• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vi snackade Submersible-homager för ett par dagar sedan. Denna gillar jag.
D334F86D-4975-45FB-86BF-F0CA726A0509.jpeg
 
Like a glove! :cool: Jag har aldrig förstått varför inte fler tillverkare strävar efter så tunna klockor som möjligt även om det innebär att man "bara" har 100-150m WR. De kan vara hur snygga som helst men när de börjar komma upp i 14-15mm drar jag åt mig öronen i alla fall. :stop:
Jag förstår det inte heller, denna har 150m och det begränsar inte mitt liv överhuvudtaget. Däremot gör den låga profilen uret betydligt mer bärbart.
 
Like a glove! :cool: Jag har aldrig förstått varför inte fler tillverkare strävar efter så tunna klockor som möjligt även om det innebär att man "bara" har 100-150m WR. De kan vara hur snygga som helst men när de börjar komma upp i 14-15mm drar jag åt mig öronen i alla fall. :stop:
Håller helt med men ibland tycker jag höjd är ok om boetten i övrigt är balanserad och sitter som ett frimärke på handleden. Tror denna Squale 60 ATM är 16mm inklusive glas, har haft tunnisar som suttit betydligt sämre. Tunnt är inte alltid lika med komfort kanske man kan säga?
yfEXz4J.jpg
 
Håller helt med men ibland tycker jag höjd är ok om boetten i övrigt är balanserad och sitter som ett frimärke på handleden. Tror denna Squale 60 ATM är 16mm inklusive glas, har haft tunnisar som suttit betydligt sämre. Tunnt är inte alltid lika med komfort kanske man kan säga?
yfEXz4J.jpg
Absolut, jag har/har haft G-shocks på typ 50x18mm som sitter jättebekvämt samtidigt som en dressare på 40x11mm kan se gigantisk ut så visst handlar det i de flesta fall om proportioner även om jag generellt föredrar tunnare klockor.
 
Absolut, jag har/har haft G-shocks på typ 50x18mm som sitter jättebekvämt samtidigt som en dressare på 40x11mm kan se gigantisk ut så visst handlar det i de flesta fall om proportioner även om jag generellt föredrar tunnare klockor.
Vi brukar vara överens om de mesta, även när det gäller detta delikata ämne ;)
Det är märkligt att man inte kan kombinera tunn och WR på ett bättre sätt, det gick för 50-60 år sen så borde väl gå år 2020 också om man la manken till.
 
Citera mig själv.. Stort:bag:
Men det som började lite på latjo har väckt en tanke. Även om jag varit väldigt nöjd med den. Ingen som är sugen på att byta till sig en citizen promaster bn0190 i fint skick? Det mesta kan vara intressant:)
Seiko Arnie som jag la ut en blänkare om tidigare.
Älskar citizens eco drive
 
Ja då kom den. Ännu ett paket utan något som kallas pack material.. :confused:..Men satan i gatan vilken tavla. Ska plastas av och letas fel nu... :D
IMG_20200511_162632-01.jpeg
Kul och grattis! Får man vara fräck att ansöka om köplats om du tröttnar? Sneglat mycket på den där godbiten så bara måste testa nångång :angel:
 
Tillbaka
Topp