• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sådär! Blev inte så pjåkigt med gummiband får jag säga.
D73F4521-900F-4ED9-BDD3-29B62470A22A.jpeg
 
Ajdå. Förbaskat dåligt att lägga ut något till försäljning om man inte har koll på grejerna.
Rent ut sagt bedrövligt om det är orsaken till att den inte är skickad.
Måste vara snart en vecka sen du budade hem den?

Ja det är en vecka idag. Tror det saknas lite ordning och reda men jag hoppas på det bästa.

/ P
 
Där var jag också igår.. Gick över den där bron ganska precis vid den tiden. Om du zoomar in på fotot så kanske du till och med har mig på bild. :D

Bor i Stockholm men har träffat en tjej i Örebro. Lite stökigt men vad gör man inte.. :happyhappy:
Jag veckopendlade 32 mil enkel väg i 8-9 månader efter att ha träffat min nuvarande fru. :) Vad gör man inte? ;)
 
Tack för förslaget. Är eg. spot-on. Känner bara att det är lite för mycket för en klocka med NH35 verk. Man har blivit kräsen nu när man hänger i denna tråden :D
Bronsare tenderar ofta att ligga lite högre i pris.
Nh35 verket är ju en slitvarg och stabilt som tusan så var inte rädd för det. Vill man ha bättre verk så sticker nog klockan upp en tusing till skulle jag tro.
Sen det viktigaste, priset, det kanske är en smula förhandlingsbart :).
 
Funderar faktiskt på denna MWC navigator. Någon som ägt en MWC? Hur är kvalitén? Är ringen stabil? Mkt backplay? Den jag tänkt o köpa har Tritium tuber och 10års batteritid..
c7a80b20e53ef43a42b86c3c821d1d8d.jpg
Jag har fått för mig att de är en "billigare" variant av tex cwc. Så jag har inte vågat testa. Men de har en hel del intressanta ur i mitt tycke och smak :) Du vågar ju testa allt och det är ju ofta till stor fördel för oss andra. Så om någon vågar så är det du ;)
 
Ja, men då framgår det tydligt att det skickas därifrån också. Annars går paket från Kina via NL för att momsfiffla å din fördel.
Jag tror inte att det är något fiffel, tvärtom.
EU är en gemensam zon för EU-länder och i det EU-land paket hamnar först i ska det landets momssats betalas.
NL har väl lägst momssats och därför använder man det landet.
Jag vet att man iaf tidigare gjorde likadant med bilar som skulle importeras från staterna.
(Det är inte min mening att låta som en besserwisser)
 
Jag tror inte att det är något fiffel, tvärtom.
EU är en gemensam zon för EU-länder och i det EU-land paket hamnar först i ska det landets momssats betalas.
NL har väl lägst momssats och därför använder man det landet.
Jag vet att man iaf tidigare gjorde likadant med bilar som skulle importeras från staterna.
(Det är inte min mening att låta som en besserwisser)
Hade ett paket som gick från USA via Ebays global shipping programme, bytte kolli i Tyskland och jag behövde inte momsa. Begriper inte varför, ebay känns ju inte som fifflare.
 
Hade ett paket som gick från USA via Ebays global shipping programme, bytte kolli i Tyskland och jag behövde inte momsa. Begriper inte varför, ebay känns ju inte som fifflare.
Jag har alltid fått betala svensk loms när det gått via eBays global shipping. Men går det via Tyskland så är det säkert helt rätt hanterat av dem enligt gällande regelverk.
 
Jag har fått för mig att de är en "billigare" variant av tex cwc. Så jag har inte vågat testa. Men de har en hel del intressanta ur i mitt tycke och smak :) Du vågar ju testa allt och det är ju ofta till stor fördel för oss andra. Så om någon vågar så är det du ;)
Hmm jadu? Ska man ele inte? Sett på Youtube att vissa andra MWC har dåliga ringar, backplay.. Undrar om denna är lika dålig?
 
Risken finns förstås men det verkar finnas en fysisk person bakom och telefonnummer och swishnummer stämmer. Samt att han han nyligen sålt andra klockor på tradera med gott betyg. Så jag hoppas på det bästa.

/ P
Oh ok, så det är alltså ingen från klocksnack ? Jag gör bara affärer med folk härifrån, annat känns inte tryggt tyvärr.
Håller tummarna att det ordnar sig i ditt fall.
 
Tillbaka
Topp