• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja ja, bara fortsätt ni att gröta mig med era maxi-case :arghh:.
Kan väl bjussa på ett par bilder till då. :cigar:
A9947D31-0A7E-42ED-B8C2-D6E4C9364022.jpeg
236B0C2F-F7A1-4529-8D90-F69B15107481.jpeg
 
Här står lite mer, keramisk bezel, förbättrat verk etc.
https://www.bobswatches.com/rolex-submariner-116610-vs-submariner-16610

Edit: Men det är väl mest skillnaden i boettyp som åsyftas när det diskuteras gällande hommager gissar jag. :)
5 siffriga rockar brallorna av 6 siffriga 7 dgr i veckan, hur de sitter, ser ut o jag tycker keramiska bezels dodar klockan, inget liv i dem, my humble opinion....Visst lankar, verk o teknik utvecklas saklart, men kanslan, farger pa bezel, klockar lever, sorry lite filosofisk...
 
5 siffriga rockar brallorna av 6 siffriga 7 dgr i veckan, hur de sitter, ser ut o jag tycker keramiska bezels dodar klockan, inget liv i dem, my humble opinion....Visst lankar, verk o teknik utvecklas saklart, men kanslan, farger pa bezel, klockar lever, sorry lite filosofisk...

Jag är böjd att hålla med. Tycker de nyare känns en smula platta och själlösa. Så känner jag iof. för de flesta saker. :)
 
Jag känner inte till märket/modellen särskilt väl men får uppfattningen att det är en SKX på steroider? Riktigt trevliga detaljer på t.ex. kronan. :hungry:
Riktig som du skriver. Dette er en Deep blue nato diver. Den er 44mm, og litt større enn en skx007. Den har også safirglass og ett automatisk Seiko urverk med hacking og håndopptrekk. Svært god kvalitet:)
 
  • Like
Reactions: HSK
Vad kul! Ja det där är ju alltid väldigt subjektivt och en ständig vattendelare, för liten eller för stor. :)
Själv upplever jag en 36a utan vridring ungefär som en ca 40mm dykare på armen.
Hursomhelst lär den inte vara svårflippad om det kommer till det. ;)
Känner att jag behöver något i 36mm...
 
Tillbaka
Topp