småmärken under bandhorn från länkbyte. Full set.
  • Även helgpris för mikrovänner - 4000kr för båda ovanstående.
@Birchgrove din heimdallr sub lockar, inte så att du vill ha en skx? :D
Mer eller mindre såld för en stund sedan, under ett infall jag fick :)
 
Lika bra då! :D

Det behöver man nog ha. Så här ser min ut:
5670483E-9BE6-4CC0-99E0-E66AA1149973.jpeg
Har en likadan. Många som inte förstått att det är ett kylskåp då jag har mkt andra gitarrprylar i samma rum :) Den åker nog ut i garaget sen, man måste ju fan ha en kyl i garaget !:)

EDIT: Blev fundersam nu om det verkligen är samma modell men tycker mig bara veta att det finns en ?
Din såg ju härligt solblekt och vintage ut, min är kolsvart. Får kanske ta o ställa den i solen ett tag:cool:
ED5C0610-AC44-4849-AF65-C9372D273535.jpeg

Hold my beer! Är det ölkyl bakom den där??? Fyfan.. Life goal.
Så här ser den ut invändigt :) Min är aningen tom nu haha.. Har inte druckit alkohol sedan över ett halvår tillbaka. Kör vitt fram till sommaren tänkte jag, lite GW-style!:cool:
AFC802E0-E3D1-48A3-AF88-C0ED74185105.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag lägger en efterlysning här då, jag är svårt sugen på en klocka med följande specs:
  • Blå tavla, helst sunburst-effekt
  • SS-bezel
  • 40mm
  • På länk
Referensbilder:
Zelos Mako v3
d60596bfdfc6a8e14261f90fc8c93606.plist.jpg

Nodus Contrail
2-6P3A0129.jpg


Någon som har nått liknade och vill sälja? Eller tips på liknande klockor?
 
Har en likadan. Många som inte förstått att det är ett kylskåp då jag har mkt andra gitarrprylar i samma rum :) Den åker nog ut i garaget sen, man måste ju fan ha en kyl i garaget !:)
ED5C0610-AC44-4849-AF65-C9372D273535.jpeg


Så här ser den ut invändigt :) Min är aningen tom nu haha.. Har inte druckit alkohol sedan över ett halvår tillbaka. Kör vitt fram till sommaren tänkte jag, lite GW-style!:cool:
AFC802E0-E3D1-48A3-AF88-C0ED74185105.jpeg

Fan UV för att ladda lume också ju!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp