Undrar var de fastnar någonstans??..Samma här, men mina har inte rört sig på fem veckor :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undrar var de fastnar någonstans??..Samma här, men mina har inte rört sig på fem veckor :/
Inte är det på Island iallafallUndrar var de fastnar någonstans??..
Mycket bekvämare än länken.Sådär! Blev inte så pjåkigt med gummiband får jag säga.
![]()
Häftigt! Inte omöjligt att vi passerade varandra dåDär var jag också igår.. Gick över den där bron ganska precis vid den tiden. Om du zoomar in på fotot så kanske du till och med har mig på bild.
Bor i Stockholm men har träffat en tjej i Örebro. Lite stökigt men vad gör man inte..![]()
Sant.Tänk dig en gammal bronsstaty. Dom står kvar i all evighet, men dom är inte så blanka längre.![]()
Klart du inte ska. Omfamna det, kom in i värmen vetja!Sant.Kanske inte ska rädas lite brons då.
![]()
Jag har båda, kan återkommande lite bilder. Men jag kan säga direkt att Squale Pepsin bärs större.Någon här inne som äger både en 40mm Squale dykare och Pagani Daytona? Ska vara snarlika size på dem.
Tar gärna lite storleksjämförelser på de båda, den förstnämnda i Pepsi GMT utförande är något av en drömklocka. Den sistnämnda upplever jag som för liten. Vore trevligt med bilder innan jag bränner 10' på Squalen när den finns i lager igen...
Trist! Vad har du fått för info av säljaren? 129 positiva omdömen och 0 negativa säger väl ändå något! Du kommer ju med allra största sannolikhet få din klocka eller alternativt pengarna tillbaks! Svarar inte säljaren?Jag undrar om jag nånsin kommer få min Geckota dykare. Den ska skickas ända från Skåne om säljaren får tummen ur hittar alla grejer och postar paketet nån gång.
/ P
San Martins Radiomir Hommage är väl egentligen absolut bäst på 40mm. Tänk bara på att cushion-case med wired luggs bär betydligt mindre än måtten antyder, mer som 36mm men jag tror det kan bli riktigt bra!Eller har ngn ngt annat förslag? Gillar verkligen @TerryTee GG men de är för stora för mina sparrishandlederFinns ngt under 42. Heslt kring 40 i panna form?
![]()
Tar alltid DHL för ca 250kr när det är utanför EU så behöver jag inte vänta 2 månader på leveransNi som beställt via Aliexpress, ska man välja deras standard shipping eller föreslås ngt "bättre"? Ni som fått trackingnr. NL, vad har ni använt då? Kan det vara att AliExpress likt Amazon har ett europalager för vissa produkter?
Nej, endast om du använder aggressiva metoder för att påskynda patineringen. Korrosion fungerar annorlunda på brons då metallen täcks av ett skyddande lager som förhindra vidare korrosion medan på stål så så upphör ej processen av att metallen börjar rosta. Här är min Anonimo från 2006 med alldeles förträfflig naturlig patina och inga som helst frätskadorSå det är inte som rost att den ”äts upp” och blir sämre?
Jodå, visst kan man slakta sin Bronzo om man är oförsiktigt. Se vad denne stackare lyckats åstadkommaNej det har jag aldrig hört talas om. Det blir beläggningar på men inget som äter sig in i materialet.
Du tog orden ur mun på migTänk dig en gammal bronsstaty. Dom står kvar i all evighet, men dom är inte så blanka längre.![]()
Alltså, jag tycker Certinan ser coolast ut.Tog ett gruppfoto imorse. Vad tycks? Är det något som saknas? Vilken är bäst/sämst?
![]()
Känns rätt bra faktiskt. Lite trög att vrida men det är snarare positivt och känslan är samma hela varvet runt. Lite backplay men det stör inte så mycket (särskilt inte i prisklassen) då jag snarare tycker det gör det enklare att få den att bli helt rak mot index kl 12.Hur är din vridring?
Ja, det måste jag säga. Lite samma som Pagani att länken ligger ett snäpp under resten av klockan kvalitetsmässigt.Mycket bekvämare än länken.![]()
De gör många fina klockor MagretteSan Martins Radiomir Hommage är väl egentligen absolut bäst på 40mm. Tänk bara på att cushion-case med wired luggs bär betydligt mindre än måtten antyder, mer som 36mm men jag tror det kan bli riktigt bra!
![]()
Har själv sneglat på denna
![]()
Finns annars Magrette Moana Pacific Waterman GMT på 42mm men den är ca 3 ggr så dyr
Available with choice of blue ceramic or blue+red aluminum bezel insert, both fully-lumed for legibility of GMT time in low light.
MOVEMENT: Swiss Made ETA Caliber 2893-2 GMT automatic
CASE DIMENSIONS: 42mm excluding crown, 50.7mm lug-to-lug, 14.5mm tall, 22mm lug width
CASE FINISH: 316L Stainless steel (brushed w/ polished bezel), or CuSn8 Bronze (brushed) — each with deeply engraved stainless steel case back
BEZEL: Blue ceramic or two-tone aluminum, both fully lumed with Swiss Super-LumiNova® C3 green
CROWN: Screw-down crown, signed with Magrette shield
CRYSTAL: Sapphire (box style), anti-reflective coating
DIAL, HANDS & BEZEL: Contrasting Swiss Super-LumiNova® BGW9 blue (local time) and C3 green (GMT time)
WATER-RESISTANCE: 500m/1650ft water resistance. Viton® gasket used on case back
STRAPS: Vintage minimal-stitch leather and blue TROPIC™-style rubber, each with signed buckle
![]()
![]()
Tar alltid DHL för ca 250kr när det är utanför EU så behöver jag inte vänta 2 månader på leverans
Nej, endast om du använder aggressiva metoder för att påskynda patineringen. Korrosion fungerar annorlunda på brons då metallen täcks av ett skyddande lager som förhindra vidare korrosion medan på stål så så upphör ej processen av att metallen börjar rosta. Här är min Anonimo från 2006 med alldeles förträfflig naturlig patina och inga som helst frätskador
![]()
![]()
Jodå, visst kan man slakta sin Bronzo om man är oförsiktigt. Se vad denne stackare lyckats åstadkomma
![]()
Du tog orden ur mun på mig![]()
Det är nog den som får mest handledstid också! Mycket bekväm pga titan och 10mm tunn.Alltså, jag tycker Certinan ser coolast ut.
Vad är det för smutt liten Tudor man ser?Tog ett gruppfoto imorse. Vad tycks? Är det något som saknas? Vilken är bäst/sämst?
![]()
Riktigt nice blandningTog ett gruppfoto imorse. Vad tycks? Är det något som saknas? Vilken är bäst/sämst?
![]()
Ja allt går ju med lite god vilja. Inget som händer över en natt i alla fall, eller på två månader hellerSan Martins Radiomir Hommage är väl egentligen absolut bäst på 40mm. Tänk bara på att cushion-case med wired luggs bär betydligt mindre än måtten antyder, mer som 36mm men jag tror det kan bli riktigt bra!
![]()
Har själv sneglat på denna
![]()
Finns annars Magrette Moana Pacific Waterman GMT på 42mm men den är ca 3 ggr så dyr
Available with choice of blue ceramic or blue+red aluminum bezel insert, both fully-lumed for legibility of GMT time in low light.
MOVEMENT: Swiss Made ETA Caliber 2893-2 GMT automatic
CASE DIMENSIONS: 42mm excluding crown, 50.7mm lug-to-lug, 14.5mm tall, 22mm lug width
CASE FINISH: 316L Stainless steel (brushed w/ polished bezel), or CuSn8 Bronze (brushed) — each with deeply engraved stainless steel case back
BEZEL: Blue ceramic or two-tone aluminum, both fully lumed with Swiss Super-LumiNova® C3 green
CROWN: Screw-down crown, signed with Magrette shield
CRYSTAL: Sapphire (box style), anti-reflective coating
DIAL, HANDS & BEZEL: Contrasting Swiss Super-LumiNova® BGW9 blue (local time) and C3 green (GMT time)
WATER-RESISTANCE: 500m/1650ft water resistance. Viton® gasket used on case back
STRAPS: Vintage minimal-stitch leather and blue TROPIC™-style rubber, each with signed buckle
![]()
![]()
Tar alltid DHL för ca 250kr när det är utanför EU så behöver jag inte vänta 2 månader på leverans
Nej, endast om du använder aggressiva metoder för att påskynda patineringen. Korrosion fungerar annorlunda på brons då metallen täcks av ett skyddande lager som förhindra vidare korrosion medan på stål så så upphör ej processen av att metallen börjar rosta. Här är min Anonimo från 2006 med alldeles förträfflig naturlig patina och inga som helst frätskador
![]()
![]()
Jodå, visst kan man slakta sin Bronzo om man är oförsiktigt. Se vad denne stackare lyckats åstadkomma
![]()
Du tog orden ur mun på mig![]()
Denna har jag själv kollat lite på tidigare. Finns en snygg brun variant också, men hittade inte den nu direkt.Riktigt nice blandningMin högst personliga åsikt är Certinorna. DS Podium är riktigt läcker och underskattad så den gillar jag bäst
Den jag gillar sämst är Cascadeur eller hur den nu stavas, den lider av lite för mycket 90-tals nostalgi tycker jag
Du behöver helt klart en dressare, spontant tänker jag en tank
![]()
BB 36. Lätt dyrast i lådan...Vad är det för smutt liten Tudor man ser?![]()
Jag fick dock böja stiften för att få gummit att passa på min. Tror de är lite sneborrade...Känns rätt bra faktiskt. Lite trög att vrida men det är snarare positivt och känslan är samma hela varvet runt. Lite backplay men det stör inte så mycket (särskilt inte i prisklassen) då jag snarare tycker det gör det enklare att få den att bli helt rak mot index kl 12.
Ja, det måste jag säga. Lite samma som Pagani att länken ligger ett snäpp under resten av klockan kvalitetsmässigt.
Kan bero på gummit också. Har ett av Feskarns och det fick jag inte på (hade nog behövt böja stiften som du säger) och ett annat snarlikt men inte identiskt som gick på direkt.Jag fick dock böja stiften för att få gummit att passa på min. Tror de är lite sneborrade...![]()
Intressant!
Kul, trodde Benarus hade lagt ner men tji fick man där. OG micro kan man väl säga![]()
Tog ett gruppfoto imorse. Vad tycks? Är det något som saknas? Vilken är bäst/sämst?
![]()
Riktigt nice blandningMin högst personliga åsikt är Certinorna. DS Podium är riktigt läcker och underskattad så den gillar jag bäst
Den jag gillar sämst är Cascadeur eller hur den nu stavas, den lider av lite för mycket 90-tals nostalgi tycker jag
Du behöver helt klart en dressare, spontant tänker jag en tank
![]()
Vart är seikon?Tog ett gruppfoto imorse. Vad tycks? Är det något som saknas? Vilken är bäst/sämst?
![]()
Du har en poäng där faktiskt.Vart är seikon?![]()