• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FE80D291-B242-4D20-A274-0C4110E48F4C.jpeg

Lyssnar på en 50 år gammal platta...
ledtråd härovan :rolleyes:

C12FECFB-AD6A-4064-B892-5A320FC2FFBC.jpeg

Medan jag städar ut ett hiskeligt överskåp i köket :)
Ledmotivet till Konan Barbaren?
 
Äntligen kom det en uppdatering från Jon på Traska om förseningen av Summiteer!
Känns som ett klokt och ansvarsfullt beslut.

Hello, Jon here again!
First of all, just a quick thank you to everyone who got behind the Freediver — we sold out in less than a day! I understand that there were folks who missed out and I am really sorry about that — improving our stock management game is one of our top priorities moving forward. And this brings me to what I need to write to you about today:

Unfortunately, we have to delay the release of the Summiteer

The Summiteer was supposed to go live this Thursday. As many of you know, this watch was funded by a successful Kickstarter campaign last year, and now backers from all over the world have finally begun to receive the watch they helped bring into existence.

Reception has been awesome from customers and reviewers alike. However, I have been made aware of a problem with the screws jamming in some of the bracelets. In the past, we’ve had a few customers report instances of screws coming loose. We tried to prevent that this time around by applying Loctite threadlocker. But we applied too much in a few cases, which has caused the screws to jam for a handful of customers.

To fix the issue for these customers, we’ve taken fresh bracelets off the stock that we were intending to release this week. This means that we have to manufacture more bracelets before we can go live with the general release. This is going to take at least a month. Therefore, I have decided to push the launch date for the Summiteer back to July.

I know it’s a real pain to delay on such short notice, but it’s the only way to ensure we can get you a watch that lives up to the standards our customers expect and deserve. I’ll let you know the moment the exact date is set.

That’s all the watch news for today,

Jon
 
Senast ändrad:
Det är gissningsvis med sådana genvägar man kan erbjuda meteorittavla och safirbezel för $349. Men ja, synd! Som tur är, är det nog lättare att byta spänne än tavla :)
Tänkt precis samma om ett par ultra-affordables jag beställt via Ali. Någon som har några ordentliga spännen att rekommendera? Svårt kanske att få samma nyans som på länken.
 
Dagens klocka ropade jag hem från Tradera för nästan 10 år sen för 500 riksdaler. Den tickar på lika bra idag som när den tillverkades för cirkus 50-60 år sen. Snacka om affordable!
Dessutom många pluspoäng för vad som kanske kan vara klockvärldens snyggaste teckensnitt på siffrorna (spana bara in 4:an, 8:an och 10:an! Framför allt 10:an!!!!!:heart:)!
Jag blev så kär i denna klocka att jag numera har 4 st (hade 5 st en tag, men offrade mig och sålde en till en kompis!):)
200511.jpg
Lagondor 1605227.jpg
 
Nu har jag plastat av och kollat efter ev fel och förutom en mörbultad kartong kan jag inte hitta något faktiskt. Skruvarna sitter som de ska och inte som fastgjutna. Trevlig baksida tycker jag att de fått till också. Den är lite hög kanske men välbalanserad. Har ju burit summiteern väldigt mycket på sistone och den är ju ganska tunn. Men Tavlan! :wideyed:.. Den är så bra, man känner sig fräsch som en minttablett på solsemester... :cool:
IMG_20200511_192323-01.jpeg
IMG_20200511_192610-01.jpeg
IMG_20200511_192456-01.jpeg
IMG_20200511_192238-01.jpeg
 
Nu har jag plastat av och kollat efter ev fel och förutom en mörbultad kartong kan jag inte hitta något faktiskt. Skruvarna sitter som de ska och inte som fastgjutna. Trevlig baksida tycker jag att de fått till också. Den är lite hög kanske men välbalanserad. Har ju burit summiteern väldigt mycket på sistone och den är ju ganska tunn. Men Tavlan! :wideyed:.. Den är så bra, man känner sig fräsch som en minttablett på solsemester... :cool:
IMG_20200511_192323-01.jpeg
IMG_20200511_192610-01.jpeg
IMG_20200511_192456-01.jpeg
IMG_20200511_192238-01.jpeg
Bättre sommarkombo än det där går knappt att hitta! :cool:
 
Verkar väldigt cool. Är Kyle Schut som står bakom (Straton) så det kan nog bli bra. Ser ut som ett pressat spänne däremot, vilket känns märklig. Men med det sagt kan jag nog tänka mig en med värmebehandlad meteorit.
I texten står det enl nedan. "Milled clasp" borde innebära att det inte är ett pressat spänne :)
Ceramic Bezel
NH35 Automatic movement, solid link bracelet, milled clasp, BGW9 and C3 Lume, 200m WR, Sapphire crystal
 
Nu har jag plastat av och kollat efter ev fel och förutom en mörbultad kartong kan jag inte hitta något faktiskt. Skruvarna sitter som de ska och inte som fastgjutna. Trevlig baksida tycker jag att de fått till också. Den är lite hög kanske men välbalanserad. Har ju burit summiteern väldigt mycket på sistone och den är ju ganska tunn. Men Tavlan! :wideyed:.. Den är så bra, man känner sig fräsch som en minttablett på solsemester... :cool:
IMG_20200511_192323-01.jpeg
IMG_20200511_192610-01.jpeg
IMG_20200511_192456-01.jpeg
IMG_20200511_192238-01.jpeg
Härlig kombo.
 
Tillbaka
Topp