• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ute och vaktar orten AKA ute med hunden i tofflor, verkar förövrigt som att min Scurfa får stanna. Inte ett enda intressant bytesförslag:eek:
BD5DD66D-CDFE-40EB-B3CD-A501562B71DB.jpeg
 
Vad kul! Ja det där är ju alltid väldigt subjektivt och en ständig vattendelare, för liten eller för stor. :)
Själv upplever jag en 36a utan vridring ungefär som en ca 40mm dykare på armen.
Hursomhelst lär den inte vara svårflippad om det kommer till det. ;)
Ja, jag tänker likadant. Jag har jättesvårt för dykare under 41mm t.ex. men som du säger så bärs klockorna mycket större när de saknar vridring och jag minns att jag upplevde den Concordia jag hade som stor trots att den bara var 38mm om jag inte minns fel. Samtidigt kändes en SNXS79 på 37mm pytteliten men då var den också väldigt tunn och med smal länk så jag tror att Expedition är mer proportionerlig.
 
Får hoppas att dom då har lärt sig av misstagen och barnsjukdomarna är borta. Förövrigt så har dom vad jag förstått bra finish på produkterna och som earlybird inte särskilt överprisat enligt mig.
Instämmer känns helt ok pris faktiskt.
Men tidigare va det väl någon kickstarter som strulade med ägarna sen gammalt tror jag.
Sen va väl inte föregående länk den bästa.
Dock bra att dom gör grejerna bättre.
 
Instämmer känns helt ok pris faktiskt.
Men tidigare va det väl någon kickstarter som strulade med ägarna sen gammalt tror jag.
Sen va väl inte föregående länk den bästa.
Dock bra att dom gör grejerna bättre.
Ja plus tveksam kundsupport och deras egna modifierade ETA-verk visade sig vara kopior från Kina. Inget att supporta, enligt mig.
 
  • Like
Reactions: v0n
Chansar på att fråga i denna trevliga tråd. Jag har ibland tankar på att skiljas från min CH Ward trident 600 pro på 38mm. Ca 1år gammal med garanti och allt som kom med. Dock ej länk utan läder. Väldigt fint skick utan repor och dings. Orginalband inte mycket användt. Har svårt att avgöra vad som är ett rimligt pris och undrar om någon har en uppfattning?
rps20200517_182733.jpg
 
Ja plus tveksam kundsupport och deras egna modifierade ETA-verk visade sig vara kopior från Kina. Inget att supporta, enligt mig.
Håller med, de var rejält i blåsväder när det gällde garantiärenden och sånt också. Visst om de har bättrat sig på den fronten men hur ska vi veta det? Jag tänker då inte testa och se hur det ligger till :stop:
 
Chansar på att fråga i denna trevliga tråd. Jag har ibland tankar på att skiljas från min CH Ward trident 600 pro på 38mm. Ca 1år gammal med garanti och allt som kom med. Dock ej länk utan läder. Väldigt fint skick utan repor och dings. Orginalband inte mycket användt. Har svårt att avgöra vad som är ett rimligt pris och undrar om någon har en uppfattning?
rps20200517_182733.jpg
Svårt det där med pris och vad värdet är.
Bästa är nog att göra en sökning på Köp&sälj för att se vad dom har gått för tidigare. Finns många där så du borde få ett riktmärke i alla fall :).
 
Håller med, de var rejält i blåsväder när det gällde garantiärenden och sånt också. Visst om de har bättrat sig på den fronten men hur ska vi veta det? Jag tänker då inte testa och se hur det ligger till :stop:
Exakt så. Vilket är synd, för klockorna är riktigt snygga och hade kunnat bli kanonbra!
 
  • Like
Reactions: v0n
Är det någon som handlat från tidochting? Har förstått att det är en KS snubbe som driver sidan. Då är det ju klart kul att stötta. Men helt ärligt ser sidan rätt så lökig och pajig ut? Prismässigt så ser banden ut att ligga på lite lägre mellankvalitet typ. Men hur känns dom?
Är eventuellt sugen på detta till min San Martin Bronze som är på ingång. Kommer ett gummi med bronsspänne som jag kan flytta fram och tillbaka tänker jag.
Screenshot_20200517-194619_Chrome.jpg

Edit: Ja! Läder på dykare. Frågor på det? :p
 
Är det någon som handlat från tidochting? Har förstått att det är en KS snubbe som driver sidan. Då är det ju klart kul att stötta. Men helt ärligt ser sidan rätt så lökig och pajig ut? Prismässigt så ser banden ut att ligga på lite lägre mellankvalitet typ. Men hur känns dom?
Är eventuellt sugen på detta till min San Martin Bronze som är på ingång. Kommer ett gummi med bronsspänne som jag kan flytta fram och tillbaka tänker jag.
Screenshot_20200517-194619_Chrome.jpg

Edit: Ja! Läder på dykare. Frågor på det? :p
Det finns lite kommentarer om det på sidan tre i deras tråd: https://klocksnack.se/threads/tyck-till-om-tidochting-se.108897/page-3
@MaBr verkade vara nöjd med sitt läderband i alla fall. :happyhappy:
 
Är det någon som handlat från tidochting? Har förstått att det är en KS snubbe som driver sidan. Då är det ju klart kul att stötta. Men helt ärligt ser sidan rätt så lökig och pajig ut? Prismässigt så ser banden ut att ligga på lite lägre mellankvalitet typ. Men hur känns dom?
Är eventuellt sugen på detta till min San Martin Bronze som är på ingång. Kommer ett gummi med bronsspänne som jag kan flytta fram och tillbaka tänker jag.
Screenshot_20200517-194619_Chrome.jpg

Edit: Ja! Läder på dykare. Frågor på det? :p
Handlat några band där och är nöjd :)
 
Är det någon som handlat från tidochting? Har förstått att det är en KS snubbe som driver sidan. Då är det ju klart kul att stötta. Men helt ärligt ser sidan rätt så lökig och pajig ut? Prismässigt så ser banden ut att ligga på lite lägre mellankvalitet typ. Men hur känns dom?
Är eventuellt sugen på detta till min San Martin Bronze som är på ingång. Kommer ett gummi med bronsspänne som jag kan flytta fram och tillbaka tänker jag.
Screenshot_20200517-194619_Chrome.jpg

Edit: Ja! Läder på dykare. Frågor på det? :p
Har själv handlat länk där. Snabb frakt och helt ok priser.
 
Tillbaka
Topp