• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Handlat några band där och är nöjd :)

Har själv handlat länk där. Snabb frakt och helt ok priser.

Jag har handlat där och jag blev väldigt nöjd med det som levererades. Dessutom är han som driver sidan aktiv på forumet och riktigt trevlig så jag kan varmt rekommendera att handla där @Crispie :)
Ja men dåså. Inte så mycket att fundera över i så fall :) tack! Visst finns det någon rabattkod för att få 10%?
 
Hur ser handläggningstiden ut hos Eddie/Timefactors? Någon nämnde att han skickar med UPS Express eller liknande så leveransen ska tydligen bara ta någon dag när han väl får iväg beställningen. Det finns ju ändå ett par Smiths i tråden så nån borde ha erfarenhet tänker jag. :happyhappy:

Jag hängde på låset vid 15.00 och blev lite orolig när sidan inte gick att läsa in men jag kom snabbt in och kunde lägga en beställning så förhoppningsvis är man bland de första ordrarna.
 
Va Jubilé som vissa inte va nöjda med.
@MortenH har en och vet kanske bättre.

Den jag har (hade egentligen i och med att den såldes idag) var helt ok
Byte till mig den från @Watchie
Låsen på länken var simpel men fungerade bra och var mycket komfortabel.
Kvalitén i övrigt var inget att anmärka på och den är grymt snygg enligt mig :)
Min hade en gmt-visare som stod lite snett och jag kontaktade MV i frågan.
Fick direkt en slant för att rätta till detta hos min lokala urmakare. Bra service trotts att jag var tredje ägaren.
Bild behövs...

ozI66xTbgFrr0B_Ubhje5UBSGCUqTMXw4JGTJ-aBHCOROEH-P6vABInERNEdICb4FZl3A4ey6mdAgwcCZz2vm2rEXyfQJkEF2e1mDWZotLn6vlFwdL0Zwgy5C2lTsMJyKyT84sjGCJK8D_daU-s9pYXg-DxbUHLU3CZev4YCYbBn9wkK9GLLKrEkC-Uf5yh9qk98KswQD8zbBhEKkVn35UJhUCRJz1gs3qtweNrD8PRDw4G2FSHOEA0ct8GQCf-aWi_CweKLdJo69QPYgf8cn1ENDYwavITICmq8IyKTAdiNCyQxWccJHdG-RDeibw-13R7dyYYVJ3vRj41mZ9DJA8Isko64wC1xCzybRusB8RSbR-vmExk-qwuETn1RAivGhouO0wR0qxbK2DCj7AiabcAiDSs1PTEFzie_FDpxWOLEf910ENqFrDaliY88RLdHVtp-nRG0Ef4biDtv_zKDLYAcfY47Q8v8GGjyfOXHtoiGbJ4s9Bi1LgvjxOdzXiqS0DoWBMZ4v62EHYR_e04I7qTz6TXjkFRlLZmmfXzVcKQ16VyS0pzggamfe4vJ54Ey_zp6_TiA-Kz684CO7zjldORNwFLbuyua2DjQw-b0kUam5wjWcURujtJw-tJocuYyA_6dAUrijxymD8McVtS_4KCykvvBZS2izXI7p_N4gkhBWJautbFNh96Fc-aCtD8=w963-h903-no
 
Är det någon som handlat från tidochting? Har förstått att det är en KS snubbe som driver sidan. Då är det ju klart kul att stötta. Men helt ärligt ser sidan rätt så lökig och pajig ut? Prismässigt så ser banden ut att ligga på lite lägre mellankvalitet typ. Men hur känns dom?
Är eventuellt sugen på detta till min San Martin Bronze som är på ingång. Kommer ett gummi med bronsspänne som jag kan flytta fram och tillbaka tänker jag.
Screenshot_20200517-194619_Chrome.jpg

Edit: Ja! Läder på dykare. Frågor på det? :p
Köpte en gubblänk där. No problems! Snabb leverans.

Edit. Lite sen på bollen här märkte jag
 
Hur ser handläggningstiden ut hos Eddie/Timefactors? Någon nämnde att han skickar med UPS Express eller liknande så leveransen ska tydligen bara ta någon dag när han väl får iväg beställningen. Det finns ju ändå ett par Smiths i tråden så nån borde ha erfarenhet tänker jag. :happyhappy:

Jag hängde på låset vid 15.00 och blev lite orolig när sidan inte gick att läsa in men jag kom snabbt in och kunde lägga en beställning så förhoppningsvis är man bland de första ordrarna.

Har ju ingen tidigare erfarenhet men @mchamoun köpte väl en svart Everest förra gången det var öppet.
Jag fick orderbekräftelsen 15:05. Såg på TZUK att någon skrev att det var öppet i 8 minuter...
 
  • Like
Reactions: HSK
Om det är denna, bra ökning på 14 dagar...
Fri prissättning etc såklart men ändå :blackeye:
Sett vad den säljs för på Ebay? Mellan 3-3500kr..säljer för 2800kr inkl frakt (Dvs minus ca 150kr frakt) så klockpriset blir 2650kr. Slut överallt, finns ej o få tag på.. Har ej bråttom och sälja, kan lika gärna behålla den.. Om ingen vill köpa, kommer den få ligga i klocklådan.. :D;)
 
Svårt det där med pris och vad värdet är.
Bästa är nog att göra en sökning på Köp&sälj för att se vad dom har gått för tidigare. Finns många där så du borde få ett riktmärke i alla fall :).
Ja har kikat på det och la ut den nu. Inte utan en liten klump i magen :). Jag är inte lika bra på att flippa som vissa i denna underbara tråd ;):D Vi får se hur det går.
 
Hur ser handläggningstiden ut hos Eddie/Timefactors? Någon nämnde att han skickar med UPS Express eller liknande så leveransen ska tydligen bara ta någon dag när han väl får iväg beställningen. Det finns ju ändå ett par Smiths i tråden så nån borde ha erfarenhet tänker jag. :happyhappy:

Jag hängde på låset vid 15.00 och blev lite orolig när sidan inte gick att läsa in men jag kom snabbt in och kunde lägga en beställning så förhoppningsvis är man bland de första ordrarna.
Jag hade alarm men var lite annat här hemma så kom på det 16:05. Då var det stängt.
 
Chansar på att fråga i denna trevliga tråd. Jag har ibland tankar på att skiljas från min CH Ward trident 600 pro på 38mm. Ca 1år gammal med garanti och allt som kom med. Dock ej länk utan läder. Väldigt fint skick utan repor och dings. Orginalband inte mycket användt. Har svårt att avgöra vad som är ett rimligt pris och undrar om någon har en uppfattning?
rps20200517_182733.jpg
Såg att du hittat rimligt pris. Skulle säga runt fyra (med länk såklart lite mer) men det där kan nog funka. Får nog vänta dig lite prut kanske. Lycka till! :)
 
Blä. Var ju snyggare innan. Dumt att man då går miste om alla andra förbättringar. Om man över huvud taget hade haft råd en alltså. ;) Eller om de går i pris 95-97 %.

Homager finns i många kvalitetsnivåer. Med hjälp av denna ypperliga tråd kan man ju få hjälp att veta vilka som ger valuta för pengarna. :)

Jag håller med. Det är ju dock inget jag behöver bekymra mig över heller för jag kommer aldrig köpa någon av dem. :p

Om man gillar snowflakes är det NTH Barracuda eller Näcken som gäller eller finns det några andra alternativ tro? :rolleyes:
 
Ja har kikat på det och la ut den nu. Inte utan en liten klump i magen :). Jag är inte lika bra på att flippa som vissa i denna underbara tråd ;):D Vi får se hur det går.
Kommer att funka fint :). Vad sen slutpriset blir det beror ju på hur gärna du vill sälja eller inte.
Is i magen är aldrig fel om det nu inte behöver avyttras pga annat i sikte och suget efter det blir övermäktigt :D.
 
BE1C20DE-6C0F-45B8-B131-DBE28B5CFE3B.jpeg
F5EDE2DD-9771-4C93-B6D8-FE4E91A9C97C.jpeg
78EA5BBD-6919-4D9F-B5BD-3D9350B541A0.jpeg
Flera som varit sugna på Helm’s dykare sista tiden. Då kan jag ju passa på att fresta lite extra med dessa bilder. Har sålt alla utom Vanuatu (översta bilden och ej till salu). Fantastiska klockor som är hetare än Kim Jongs arsle och ryker snabbt som fan när de släpps. Får ni chansen, bara att slå till på en utan att passera gå.
Gå även in på hemsidan och signa upp er på nyhetsbrevet så har ni koll på när modellerna släpps igen.
Tack för ordet. Nu dags för en Norrlands
 
Sett vad den säljs för på Ebay? Mellan 3-3500kr..säljer för 2800kr inkl frakt (Dvs minus ca 150kr frakt) så klockpriset blir 2650kr. Slut överallt, finns ej o få tag på.. Har ej bråttom och sälja, kan lika gärna behålla den.. Om ingen vill köpa, kommer den få ligga i klocklådan.. :D;)
Håller med att det är marknadspris som gäller, men det går inte att prissätta korrekt på KS efter priser på eBay. Helt olika marknader med helt olika för och nackdelar med priser där efter. Här i tråden köper vi dessutom väldigt billigt av varandra för att vi sedan säljer dem vidare lika billigt efter vi provat färdigt. Jag tycker som sagt verkligen inte att det är fel det du gör, men vill du dubbla pengarna så lägg ut på eBay med allt vad det innebär istället för att lägga ut den här, speciellt om du har köpt klockan här till kompispris för att sedan försöka sälja vidare till någon annan mikrobroder till marknadspris.
 
Hur ser handläggningstiden ut hos Eddie/Timefactors? Någon nämnde att han skickar med UPS Express eller liknande så leveransen ska tydligen bara ta någon dag när han väl får iväg beställningen. Det finns ju ändå ett par Smiths i tråden så nån borde ha erfarenhet tänker jag. :happyhappy:

Jag hängde på låset vid 15.00 och blev lite orolig när sidan inte gick att läsa in men jag kom snabbt in och kunde lägga en beställning så förhoppningsvis är man bland de första ordrarna.

Det gick fort när jag köpte min smiths, men då hängde jag verkligen på låset och beställde snabbt som en panter... :)
 
BE1C20DE-6C0F-45B8-B131-DBE28B5CFE3B.jpeg
F5EDE2DD-9771-4C93-B6D8-FE4E91A9C97C.jpeg
78EA5BBD-6919-4D9F-B5BD-3D9350B541A0.jpeg
Flera som varit sugna på Helm’s dykare sista tiden. Då kan jag ju passa på att fresta lite extra med dessa bilder. Har sålt alla utom Vanuatu (översta bilden och ej till salu). Fantastiska klockor som är hetare än Kim Jongs arsle och ryker snabbt som fan när de släpps. Får ni chansen, bara att slå till på en utan att passera gå.
Gå även in på hemsidan och signa upp er på nyhetsbrevet så har ni koll på när modellerna släpps igen.
Tack för ordet. Nu dags för en Norrlands
Det var ju den första som var tuffast. :)

Men de släpps igen då och då? Eller blir det nya modeller/serier då? Om man skulle vara lite intresserad alltså. ;)
 
Jag håller med. Det är ju dock inget jag behöver bekymra mig över heller för jag kommer aldrig köpa någon av dem. :p

Om man gillar snowflakes är det NTH Barracuda eller Näcken som gäller eller finns det några andra alternativ tro? :rolleyes:
Barracudan är väl närmast? Har inte sett dem live, men får intrycket av att Näcken är mer lik Pelagos-stuket.
 
Håller med att det är marknadspris som gäller, men det går inte att prissätta korrekt på KS efter priser på eBay. Helt olika marknader med helt olika för och nackdelar med priser där efter. Här i tråden köper vi dessutom väldigt billigt av varandra för att vi sedan säljer dem vidare lika billigt efter vi provat färdigt. Jag tycker som sagt verkligen inte att det är fel det du gör, men vill du dubbla pengarna så lägg ut på eBay med allt vad det innebär istället för att lägga ut den här, speciellt om du har köpt klockan här till kompispris för att sedan försöka sälja vidare till någon annan mikrobroder till marknadspris.
Förstår vad du menar. Hade det varit vilken annan mikro som helst hade jag förstått.. Men denna är lite speciell. Sjukt hypad både i Sverige och utländska forum. Och finns ej o få tag på. Som sagt är någon intresserad av den finns den hos mig.. (Vi tjänar ändå inga pengar på klockor i längden. I slutändan går man alltid back)...
 
Förstår vad du menar. Hade det varit vilken annan mikro som helst hade jag förstått.. Men denna är lite speciell. Sjukt hypad både i Sverige och utländska forum. Och finns ej o få tag på. Som sagt är någon intresserad av den finns den hos mig.. (Vi tjänar ändå inga pengar på klockor i längden. I slutändan går man alltid back)...
Var den ju visserligen när du köpte den också om du köpte den av CptSlow ;)

Lägg upp den på eBay istället.
 
Förstår vad du menar. Hade det varit vilken annan mikro som helst hade jag förstått.. Men denna är lite speciell. Sjukt hypad både i Sverige och utländska forum. Och finns ej o få tag på. Som sagt är någon intresserad av den finns den hos mig.. (Vi tjänar ändå inga pengar på klockor i längden. I slutändan går man alltid back)...

Vet inte hur hajpad den är här, inte hört mycket surr om den. Någon tråd och lite prat i denna tråd men tycker du överdriver.
 
Tillbaka
Topp