• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Middag med Richard Legrand
DFD03748-A81F-402F-B47C-41D1F8A825C4.jpeg

Fick ett konstigt sug efter en G-shock i helgen o idag hade jag lite tur på tratten. Bild kommer när klockan kommer.
Spännande:)
 
Enklast möjliga idag med CWC G10. Fick hem ett nytt nato från ZD igår med matchande hårvara så den måste ju på handleden :)

Det var inte den enda nya som dök upp igår. Säg hej till maomao ( katt på kinesiska, tillfälligt namn ). En lugn och kelsjuk treåring som fann sig hemmastadd direkt.

42F90CBB-F072-4481-B2CE-FBB0013F946F.jpeg
E5FB9349-F153-4C69-819D-A06B7B989B49.jpeg
 
Parnis - någon som provat? Finns olika tavlor, även tvåton case. Riktigt clean tycker jag, ingen erfarenhet av urverket dock.
Miyota 8215
39.5mm case
safirglas
109$
https://www.aliexpress.com/item/400...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

H798274f2c957450383756685aad647afN.jpg
Miyota 8215 låter rätt mycket från rotorn och hackar inte, annars pålitligt och går ganska bra :) Har haft flera Parnis och tyckt att det är mycket för pengen varje gång, men deras spännen lämnar en del att önska
 
Fruktansvärt snygg i båda utförandena. Hade kört på svart då jag är så tråkig :D Ska nog sätta upp mig på listan för en neptune v3 som är helt perfekt med nya tavelstorleken, tunnare och bättre boettform :)

Jag satte upp mig på den Neptunen III nya blå tavla med gilt (även om gilt faktiskt är fult) men kommer nog inte köpa. Jag känner mig väldigt konservativ som vill ha tillbaka den feta ringen som serie I hade, den gav en coolare karaktär till designen. Hoppas serie IIII återgår till den fast med nya boetten.
 
Jag satte upp mig på den Neptunen III nya blå tavla med gilt (även om gilt faktiskt är fult) men kommer nog inte köpa. Jag känner mig väldigt konservativ som vill ha tillbaka den feta ringen som serie I hade, den gav en coolare karaktär till designen. Hoppas serie IIII återgår till den fast med nya boetten.
Det är ett mellanting mellan 1 och 2. Lite tunnare ring än 1 och fetare ring än 2.
 
Fruktansvärt snygg i båda utförandena. Hade kört på svart då jag är så tråkig :D Ska nog sätta upp mig på listan för en neptune v3 som är helt perfekt med nya tavelstorleken, tunnare och bättre boettform :)

Satte upp mig på svart. Är ju ändå ganska kul med tavelstrukturen och gilt.

Jag satte upp mig på den Neptunen III nya blå tavla med gilt (även om gilt faktiskt är fult) men kommer nog inte köpa. Jag känner mig väldigt konservativ som vill ha tillbaka den feta ringen som serie I hade, den gav en coolare karaktär till designen. Hoppas serie IIII återgår till den fast med nya boetten.

Ja alltid är det något man stör sig på, känner igen det. :D Jag har inte haft någon gilt förut (vad jag kan minnas) men jag gillar det iallafall på dessa.
 
Fruktansvärt snygg i båda utförandena. Hade kört på svart då jag är så tråkig :D Ska nog sätta upp mig på listan för en neptune v3 som är helt perfekt med nya tavelstorleken, tunnare och bättre boettform :)

Inte kollat in Neptune sedan v1. Spanade in v3 nu och den är ju kanon. Kommer inte ihåg hur tjock 1an var men denna har ju väldigt behagliga mått. Skulle nog oxå kört på svart/gilt. :p
 
För en som helt sovit gällande Traska - när kan man köpa freedivern igen? Mintgrön eller Svart med svart bezel hade suttit fint alltså.

Vet att det diskuterats nyligen, har jag precis missat tåget?
 
Tillbaka
Topp