• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har haft en äldre variant av Moray, tror den kallades vintage Moray 44 och hade plexi. Väldigt hög kvalitetsnivå på den. @Jockinho tog över den och han har nog haft någon mer.
Sådan här var det:
IMG_0842-768x576.jpg

Bild ärligt lånad på nätet...

Tyckte om den, bra kvalité men hade önskat den andra tavelvarianten. Hade den nog stannat längre. Men gillar benarus, stabila klockor :)
 
Hjälp mig att välja ut nästa potentiella affordable. Väldigt sugen på den blåa Paganini men samtidigt är Pelles dajtåna riktigt läcker. Ah så mycket pengar man sparar... i love it..
Screenshot_20200514_203556_com.instagram.android.jpg
2553784-9c1ee72d09e48d9778e02e0d20402ce2.jpg
Tycker själv att Paganis DJ är lite oproportionerlig. Den är baserad på Datejust 41 tror jag? Något som inte litar riktigt i mina ögon. Alphan är riktigt fin. Har en själv med silvertavla och silverring som jag är mycket nöjd med.
 
Känns rätt bra faktiskt. Lite trög att vrida men det är snarare positivt och känslan är samma hela varvet runt. Lite backplay men det stör inte så mycket (särskilt inte i prisklassen) då jag snarare tycker det gör det enklare att få den att bli helt rak mot index kl 12.
.
Min ring gick något trögt överlag och ännu trögare på vissa ställen. Nu bytte jag till canvas-band och då går den riktigt fint hela varvet. Borde vara en ändlänk som ligger emot.
 
Tycker själv att Paganis DJ är lite oproportionerlig. Den är baserad på Datejust 41 tror jag? Något som inte litar riktigt i mina ögon. Alphan är riktigt fin. Har en själv med silvertavla och silverring som jag är mycket nöjd med.
Ja precis den baseras på den DJ, den är dock 42 mm, YouTube hävdar den är aningen stor men jag vet inte. Själv är jag inte så känslig.. ja Alphan är riktigt fin, svåra beslut. En Casio full metal ripoff, SKME är åtminstone beställd
 
Riktigt nice blandning :) Min högst personliga åsikt är Certinorna. DS Podium är riktigt läcker och underskattad så den gillar jag bäst :) Den jag gillar sämst är Cascadeur eller hur den nu stavas, den lider av lite för mycket 90-tals nostalgi tycker jag ;) Du behöver helt klart en dressare, spontant tänker jag en tank :D
Ord upp på en tank! Tank är nått som varje självrespekterande man bör ha i sin samling :)
 
Jag har aldrig backat en klocka på kickstarter. Men jag tror jag hittat en jag kommer göra det på. Jag har inte en aning om hur det funkar alls. Binder jag upp mig, är kontraktet skrivet i blod och får djävulen min själ?
Jag behlver få detta förklarat för mig!
Klockan i fråga är Mercer Nomad GMT
nomad_2048x.jpg

MERCER_NOMAD_HEAD.jpg

MERCER_NOMAD_WHITE_6.jpg


Specs:
  • 40.5 mm 316L stainless steel case; 11mm thick
  • Fixed 24 hour bezel
  • Flat high-top sapphire crystal with anti-reflective coating
  • Soprod C125 automatic; independent GMT hand
  • Matte dial with SuperLuminova BG W9
  • Embossed case back
  • Embossed screw down crown
  • 100 meter water resistance
  • 2 year limited warranty
  • 316L oyster bracelet with screw in pins and ratcheting clasp for precise adjustment
 
Jag har aldrig backat en klocka på kickstarter. Men jag tror jag hittat en jag kommer göra det på. Jag har inte en aning om hur det funkar alls. Binder jag upp mig, är kontraktet skrivet i blod och får djävulen min själ?
Jag behlver få detta förklarat för mig!
Klockan i fråga är Mercer Nomad GMT
nomad_2048x.jpg

MERCER_NOMAD_HEAD.jpg

MERCER_NOMAD_WHITE_6.jpg


Specs:
  • 40.5 mm 316L stainless steel case; 11mm thick
  • Fixed 24 hour bezel
  • Flat high-top sapphire crystal with anti-reflective coating
  • Soprod C125 automatic; independent GMT hand
  • Matte dial with SuperLuminova BG W9
  • Embossed case back
  • Embossed screw down crown
  • 100 meter water resistance
  • 2 year limited warranty
  • 316L oyster bracelet with screw in pins and ratcheting clasp for precise adjustment
Du binder upp dig först när kampanjen på Kickstarter avslutas, förutsatt att målet är uppnått (vilket jag tror att det kommer bli på den). Först då dras pengarna. Sedan är det bara att ta på sig tålamodshatten och vänta. Blir det vit eller? :)
 
Jag har aldrig backat en klocka på kickstarter. Men jag tror jag hittat en jag kommer göra det på. Jag har inte en aning om hur det funkar alls. Binder jag upp mig, är kontraktet skrivet i blod och får djävulen min själ?
Jag behlver få detta förklarat för mig!
Klockan i fråga är Mercer Nomad GMT
nomad_2048x.jpg

MERCER_NOMAD_HEAD.jpg

MERCER_NOMAD_WHITE_6.jpg


Specs:
  • 40.5 mm 316L stainless steel case; 11mm thick
  • Fixed 24 hour bezel
  • Flat high-top sapphire crystal with anti-reflective coating
  • Soprod C125 automatic; independent GMT hand
  • Matte dial with SuperLuminova BG W9
  • Embossed case back
  • Embossed screw down crown
  • 100 meter water resistance
  • 2 year limited warranty
  • 316L oyster bracelet with screw in pins and ratcheting clasp for precise adjustment
Inte komplicerat. Du backar projektet som en slags förbeställning på klockan. Pengarna dras inte förens kampanjen slutar.
 
Jag har aldrig backat en klocka på kickstarter. Men jag tror jag hittat en jag kommer göra det på. Jag har inte en aning om hur det funkar alls. Binder jag upp mig, är kontraktet skrivet i blod och får djävulen min själ?
Jag behlver få detta förklarat för mig!
Klockan i fråga är Mercer Nomad GMT
nomad_2048x.jpg

MERCER_NOMAD_HEAD.jpg

MERCER_NOMAD_WHITE_6.jpg


Specs:
  • 40.5 mm 316L stainless steel case; 11mm thick
  • Fixed 24 hour bezel
  • Flat high-top sapphire crystal with anti-reflective coating
  • Soprod C125 automatic; independent GMT hand
  • Matte dial with SuperLuminova BG W9
  • Embossed case back
  • Embossed screw down crown
  • 100 meter water resistance
  • 2 year limited warranty
  • 316L oyster bracelet with screw in pins and ratcheting clasp for precise adjustment

Snygg klocka!
Gillar den mycket slimmade GMT-bezeln.
Tunnare än glasringen på en explorer.

Tror inte du binder dig till något före kampanjen är slut.
Först då är din själ sålt
 
Du binder upp dig först när kampanjen på Kickstarter avslutas, förutsatt att målet är uppnått (vilket jag tror att det kommer bli på den). Först då dras pengarna. Sedan är det bara att ta på sig tålamodshatten och vänta. Blir det vit eller? :)
Ja, vit. Eller kanske svart. Eller vit. Fast svart är ju snyggt med :rolleyes:
Ok, så det är bara att signa upp sig när den går live?
 
Jag har aldrig backat en klocka på kickstarter. Men jag tror jag hittat en jag kommer göra det på. Jag har inte en aning om hur det funkar alls. Binder jag upp mig, är kontraktet skrivet i blod och får djävulen min själ?
Jag behlver få detta förklarat för mig!
Klockan i fråga är Mercer Nomad GMT
nomad_2048x.jpg

MERCER_NOMAD_HEAD.jpg

MERCER_NOMAD_WHITE_6.jpg


Specs:
  • 40.5 mm 316L stainless steel case; 11mm thick
  • Fixed 24 hour bezel
  • Flat high-top sapphire crystal with anti-reflective coating
  • Soprod C125 automatic; independent GMT hand
  • Matte dial with SuperLuminova BG W9
  • Embossed case back
  • Embossed screw down crown
  • 100 meter water resistance
  • 2 year limited warranty
  • 316L oyster bracelet with screw in pins and ratcheting clasp for precise adjustment
Jävlar vad schysst. Heller aldrig testat något via Kickstarter, men det där kan absolut vara något. Den svarta för min del.
 
Tillbaka
Topp