• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bättre senare än förr. Hade jag haft mera vett då än nu skulle jag nog inte ha gått till den där fulla finnen och fått bläck vid 16 års ålder.....

Men men, hade mer tveksam bekantskapskrets på den tiden samt tyckte om spriten lite för mkt. Nu är klockor mitt beroende och helnykterist så nått positivt bidde det tillslut ;)

Då är vi åtminstone två i tråden. Jag oxå sedan drygt 2år. :) Punda klockor lär jag dock fortsätta med ett tag till. :p
 

Det här är en intressant kickstarter som kommer 2020 från https://mitchmason.com/

Roligt med lite mindre storlek. 36,5mm.

4AF113E4-ACFF-499C-9AFB-FD0AB188694D.jpeg

Kul med något lite annorlunda och framförallt i lite mindre storlek. Gillar boettens form och alltid mysigt med bra wr samt skruvkrona. Jag är tyvärr lite för konservativ för att köpa visarna och tycker det ser lite knepigt ut utan minutindex 12, 3, 6 och 9. o_O
 
Jag tror att problemet är att den solida baksidan var Kickstarter only så det är inte säkert att han har några. Han kan skicka en klocka med fel baksida så kan jag låta den lokala urisen swappa dem tycker jag.

Det är egentligen inte någon snygg baksida men jag tycker att den passar mycket bättre på en toolig field watch. :)
Maila honom och be om en ny klocka och ett returkuvert för den du har nu, samt att du skall få behålla den CB:n du har idag. Så du kan swappa mellan klockorna innan du skickar tillbaka. Hade det varit jag så hade jag utan omsvep okay:at ett sådant förslag från en kund. Så får du en ny klocka och den CB du vill ha! :)
 
Maila honom och be om en ny klocka och ett returkuvert för den du har nu, samt att du skall få behålla den CB:n du har idag. Så du kan swappa mellan klockorna innan du skickar tillbaka. Hade det varit jag så hade jag utan omsvep okay:at ett sådant förslag från en kund. Så får du en ny klocka och den CB du vill ha! :)
Ska föreslå det, tack! :)
 
Jag skickade ett Rek till Singapore den 21/4 enda statusuppdatering jag fått hittills är denna. Pratade med posten som säger att den är på väg men kan inte säga mer utan att jag ska avvakta..
Screenshot_20200510_101325.jpg
Så där blir det i många länder. Däremot går det ibland att leta upp den lokala transportören och söka på paketet där för att få normal tracking igen.
 
Tillbaka
Topp