Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänk dig en gammal bronsstaty. Dom står kvar i all evighet, men dom är inte så blanka längre.Så det är inte som rost att den ”äts upp” och blir sämre?
Mycket bättre snarare.Sådär! Blev inte så pjåkigt med gummiband får jag säga.
![]()
Det luktar ju fan blåsning ifall det inte är så att säljaren är helt ”blåst” klart man har allt redo ifall man lägger ut
Nej det har jag aldrig hört talas om. Det blir beläggningar på men inget som äter sig in i materialet.Så det är inte som rost att den ”äts upp” och blir sämre?
Ajdå. Förbaskat dåligt att lägga ut något till försäljning om man inte har koll på grejerna.
Rent ut sagt bedrövligt om det är orsaken till att den inte är skickad.
Måste vara snart en vecka sen du budade hem den?
Den hade inte alls varit pjåkig. Lite annorlunda patina men skulle kunna fungera. Dock ligger den högre i pris än vad jag personligen tycker än klocka med NH35 verk bör ligga på.Slå till på min Benarus? Iofs Mässing, men ändå.
Skämt åsido, San Martin-varianterna var snygga!![]()
Tack för förslaget. Är eg. spot-on. Känner bara att det är lite för mycket för en klocka med NH35 verk. Man har blivit kräsen nu när man hänger i denna tråden
Min första bronsklocka. Limiterad dessutom. Mycket nöjd!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bara att buda.Tack för förslaget. Är eg. spot-on. Känner bara att det är lite för mycket för en klocka med NH35 verk. Man har blivit kräsen nu när man hänger i denna tråden![]()
Där var jag också igår.. Gick över den där bron ganska precis vid den tiden. Om du zoomar in på fotot så kanske du till och med har mig på bild.Fick bli Obris ikväll
![]()
Jag veckopendlade 32 mil enkel väg i 8-9 månader efter att ha träffat min nuvarande fru.Där var jag också igår.. Gick över den där bron ganska precis vid den tiden. Om du zoomar in på fotot så kanske du till och med har mig på bild.
Bor i Stockholm men har träffat en tjej i Örebro. Lite stökigt men vad gör man inte..![]()
Bronsare tenderar ofta att ligga lite högre i pris.Tack för förslaget. Är eg. spot-on. Känner bara att det är lite för mycket för en klocka med NH35 verk. Man har blivit kräsen nu när man hänger i denna tråden![]()
Hur är din vridring?Trevlig ändå! Ändlänkarna är väl det stora bekymret precis som på Tisell. Ska testa med ett gummiband snart.
![]()
Jag har fått för mig att de är en "billigare" variant av tex cwc. Så jag har inte vågat testa. Men de har en hel del intressanta ur i mitt tycke och smakFunderar faktiskt på denna MWC navigator. Någon som ägt en MWC? Hur är kvalitén? Är ringen stabil? Mkt backplay? Den jag tänkt o köpa har Tritium tuber och 10års batteritid..![]()
Snackas en del om pannasubstitut i tråden. Benarus har några alternativ 40, 42 och 44mm: https://www.benaruswatch.com/store?page=4
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://klocksnack.se/threads/benar...ässingsdykare-mikromärke-40mm-fullset.132305/ Där har du ju!Har spanat på flygarn men har blivit sugen på "panna design" så får jaga på ngt sådant![]()
Kul, trodde Benarus hade lagt ner men tji fick man där. OG micro kan man väl sägaSnackas en del om pannasubstitut i tråden. Benarus har några alternativ 40, 42 och 44mm: https://www.benaruswatch.com/store?page=4
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nej det blir en kemisk reaktion men går utan problem att få till, mer eller mindre, nyskick igen.Så det är inte som rost att den ”äts upp” och blir sämre?
Jag tror inte att det är något fiffel, tvärtom.Ja, men då framgår det tydligt att det skickas därifrån också. Annars går paket från Kina via NL för att momsfiffla å din fördel.
Hade ett paket som gick från USA via Ebays global shipping programme, bytte kolli i Tyskland och jag behövde inte momsa. Begriper inte varför, ebay känns ju inte som fifflare.Jag tror inte att det är något fiffel, tvärtom.
EU är en gemensam zon för EU-länder och i det EU-land paket hamnar först i ska det landets momssats betalas.
NL har väl lägst momssats och därför använder man det landet.
Jag vet att man iaf tidigare gjorde likadant med bilar som skulle importeras från staterna.
(Det är inte min mening att låta som en besserwisser)
Jag har alltid fått betala svensk loms när det gått via eBays global shipping. Men går det via Tyskland så är det säkert helt rätt hanterat av dem enligt gällande regelverk.Hade ett paket som gick från USA via Ebays global shipping programme, bytte kolli i Tyskland och jag behövde inte momsa. Begriper inte varför, ebay känns ju inte som fifflare.
Hmm jadu? Ska man ele inte? Sett på Youtube att vissa andra MWC har dåliga ringar, backplay.. Undrar om denna är lika dålig?Jag har fått för mig att de är en "billigare" variant av tex cwc. Så jag har inte vågat testa. Men de har en hel del intressanta ur i mitt tycke och smakDu vågar ju testa allt och det är ju ofta till stor fördel för oss andra. Så om någon vågar så är det du
![]()
Då bör det ju bara vara nån med dålig moral, hoppas det löser sig så snabbt som möjligt för dig!Risken finns förstås men det verkar finnas en fysisk person bakom och telefonnummer och swishnummer stämmer. Samt att han han nyligen sålt andra klockor på tradera med gott betyg. Så jag hoppas på det bästa.
/ P
Oh ok, så det är alltså ingen från klocksnack ? Jag gör bara affärer med folk härifrån, annat känns inte tryggt tyvärr.Risken finns förstås men det verkar finnas en fysisk person bakom och telefonnummer och swishnummer stämmer. Samt att han han nyligen sålt andra klockor på tradera med gott betyg. Så jag hoppas på det bästa.
/ P
Oh ok, så det är alltså ingen från klocksnack ? Jag gör bara affärer med folk härifrån, annat känns inte tryggt tyvärr.
Håller tummarna att det ordnar sig i ditt fall.