• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bryter emellan med en bild på min italienska flygare här :cigar:
IMG_20200513_115025.jpg
 
Får jag fråga dig som är, när blir man brons? Är det vid 500 inlägg? Jag närmar mig ju :). Det vore kul att fira med ett införskaffande av en första bronsklocka.

Valet står i så fall just nu mellan dessa två trådkändisar.

Edit: Fast Ventusen är ju i Mässing kom jag på, så valet kanske är givet då :)
Screenshot_20200513-113821_Chrome.jpg
Screenshot_20200513-114017_Chrome.jpg

Osäker för när jag gjorde mitt 500ade var det nog nåt annat tema. Men det verkar rimligt. Bra idé hursomhelst och båda är coola på sitt eget sätt men jag skulle välja San Martin. Den tilltalar mig mest och den gröna tavlan ihop med brons är sjukt porrigt och somrigt. :)
 
Osäker för när jag gjorde mitt 500ade var det nog nåt annat tema. Men det verkar rimligt. Bra idé hursomhelst och båda är coola på sitt eget sätt men jag skulle välja San Martin. Den tilltalar mig mest och den gröna tavlan ihop med brons är sjukt porrigt och somrigt. :)
Vem vill inte vara lite mer porrig liksom. Grymt. Det här blir en bra motivator att inte lurka så jävla mycket utan faktiskt skriva lite mer. Ivf tills jag blir brons så jag får lägga en beställning :rolleyes:. Då kan jag känna att jag bidragit lite mer till 2.000 sidor också.
 
Får jag fråga dig som är, när blir man brons? Är det vid 500 inlägg? Jag närmar mig ju :). Det vore kul att fira med ett införskaffande av en första bronsklocka.

Valet står i så fall just nu mellan dessa två trådkändisar.

Edit: Fast Ventusen är ju i Mässing kom jag på, så valet kanske är givet då :)
Screenshot_20200513-113821_Chrome.jpg
Screenshot_20200513-114017_Chrome.jpg
Tror att det är på 750 inlägg så lägg beställningen redan nu ;)
 
Jag är väldigt nöjd med Supermans passform och designspråk. Gillar att det händer så mycket. Hoppas den nya gröna kommer i veckan också. Har beställt denna via trevliga @Zackrissonsur.se

C2BEF20E-00D7-49B3-AB0D-8491453CF185.jpeg


Dock med bezel-lås som är perfekt på en GMT.
Imorgon går den iväg till dig, de hade lite problem att få iväg paketet men nu är det äntligen skickat från Yema:)
 
Vilket föredrar du?! :hilarious: Jag är ju biased men jag hade gått för Ventus! Känns som att den har få drawbacks. Men du känner säkert själv vilken du lutar åt, gå på magkänslan, det brukar blir bäst :cigar:
7BCACE42-7E78-427C-852A-9631DBD22691.jpeg
Ja. Magkänslan säger nog SM. Då får jag både 62MAS som kittlar mig OCH den gröna tavlan ser faktiskt snäppet fränare ut på den. Däremot ser boettformen på Ventusen otroligt smäcker och skön ut.
 
Tillbaka
Topp