• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trist som tusan. Har själv haft problem i många år men är nu mycket mycket bättre. Trodde inte det var möjligt.
Har plockat bort socker (godis, läsk, chips, kex, kakor och annat skit). Har även minimerat intaget av laktos trots att jag tål det enligt läkare.
Inget massa småätande hela tiden, helt förkastligt. Skräpmat går bort.
Akuta skithusbesök är väldigt sällsynt numera gentemot nästan dagligen tidigare.
Tränar varje dag ovanpå det så jag har tappat över 15kg sedan i januari. Mår som en prins konditionsmässigt och mitt maghandikapp är borta till 95 procent, inte 100 för skita måste ju alla :D Testa detta i två månader och fuska inte så är jag helt säker på att du är mycket bättre i bugen :)
Låter som liknande mitt problem. Har med dragit ner på allt det du skriver och blivit bättre. Träning är det sämre med. Har det inte i mig eller blir helt enkelt inte färdig med att få in det i mina vardagliga rutiner.
 
Kan tänka mig dessa för byte. Ingen rålle look a like bara. :D Kan förresten tänka mig en Ventus Northstar!
IMG_20200407_185145_841.jpg

IMG_20200317_100422_310.jpg
Venturo var fin:)
 
Trist som tusan. Har själv haft problem i många år men är nu mycket mycket bättre. Trodde inte det var möjligt.
Har plockat bort socker (godis, läsk, chips, kex, kakor och annat skit). Har även minimerat intaget av laktos trots att jag tål det enligt läkare.
Inget massa småätande hela tiden, helt förkastligt. Skräpmat går bort.
Akuta skithusbesök är väldigt sällsynt numera gentemot nästan dagligen tidigare.
Tränar varje dag ovanpå det så jag har tappat över 15kg sedan i januari. Mår som en prins konditionsmässigt och mitt maghandikapp är borta till 95 procent, inte 100 för skita måste ju alla :D Testa detta i två månader och fuska inte så är jag helt säker på att du är mycket bättre i bugen :)
Körde LCHF några månader då blev det mkt bättre,sen föll man tillbaka.
Försöker äta bra kost och det blir bättre som du säger,Tacos igår och en påse surt godis på kvällen och det är ju inte bra med IBS.
Lök o vitlök är uteslutet.
Nötter majs fröer funkar inte.
Pizza +självmord.
Hamburgare funkar fint som snus :)
Öl kan bli tufft dagen efter men det är det värt.
Motion lugnar.
Laktosfritt kör jag med och blivit mkt bättre.
Felet är när magen är bra så är man ju kung o får ett helvete dagen efter, 6ggr på dass idag o ett helvete att få ut skiten.
 
Låter som liknande mitt problem. Har med dragit ner på allt det du skriver och blivit bättre. Träning är det sämre med. Har det inte i mig eller blir helt enkelt inte färdig med att få in det i mina vardagliga rutiner.
Trodde tidigare inte ett dugg på att detta skulle hjälpa mig. Fan vad fel jag hade :)
Som sagt strikt, stenhårt och inget fusk så är man
på banan igen, så är det. Socker är en stor bov utan tvekan ihop med allt annat småätande av diverse skräp. Kan till och med hålla mig numera utan att det riskerar att explodera :D.
 
Körde LCHF några månader då blev det mkt bättre,sen föll man tillbaka.
Försöker äta bra kost och det blir bättre som du säger,Tacos igår och en påse surt godis på kvällen och det är ju inte bra med IBS.
Lök o vitlök är uteslutet.
Nötter majs fröer funkar inte.
Pizza +självmord.
Hamburgare funkar fint som snus :)
Öl kan bli tufft dagen efter men det är det värt.
Motion lugnar.
Laktosfritt kör jag med och blivit mkt bättre.
Felet är när magen är bra så är man ju kung o får ett helvete dagen efter, 6ggr på dass idag o ett helvete att få ut skiten.
Exakt som jag. Livsstilsförändring är det enda som hjälper och det är värt det. Du slipper ju uträtta i skogen så mycket :D. Kan ju vara ett stort problem när man kör lastbil kan jag tro.
 
Exakt som jag. Livsstilsförändring är det enda som hjälper och det är värt det. Du slipper ju uträtta i skogen så mycket :D. Kan ju vara ett stort problem när man kör lastbil kan jag tro.
Ja det är döden och behöva jägarbajsa :)
Men har bara behövt 2ggr på 15 år haha.
Jag får inte akut utan snarare uppblåst och ont som fasen innan jag behöver gå.
Är dock glad att muskeln funkar :hilarious:
 
Ja det är döden och behöva jägarbajsa :)
Men har bara behövt 2ggr på 15 år haha.
Jag får inte akut utan snarare uppblåst och ont som fasen innan jag behöver gå.
Är dock glad att muskeln funkar :hilarious:
Kvittar om muskeln är intakt. Ska det ut så ska det ut om man säger så. Sen hur det går till är en annan femma men ut ska det och helst igår :D.
Såg själv ut som jag var lätt gravid emellanåt.
För mycket skräp innehållande socker återigen boven där. Ett Kexchoklad här, lite digestive kex där, sötat bröd, okej då bara en kaka, glass, läsk, socker i kaffet. Ja du vet, listan är ju lång :).
 
Kvittar om muskeln är intakt. Ska det ut så ska det ut om man säger så. Sen hur det går till är en annan femma men ut ska det och helst igår :D.
Såg själv ut som jag var lätt gravid emellanåt.
För mycket skräp innehållande socker återigen boven där. Ett Kexchoklad här, lite digestive kex där, sötat bröd, okej då bara en kaka, glass, läsk, socker i kaffet. Ja du vet, listan är ju lång :).
Vet precis brukar beskriva som att man har en stor ballong i magen som inte får plats :)
 
Har ni några tips på andra military/combat style klockor FÖRUTOM Marathon, CWC, Luminox, Traser, MTM, MWC, Deep blue.
Letar efter med tritium lume. Här en bild på min Traser.. :D Den ska helst vara "Affordable"
PicsArt_04-16-03.12.56.jpg
Det är jag som är Nite-mannen här i gruppen! ;)
Det låter som att du behöver en Nite Hawk.
T100 är sååå mycket vassare än lillebröderna med bara T25. Som att jämföra Skoda Felicia från 1999 med en ny Porsche!
Inget att leka med. Hård satan. Served me well i Mali, Afghanistan, Pakistan och Indien!
HAWK.JPG
 
Tillbaka
Topp