Vi snackade Submersible-homager för ett par dagar sedan. Denna gillar jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Like a glove! Jag har aldrig förstått varför inte fler tillverkare strävar efter så tunna klockor som möjligt även om det innebär att man "bara" har 100-150m WR. De kan vara hur snygga som helst men när de börjar komma upp i 14-15mm drar jag åt mig öronen i alla fall.Älskar den sexiga låga boetten på denna!
Jag förstår det inte heller, denna har 150m och det begränsar inte mitt liv överhuvudtaget. Däremot gör den låga profilen uret betydligt mer bärbart.Like a glove! Jag har aldrig förstått varför inte fler tillverkare strävar efter så tunna klockor som möjligt även om det innebär att man "bara" har 100-150m WR. De kan vara hur snygga som helst men när de börjar komma upp i 14-15mm drar jag åt mig öronen i alla fall.
Håller helt med men ibland tycker jag höjd är ok om boetten i övrigt är balanserad och sitter som ett frimärke på handleden. Tror denna Squale 60 ATM är 16mm inklusive glas, har haft tunnisar som suttit betydligt sämre. Tunnt är inte alltid lika med komfort kanske man kan säga?Like a glove! Jag har aldrig förstått varför inte fler tillverkare strävar efter så tunna klockor som möjligt även om det innebär att man "bara" har 100-150m WR. De kan vara hur snygga som helst men när de börjar komma upp i 14-15mm drar jag åt mig öronen i alla fall.
Absolut, jag har/har haft G-shocks på typ 50x18mm som sitter jättebekvämt samtidigt som en dressare på 40x11mm kan se gigantisk ut så visst handlar det i de flesta fall om proportioner även om jag generellt föredrar tunnare klockor.Håller helt med men ibland tycker jag höjd är ok om boetten i övrigt är balanserad och sitter som ett frimärke på handleden. Tror denna Squale 60 ATM är 16mm inklusive glas, har haft tunnisar som suttit betydligt sämre. Tunnt är inte alltid lika med komfort kanske man kan säga?
Vi brukar vara överens om de mesta, även när det gäller detta delikata ämneAbsolut, jag har/har haft G-shocks på typ 50x18mm som sitter jättebekvämt samtidigt som en dressare på 40x11mm kan se gigantisk ut så visst handlar det i de flesta fall om proportioner även om jag generellt föredrar tunnare klockor.
Hur sitter den på armen? Är ju rätt biffigDagens bling! Sjukt svårt att fånga på bild men är galet snyggt på riktigt.
ChokladBolmens dag?
Chokladbollens dag i dag!
Något för Aurum. En Bolm i choklad. Super-limiterad upplaga.ChokladBolmens dag?
Bra tanke! Jag föreslår i så fall Toblerone så den blir "swiss made".Något för Aurum. En Bolm i choklad. Super-limiterad upplaga.
Den är tung men bärs bra pga kort lug-lug.Hur sitter den på armen? Är ju rätt biffig
Seiko Arnie som jag la ut en blänkare om tidigare.Citera mig själv.. Stort
Men det som började lite på latjo har väckt en tanke. Även om jag varit väldigt nöjd med den. Ingen som är sugen på att byta till sig en citizen promaster bn0190 i fint skick? Det mesta kan vara intressant
ChokladBolmens dag?
Hyfsad dagsform idag @LindellcBra tanke! Jag föreslår i så fall Toblerone så den blir "swiss made".
Den ska vi titta påSeiko Arnie som jag la ut en blänkare om tidigare.
Älskar citizens eco drive
Ser kalas ut!Den är tung men bärs bra pga kort lug-lug.
Verkligen kanonsnygg! Traskas bästa.Ja då kom den. Ännu ett paket utan något som kallas pack material.. ..Men satan i gatan vilken tavla. Ska plastas av och letas fel nu...
Kul och grattis! Får man vara fräck att ansöka om köplats om du tröttnar? Sneglat mycket på den där godbiten så bara måste testa nångångJa då kom den. Ännu ett paket utan något som kallas pack material.. ..Men satan i gatan vilken tavla. Ska plastas av och letas fel nu...
Den är riktigt fin den!Sådär då. Panda i lådan igen. Denna har dom lyckats riktigt bra med.
Snygg. Vi får hoppas att den är i "mint" conditionJa då kom den. Ännu ett paket utan något som kallas pack material.. ..Men satan i gatan vilken tavla. Ska plastas av och letas fel nu...
Hö hö höSnygg. Vi får hoppas att den är i "mint" condition
Badum tsss!Snygg. Vi får hoppas att den är i "mint" condition