• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chrille Ward på handleden idag. Trivsam tidmätare, minsann!:)
cw200513.jpg
 
Liten paketöppning i tråden, onsdagen till ära. Sneglade länge på Gruppo Gammas klockor, var nog rätt bekväm med min Panerai och tänkte att "bättre än så här kan man väl inte göra det, till en så pass mycket mindre prislapp?", tjena vad fel jag hade! Det är jag den första att erkänna. Gruppo Gammas grundare Naoki har verkligen lagt ner tid och resurser på att ta fram sina klockor, han har varit vänlig att svara på alla möjliga frågor för att stilla min nyfikenhet och tillslut blev lockelsen för stor. Jag var tvungen att slå till på en Vanguard AN-18, en till bronsklocka, men nu med fantastiskt blå tavla och 120 klicks bezel samt härligt biffiga crownguards.

Idag kom den, SOM jag fnittrade när paketet öppnades. Vanlig DHL-påse, inget kul. Sedan en vanlig skyddspåse med bubbelplast, inte heller särskilt kul.
ZY0pqF2.jpg


Men sen då? Nu börjar det likna något, jag gillar verkligen deras travel cases som klockorna kommer i. Fyller funktionen och ta ingen onödig plats.
IFD7dId.jpg

Nu kittlades det på riktigt för vad som väntade mig i caset, det är min första helt nya bronsklocka så jag var löjligt taggad.
6hdDoND.jpg


Och här är den, med sin magiska urtavla och mysigt varma bronsboett. Bandet beskrevs som "buttery soft leather", jag kan inget annat än att instämma!
1ss1y2O.jpg

En jämförelse med sin föregångare (som fortfarande ska stanna, så klart!):hungry:
LMorwum.jpg

Fyfan vad bra! Grattis!
 
Inget ont mot homage-klockor har själv två stycken i samlingen. Men, helt ärligt talat, om en klocka ska säljas för ca 53000 kr och vara i guld, så bör man ha egen design.
Jag lägger hellre på ca 53000kr till och köper originalet, dvs en Rolex Daytona.
Var hittar du en guld Daytona För 106 loppor?:)
Jag håller med om att betala 50k för en homage är lite blodigt men måste ju säga att den är grymt sexig.
 
Oh va bra den är! Såg att det släpps nya den 19:e maj. Och i två, ännu hemliga färger.


Har flera sådana, jag skulle säga att det är bland dom bästa banden jag provat från CNS. Lite knepiga med hålen på "fel ställe" men det är ju lösbart genom göra nya hål.
När släpps seikon?
Hur menar du knepiga? Svårt och justera? Om allt går bra släpps Seikon i slutet på Juni :D
 
Fin! Du har inte ett jubilee att slänga på?
Tyvärr inte ännu men här har du den mörka på jubilee, bör väl vara snarlikt :)
4C7485F3-577A-401C-83F6-7951EDF81732.jpeg


Är det Valjoux 7750 i Squale kronografen?
Stämmer bra det :)

Grym samling och galna Squales! :eek::):)
Tackar ödmjukast!

En sån där Squalesub i guld är ju något av ett life goal men det är mycket annat som dyker upp på vägen och måste testas...
Helt fantastisk!

Riktiga guldklimpar allihopa.
Tack kompis!

Inget ont mot homage-klockor har själv två stycken i samlingen. Men, helt ärligt talat, om en klocka ska säljas för ca 53000 kr och vara i guld, så bör man ha egen design.
Jag lägger hellre på ca 53000kr till och köper originalet, dvs en Rolex Daytona.
Jag håller med men jag går bet på var du senast såg en Daytona för 100tkr, säg gärna till så köper jag två stycken direkt :D

Seriös fråga, använder du guldhajarna eller är de "undanstoppade" så att säga? Sjukt koola iaf :pompus:
Tack! Mest vid speciella tillfällen om sanningen ska fram, vill inte gärna hålla dom hemma även om det inte är några Rollar :D
 
Inget ont mot homage-klockor har själv två stycken i samlingen. Men, helt ärligt talat, om en klocka ska säljas för ca 53000 kr och vara i guld, så bör man ha egen design.
Jag lägger hellre på ca 53000kr till och köper originalet, dvs en Rolex Daytona.
Att 1545YG ser ut som en Sub stämmer ju, men Corallon är väl inte lik en Daytona alls... förutom att de båda två är kronografer då? 53k för en automatarkronograf i guld är väl inte ett dåligt pris... i synnerhet inte om man jämför med en daytona? :)
 
Att 1545YG ser ut som en Sub stämmer ju, men Corallon är väl inte lik en Daytona alls... förutom att de båda två är kronografer då? 53k för en automatarkronograf i guld är väl inte ett dåligt pris... i synnerhet inte om man jämför med en daytona? :)
De ser väldigt lika ut, i princip endast var subdialsen är placerade och daydate som skiljer sig.
Dåligt pris är det absolut inte, snarare tvärtom. Bra pris! Det jag menar är att en klocka för 53kkr bör ha egen design.
 
  • Like
Reactions: M26
Du kan inte jämföra TT med en i solitt guld. Den billigaste helguldaren i nyskick kostar 244kkr på C24. Jag försvarar ingen här men ska man jämföra så får man jämföra rätt.
Jag tycker faktiskt det är mycket rättvis jämförelse. Troligen ungefär lika mycket guld i en Daytona TT och denna Squale.
Jag hade inte reagerat ifall klockan var guldpläterad eller PVD-pläterad och på så vis billigare.
 
Tillbaka
Topp