• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mycket fina bilder att dregla över, man tackar!
En fråga, bumpade precis min ”Squale 1545 heritage sökes”.
Måste man verkligen skrolla igenom alla sidor för att ”manuellt” leta upp sin annons? Är det sökbart på något vis?
När jag skapar annons så brukar det alltid automatiskt bli att jag "bevakar" den. Så går bara in under mina bevakningar och bumpar. :)
 
Mesh på nethuns tack @kreacon igen för det :)
27EEF146-5719-485A-B36D-546F80281AB9.jpeg
 
Tyvärr så finns det en del som får näring av att pyssla med sånt. Dom har nog svårt att låta bli.
Ofta i par eller mer som i detta fallet. Dålig stil.

Verkar som det! Tycker bara det är så synd när folk ska gå in och mästra på något sätt. Lätt att slänga ur sig saker hur som helst på forum utan att tänka på konsekvenser.

Nåja, lämnar det... trevligt att gå in här istället när det är högt i tak och acceptansen för folks olika smak är stor.
 
Haha jag vaknade upp till borttaget inlägg och en massa notiser. Menade aldrig att uppmana till momsfiffel, snarare att ha samma inställning som med frugan - frågar hon inte om jag köpt en ny klocka kommer jag inte berätta något. :D

Ber om ursäkt för allt liv!

Tur att dagens paket kommer från Tjeckien så man slipper det dilemmat. En svart och en vit Pagani Daytona. Behåller en och flippar den andra troligtvis

Screenshot_20200513_093324.jpg
Här ska du få lite inspiration. Länken är ok men jag gillar läder bättre.
CC2B88ED-1D25-4F31-A69C-0D7766ABCC6A.jpeg
3C184D4F-8635-4D2B-BB71-BDE2BECCD641.jpeg
 
Älskar denna tråden med allt högt och lågt. Dock är det t.ex nästan omöjligt att hitta tillbaka till någon info för det drunknar i det enorma flödet. Jag är försiktigt positiv till en egen avdelning för det här segmentet är väldigt brett. Denna tråden kan ju ändå fortsätta som typ dagens micro/affordable och allmänt tjôt däromkringtråden. :angel:
Håller med. Gillestugan behålls intakt som nu för det vanliga tugget och annat tillkommer vid behov när det behövs :).
Väl talat.
 
Lite trådkuriosa.

För exakt ett år sedan var vi på sida 482, så vi har alltså kommit 1424 sidor på ett år! Det är nästan fyra sidor om dagen.

Sida 906, dvs 1000 sidor sedan, startade 10 augusti 2019, alltså för 277 dagar sedan. Det är ett tempo på 3,6 sidor om dagen (gissar att vi postade friskt under semestrarna i juni och juli, därav att snittet är lägre från augusti och till dagens datum).

Sida 953, alltså trådens mellersta sida just nu, kom till världen den 19 augusti 2019.
Det är 268 dagar sedan. Då hade tråden funnits i 1053 dagar. Bra tempoutveckling!

När spräcker vi 2000?
 
Verkar som det! Tycker bara det är så synd när folk ska gå in och mästra på något sätt. Lätt att slänga ur sig saker hur som helst på forum utan att tänka på konsekvenser.

Nåja, lämnar det... trevligt att gå in här istället när det är högt i tak och acceptansen för folks olika smak är stor.
Såna människor finns det gott om på många platser. Såna som hänger här inne är det svårare att hitta så man får suga åt sig av det istället! :)
 
Lite trådkuriosa.

För exakt ett år sedan var vi på sida 482, så vi har alltså kommit 1424 sidor på ett år! Det är nästan fyra sidor om dagen.

Sida 906, dvs 1000 sidor sedan, startade 10 augusti 2019, alltså för 277 dagar sedan. Det är ett tempo på 3,6 sidor om dagen (gissar att vi postade friskt under semestrarna i juni och juli, därav att snittet är lägre från augusti och till dagens datum).

Sida 953, alltså trådens mellersta sida just nu, kom till världen den 19 augusti 2019.
Det är 268 dagar sedan. Då hade tråden funnits i 1053 dagar. Bra tempoutveckling!

När spräcker vi 2000?
Den 1:e juni :).
 
Lite trådkuriosa.

För exakt ett år sedan var vi på sida 482, så vi har alltså kommit 1424 sidor på ett år! Det är nästan fyra sidor om dagen.

Sida 906, dvs 1000 sidor sedan, startade 10 augusti 2019, alltså för 277 dagar sedan. Det är ett tempo på 3,6 sidor om dagen (gissar att vi postade friskt under semestrarna i juni och juli, därav att snittet är lägre från augusti och till dagens datum).

Sida 953, alltså trådens mellersta sida just nu, kom till världen den 19 augusti 2019.
Det är 268 dagar sedan. Då hade tråden funnits i 1053 dagar. Bra tempoutveckling!

När spräcker vi 2000?
Jag tippar som sagt 6 juni :)
 
Oj då! :eek:
#997: Jag kan nog tyvärr inte utlova ett sådant där trevligt jubileumsinlägg som jag har läst en del. :p
Får jag fråga dig som är, när blir man brons? Är det vid 500 inlägg? Jag närmar mig ju :). Det vore kul att fira med ett införskaffande av en första bronsklocka.

Valet står i så fall just nu mellan dessa två trådkändisar.

Edit: Fast Ventusen är ju i Mässing kom jag på, så valet kanske är givet då :)
Screenshot_20200513-113821_Chrome.jpg
Screenshot_20200513-114017_Chrome.jpg
 
Får jag fråga dig som är, när blir man brons? Är det vid 500 inlägg? Jag närmar mig ju :). Det vore kul att fira med ett införskaffande av en första bronsklocka.

Valet står i så fall just nu mellan dessa två trådkändisar.

Edit: Fast Ventusen är ju i Mässing kom jag på, så valet kanske är givet då :)
Screenshot_20200513-113821_Chrome.jpg
Screenshot_20200513-114017_Chrome.jpg
Båda är grymma. Själv hade jag dock valt San Martin. Mycket bra finish och kvalitetskänsla samt en näst intill oslagbar lume.
 
Lite trådkuriosa.

För exakt ett år sedan var vi på sida 482, så vi har alltså kommit 1424 sidor på ett år! Det är nästan fyra sidor om dagen.

Sida 906, dvs 1000 sidor sedan, startade 10 augusti 2019, alltså för 277 dagar sedan. Det är ett tempo på 3,6 sidor om dagen (gissar att vi postade friskt under semestrarna i juni och juli, därav att snittet är lägre från augusti och till dagens datum).

Sida 953, alltså trådens mellersta sida just nu, kom till världen den 19 augusti 2019.
Det är 268 dagar sedan. Då hade tråden funnits i 1053 dagar. Bra tempoutveckling!

När spräcker vi 2000?
Lite trådkuriosa.

För exakt ett år sedan var vi på sida 482, så vi har alltså kommit 1424 sidor på ett år! Det är nästan fyra sidor om dagen.

Sida 906, dvs 1000 sidor sedan, startade 10 augusti 2019, alltså för 277 dagar sedan. Det är ett tempo på 3,6 sidor om dagen (gissar att vi postade friskt under semestrarna i juni och juli, därav att snittet är lägre från augusti och till dagens datum).

Sida 953, alltså trådens mellersta sida just nu, kom till världen den 19 augusti 2019.
Det är 268 dagar sedan. Då hade tråden funnits i 1053 dagar. Bra tempoutveckling!

När spräcker vi 2000?
2000-1907=93 (sidor) Om vi taktar 3,6 sid/dag: 93s/(3,6s/d) = 25,8d. Om vi räknar med idag och 25 dagar till så blir det den 7:e juni. Men om jag känner det här gänget rätt så gasar vi lite och är "klara" till 1/6 :angel:
 
Tillbaka
Topp