Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Troligtvis ett sätt att kringgå momsen och/eller eventuellt bara för att snabba på processen? Många asiatiska butiker skickar först varorna till något lager i Europa för vidaresändning inom EU. En del butiker erbjuder "European warehouse" som alternativ vid beställning förmodligen just för att man ska slippa momsen och den långa handläggningstiden för förtullning.När man handlar från Ali Express får man spårningsnummer som slutar med NL (Nederländerna) trots att paketet ska komma från China.
Någon som vet varför?
När man handlar från Ali Express får man spårningsnummer som slutar med NL (Nederländerna) trots att paketet ska komma från China.
Någon som vet varför?
Har också sett att vissa gör så. Bra för kund inom EU också för tull kostnaden bör ju försvinna om det sen kommer från Europa.Troligtvis ett sätt att kringgå momsen eller eventuellt bara för att snabba på processen? Många asiatiska butiker skickar först varorna till något lager i Europa för vidaresändning inom EU. En del butiker brukar erbjuda "European warehouse" som alternativ vid beställning förmodligen just för att man ska slippa momsen.
Hagelstorm![]()
![]()
Håller med har ett brunt sådant och det är så mjukt och skönt.Till er som söker billiga men sköna läder kan jag varmt rekommendera kvarnsjö läder! Provade ett på klockan från Neumann och beställde sen det här från cns
![]()
Japp, allt är ditt fel, då har vi rett ut detFÖRLÅT MIG! Jag kanske tjatade lite för mycket om den. Men det var en fin dag att hämta upp den hos dig och jag och dottern fick vinterns enda pulkadag på den stenhårda snön bakom herrgården i Floda. Du skulle köpt tillbaka den, tror jag frågade i alla fall.
Verkligen!Håller med har ett brunt sådant och det är så mjukt och skönt.
Eller har ngn ngt annat förslag? Gillar verkligen @TerryTee GG men de är för stora för mina sparrishandlederAll brons i tråden göra att jag känner att jag snart måste slå till på ngt. Får även skylla på @M26 iom att hans nya brons san martin skapat ett alldeles för stort "ha-begär"Då den modellen ser ut att vara utsåld så har jag börjat snegla på sn081 (42mm) alt SN041 (40mm). Frågan är sedan vart man ska inhandla dessa till det bästa priset?
![]()
![]()
![]()
![]()
Tuff spec, jag kan bara tänka mig den där flygaren på köp och sälj annars! Den är ju på 39 mmEller har ngn ngt annat förslag? Gillar verkligen @TerryTee GG men de är för stora för mina sparrishandlederFinns ngt under 42. Heslt kring 40 i panna form?
![]()
Ny klocka imorgon, äntligen är hajen på väg....Sitta en stund i solen är ju inte fel
![]()
Har spanat på flygarn men har blivit sugen på "panna design" så får jaga på ngt sådantTuff spec, jag kan bara tänka mig den där flygaren på köp och sälj annars! Den är ju på 39 mm![]()
Då blir det en bra helgNy klocka imorgon, äntligen är hajen på väg....
Samma här, men mina har inte rört sig på fem veckor :/Apropå Ali..undrar om jag någonsin kommer få denna? Den har inte rört sig på en vecka..![]()
Ni som beställt via Aliexpress, ska man välja deras standard shipping eller föreslås ngt "bättre"? Ni som fått trackingnr. NL, vad har ni använt då? Kan det vara att AliExpress likt Amazon har ett europalager för vissa produkter?
Ajdå. Förbaskat dåligt att lägga ut något till försäljning om man inte har koll på grejerna.Jag undrar om jag nånsin kommer få min Geckota dykare. Den ska skickas ända från Skåne om säljaren får tummen ur hittar alla grejer och postar paketet nån gång.
/ P
Ser grym ut men de kunde skippat kronskydden.Vad tycker ni om den nya Baltic?
https://baltic-watches.com/en/products/aquascaphe-bronze-blue-gilt
Slå till på min Benarus? Iofs Mässing, men ändå.All brons i tråden göra att jag känner att jag snart måste slå till på ngt. Får även skylla på @M26 iom att hans nya brons san martin skapat ett alldeles för stort "ha-begär"Då den modellen ser ut att vara utsåld så har jag börjat snegla på sn081 (42mm) alt SN041 (40mm). Frågan är sedan vart man ska inhandla dessa till det bästa priset?
![]()
![]()
![]()
![]()
Det luktar ju fan blåsning ifall det inte är så att säljaren är helt ”blåst” klart man har allt redo ifall man lägger utJag undrar om jag nånsin kommer få min Geckota dykare. Den ska skickas ända från Skåne om säljaren får tummen ur hittar alla grejer och postar paketet nån gång.
/ P
Snygg! Men: Känner mig lite skeptisk till bronsklockor. Speciellt på dykare. Blir inte brons lätt ärgat/förstört, speciellt i vatten?Vad tycker ni om den nya Baltic?
https://baltic-watches.com/en/products/aquascaphe-bronze-blue-gilt
Förstört blir det inte. Patina får den, hur mycket det beror på tiden och vad du utsätter den för.Snygg! Men: Känner mig lite skeptisk till bronsklockor. Speciellt på dykare. Blir inte brons lätt ärgat/förstört, speciellt i vatten?
Så det är inte som rost att den ”äts upp” och blir sämre?Förstört blir det inte. Patina får den, hur mycket det beror på tiden och vad du utsätter den för.
Går enkelt att återställa till nyskick.