• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

På ett sätt håller jag med dig. Men samtidigt är det bredden i tråden som gör den så bra, enligt mig. Det skulle kanske gå förlorat om man delade upp det.
Att blanda musik, mat, skägg, alkohol, mm mm och toppa med prisvärda klockor tycker jag gör tråden unik. Jag behöver bara denna tråd.
Det finns en viss prestige i att ha en egen avdelning men jag trivs utan den prestigen och är hellre en del av detta kollektiv som beter sig som det vill utan att det någonsin blir ot. Att vi håller till i källarn gör att vi kan ha högt i tak och härja runt som vi vill.
Inlägg som blir borttagna i andra trådar får vara kvar här. Jag gillar det. Vi behöver ju knappt köp&sälj-delen på KS. Vi löser det internt så att säga.
Därför behåller jag det gärna som det är.
Tråden är grym ingen tvekan om det och visst den får leva ett liv med högt till tak likt ingen annan vilket är fantastiskt bra. Ser själv inte alls någon prestige i en egen avdelning utan ett kanske ett lite lättare sätt att spalta upp lite olika ämnen och märken istället. Har blivit lite svårt att hitta något som man har missat nu för tiden känner jag.
Kör för egen del givetvis gärna på här som innan med glädje. Däremot så verkar det ha gått prestige i att inte svara på frågan ens som ställts flertalet gånger. Det tycker jag är ett mycket märkligt förfarande och förstår inte alls den totala tystnaden. Ja en aning har man kanske, vi tillhör ju inte finrummet i dom flesta andras ögon men är dock en mycket bärande del av forumet som jag ser det.
Mikro/affordable rules så vi får rocka på :D
 
Älskar denna tråden med allt högt och lågt. Dock är det t.ex nästan omöjligt att hitta tillbaka till någon info för det drunknar i det enorma flödet. Jag är försiktigt positiv till en egen avdelning för det här segmentet är väldigt brett. Denna tråden kan ju ändå fortsätta som typ dagens micro/affordable och allmänt tjôt däromkringtråden. :angel:
 
Screenshot_20200512_231311.jpg
 
Älskar denna tråden med allt högt och lågt. Dock är det t.ex nästan omöjligt att hitta tillbaka till någon info för det drunknar i det enorma flödet. Jag är försiktigt positiv till en egen avdelning för det här segmentet är väldigt brett. Denna tråden kan ju ändå fortsätta som typ dagens micro/affordable och allmänt tjôt däromkringtråden. :angel:
Precis så här, och för att citera mig själv:
Håller delvis med. Kan lösas med en egen avdelning innehållande endast denna tråd :D:cool:
Sen lyfter man in andra mikro-relaterade trådar som t.ex. Gruppo Gamma och Christopher Ward. Handlar mer om strukturer i min värld.
 
CCB78BF1-BC48-4FDA-B83B-571E8AC71E70.jpeg

Ser på Wallander ”Mordbrännaren”.
Kurt har nu allvarliga stunder av glömska från sin Alzheimer, trist att se även om det i detta fallet handlar om skådespeleri. Kan inte tänka mig hur det är att vara anhörig till någon som drabbats.
Men men... Godnatt tråden och gott folk :)
 
Senast ändrad:
Precis så här, och för att citera mig själv:

Sen lyfter man in andra mikro-relaterade trådar som t.ex. Gruppo Gamma och Christopher Ward. Handlar mer om strukturer i min värld.

Precis. Som det är nu så hamnar de trådarna ofta långt bak om man söker. I en egen avdelning skulle det vara mer överskådligt. :)
 
Mycket fina bilder att dregla över, man tackar!
En fråga, bumpade precis min ”Squale 1545 heritage sökes”.
Måste man verkligen skrolla igenom alla sidor för att ”manuellt” leta upp sin annons? Är det sökbart på något vis?
 
Mycket fina bilder att dregla över, man tackar!
En fråga, bumpade precis min ”Squale 1545 heritage sökes”.
Måste man verkligen skrolla igenom alla sidor för att ”manuellt” leta upp sin annons? Är det sökbart på något vis?
Du kan ju clicka på din egen avatar och sen startade trådar eller använd sökfunktionen och sök bara i köpes och dina egna inlägg
 
Haha jag vaknade upp till borttaget inlägg och en massa notiser. Menade aldrig att uppmana till momsfiffel, snarare att ha samma inställning som med frugan - frågar hon inte om jag köpt en ny klocka kommer jag inte berätta något. :D

Ber om ursäkt för allt liv!

Tur att dagens paket kommer från Tjeckien så man slipper det dilemmat. En svart och en vit Pagani Daytona. Behåller en och flippar den andra troligtvis

Screenshot_20200513_093324.jpg
 
Senast ändrad:
Haha jag vaknade upp till borttaget inlägg och en massa notiser. Menade aldrig att uppmana till momsfiffel, snarare att ha samma inställning som med frugan - frågar hon inte om jag köpt en ny klocka kommer jag inte berätta något. :D

Ber om ursäkt för allt liv!

Tur att dagens paket kommer från Tjeckien så man slipper det dilemmat. En svart och en vit Pagani Daytona. Behåller en och flippar den andra troligtvis

Screenshot_20200513_093324.jpg
Har du länk till säljare?
 
Länkade när det begav sig i lördags, betalade 625kr stycket på flash sale. Nu är priset högre tyvärr.
https://www.aliexpress.com/item/4000151386685.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.b3bd4c4dbNAlAb

Fortfarande ett bra pris med tanke på att standardpriset är 9000kr :)

Tyvärr så finns det en del som får näring av att pyssla med sånt. Dom har nog svårt att låta bli.
Ofta i par eller mer som i detta fallet. Dålig stil.
Vad missade jag?
 
Tillbaka
Topp