• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Till er som söker billiga men sköna läder kan jag varmt rekommendera kvarnsjö läder! Provade ett på klockan från Neumann och beställde sen det här från cns
071C89B0-A270-4F62-B41A-28867DCA0F4E.jpeg
 
När man handlar från Ali Express får man spårningsnummer som slutar med NL (Nederländerna) trots att paketet ska komma från China.
Någon som vet varför?
Troligtvis ett sätt att kringgå momsen och/eller eventuellt bara för att snabba på processen? Många asiatiska butiker skickar först varorna till något lager i Europa för vidaresändning inom EU. En del butiker erbjuder "European warehouse" som alternativ vid beställning förmodligen just för att man ska slippa momsen och den långa handläggningstiden för förtullning.

Edit: Jag vet att det är ett känsligt ämne och jag uppmanar naturligtvis inte till lagbrott utan försöker bara förklara varför en del butiker låter sina försändelser mellanlanda i ett EU-land innan de skickas vidare.
 
När man handlar från Ali Express får man spårningsnummer som slutar med NL (Nederländerna) trots att paketet ska komma från China.
Någon som vet varför?
Troligtvis ett sätt att kringgå momsen eller eventuellt bara för att snabba på processen? Många asiatiska butiker skickar först varorna till något lager i Europa för vidaresändning inom EU. En del butiker brukar erbjuda "European warehouse" som alternativ vid beställning förmodligen just för att man ska slippa momsen.
Har också sett att vissa gör så. Bra för kund inom EU också för tull kostnaden bör ju försvinna om det sen kommer från Europa.
 
FÖRLÅT MIG! Jag kanske tjatade lite för mycket om den. Men det var en fin dag att hämta upp den hos dig och jag och dottern fick vinterns enda pulkadag på den stenhårda snön bakom herrgården i Floda. Du skulle köpt tillbaka den, tror jag frågade i alla fall.
Japp, allt är ditt fel, då har vi rett ut det :p
Gillar din vinkling bättre än min, nu känns allt så självklart rätt igen... bara en klocka liksom.
 
All brons i tråden göra att jag känner att jag snart måste slå till på ngt. Får även skylla på @M26 iom att hans nya brons san martin skapat ett alldeles för stort "ha-begär" :banghead: Då den modellen ser ut att vara utsåld så har jag börjat snegla på sn081 (42mm) alt SN041 (40mm). Frågan är sedan vart man ska inhandla dessa till det bästa priset?
sn081.jpg

sn041 1.jpg

sn081 all.jpg

sn041.jpg
Eller har ngn ngt annat förslag? Gillar verkligen @TerryTee GG men de är för stora för mina sparrishandleder :( Finns ngt under 42. Heslt kring 40 i panna form? :D
 
Ni som beställt via Aliexpress, ska man välja deras standard shipping eller föreslås ngt "bättre"? Ni som fått trackingnr. NL, vad har ni använt då? Kan det vara att AliExpress likt Amazon har ett europalager för vissa produkter?
 
Ni som beställt via Aliexpress, ska man välja deras standard shipping eller föreslås ngt "bättre"? Ni som fått trackingnr. NL, vad har ni använt då? Kan det vara att AliExpress likt Amazon har ett europalager för vissa produkter?

Ja, men då framgår det tydligt att det skickas därifrån också. Annars går paket från Kina via NL för att momsfiffla å din fördel.
 
Jag undrar om jag nånsin kommer få min Geckota dykare. Den ska skickas ända från Skåne om säljaren får tummen ur hittar alla grejer och postar paketet nån gång. :(

/ P
Ajdå. Förbaskat dåligt att lägga ut något till försäljning om man inte har koll på grejerna.
Rent ut sagt bedrövligt om det är orsaken till att den inte är skickad.
Måste vara snart en vecka sen du budade hem den?
 
All brons i tråden göra att jag känner att jag snart måste slå till på ngt. Får även skylla på @M26 iom att hans nya brons san martin skapat ett alldeles för stort "ha-begär" :banghead: Då den modellen ser ut att vara utsåld så har jag börjat snegla på sn081 (42mm) alt SN041 (40mm). Frågan är sedan vart man ska inhandla dessa till det bästa priset?
sn081.jpg

sn041 1.jpg

sn081 all.jpg

sn041.jpg
Slå till på min Benarus? Iofs Mässing, men ändå. ;)

Skämt åsido, San Martin-varianterna var snygga! :)
 
Tillbaka
Topp