• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag kommer som sagt göra mig av med Heimdallr:en så snart som Tisell börjar skeppa klockor igen. Men jag vet inte vem som var först i kön av dig och @Jockinho :oops:

Jag vill köpa något nu... :D
Känner behov av en tunahomage eller andra klockor med så lugnt för mig. Har väll dykare så jag klarar mig hela sommaren egentligen så inget du behöver våndas över hehe

Vi kan ju i vår/sommar se till att tajma våra besök till Kolmården så kan du få klämma på northstar med alternativt om omständigheterna tillåter ett östgöta mikroGTG :)
 
Lika bra då! :D

Det behöver man nog ha. Så här ser min ut:
5670483E-9BE6-4CC0-99E0-E66AA1149973.jpeg

Hold my beer! Är det ölkyl bakom den där??? Fyfan.. Life goal.
 
Ta en ny klocka @MaBr. Blir en jäkla väntan på den nakna urisen i UK. För visst är alla urisar nakna och smyger runt i buskar? Jäkla downer med casebacken dock.. Men kanske lättast om han skickar dig en ny klocka + en extra caseback för besväret?
Jag tror att problemet är att den solida baksidan var Kickstarter only så det är inte säkert att han har några. Han kan skicka en klocka med fel baksida så kan jag låta den lokala urisen swappa dem tycker jag.

Det är egentligen inte någon snygg baksida men jag tycker att den passar mycket bättre på en toolig field watch. :)
 
Jag vill köpa något nu... :D
Känner behov av en tunahomage eller andra klockor med så lugnt för mig. Har väll dykare så jag klarar mig hela sommaren egentligen så inget du behöver våndas över hehe

Vi kan ju i vår/sommar se till att tajma våra besök till Kolmården så kan du få klämma på northstar med alternativt om omständigheterna tillåter ett östgöta mikroGTG :)
Ahh, haha. Vilket minne du har. Nu när du säger det så konstaterade vi ju att vi varit på Kolmården samtidigt förra sommaren :D
Och ja, en östgötsk GTG!!
 
Vad är det för dag idag?
Jo, det är ju byteslördag!:)
Frestar tråden med dessa idag! (Igen:D)
Casio-2100 och Timex M79.
900721F8-9674-406E-AE2B-27F0BAD6F43C.jpeg

Eller gör som @inzomniac gjorde förra lördagen och släng upp en spontan annons!
Tror han sålde 5 klockor.;)
Denna blir dock kvar hos mig!:D
EF2963FD-5EE7-4555-A1B6-04B5768EF1FD.jpeg
Det har du ju helt rätt i!

Kapar din post: Jag är sugen på att testa en Malm, gärna Dalton eller Catalina!
Kanske mot den här pjäsen?
5778C384-929A-4A36-8C86-6EC32D6C474F.jpeg
 
Jag tänkte köra direkt från Korea den här gången, då jag har en liten rabatt från det senaste missödet.
Hoppas de öppnar snart då! Jag har fått DHL från både Kina och Japan ... eh, alltså de ska komma fram nästa vecka (enligt tracking info), men skickades för 2-4 veckor sen så verkar komma fram i alla fall.
 
Ja indexen poppar rejält och ger ett mäktigt intryck. Har en närmast radioaktiv lume. Lyser till och med så det syns i dagsljus och slår till och med Helson Shark divern. Lumen gäller även San Martins sbdx Marinemaster. Två mästerverk som känns som keepers :).
Det är dem man jagar, godbitarna i myriaden av klockor i den djungel vi vistas.
 
Nytt från NTH:

A little sneak peak at the upcoming NTH 2K1 (the watch formerly called the L/XL Sub).

Dimensions are 41.75mm case diameter / 43.75mm bezel diameter, with 51mm lug-to-lug length, and 22mm lug width.

Water resistance = 610 meters, or 2001 feet (hence, "2K1")

Coming this fall. More details to follow soon...
FB_IMG_1589048454677.jpg
FB_IMG_1589048457346.jpg
 
Jag vill köpa något nu... :D
Känner behov av en tunahomage eller andra klockor med så lugnt för mig. Har väll dykare så jag klarar mig hela sommaren egentligen så inget du behöver våndas över hehe

Vi kan ju i vår/sommar se till att tajma våra besök till Kolmården så kan du få klämma på northstar med alternativt om omständigheterna tillåter ett östgöta mikroGTG :)
Oöesterrgöetland GTG, det är inte kattskit :cigar:
Jag tajmade in corona perfekt med mitt Kolmården-årskortsköp...:mad: Hade tänkt åka var och varannan helg men det blir nog inte så.
Är du fortsatt nöjd med ventusen?
1E061014-2F81-4C2F-9BF1-5CB135B03C0F.jpeg
 
Tillbaka
Topp