Touchofred
Basic
Den här såg fin ut.
Dock 44mm. Lite stor kanske.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Faller bort asså, närmare kopia än homage. Fin men personligen faller den bort.
Mm, alldeles för stor.Den här såg fin ut.
Finns här någon med erfarenhet av WMT ? Tycker de verkar sjukt coola, speciellt med forcerad patinering... https://www.wmtwatches.com/
Jag är väl en av få, men tycker storleken är perfektDen här såg fin ut.
Snygg som tusan o bra storlek med 39mm ! Men den bär nog lite större då den är 48mm LTL och rätt hög.Finns stor risk att jag beställer en Yema Superman. Tycker att de har lyckats fantastiskt bra med att göra en reissue på originalet. Lite knepig bandbredd med 19mm men det känns inte som ett stort problem. Otrolig kundservice förresten. Har precis chattat med en av deras medarbetare som var en riktigt trevlig prick och de har dessutom öppet 24/7.
Snygg som tusan o bra storlek med 39mm ! Men den bär nog lite större då den är 48mm LTL och rätt hög.
Ska bli kul att höra vad du tycker om den sen!
Är väll lika mkt kopia isf som din kommande mkii? Ser Steinhart och mkii likvärdiga (ej kvalite kanske. Bara ägt en av vardera), båda företagen livnär sig till största delen på homager eller klockor med väldigt tydlig inspiration från andra tillverkare. Kan nog snarare nämna fler egna Steinhartdesigner än vad mkii producerat genom åren
Verkar vara en simpel klipp&klistra Miyota automat vad jag kan se. Lite dyrt tilltaget.Läst både ris och ros, allt från grymt till överprisade kontra vad du får. Lite klen wr var det ju iaf och ingen spec på verk vad jag kunde hitta. Men trevliga tavlor!
Du beskriver det rätt spot on en klocka med unik design som använder spännande material. I ditt fall titanium?
Har råkat köpa mig en sån här. Ni Zelos fanatiker, vad kan jag förvänta mig? En stenhård klocka med lume som en tåglampa...? Ser fram emot den som fan i alla fall
Ja. Jag är ingen fan av titan men gör ett undantag i det här fallet!Du beskriver det rätt spot on en klocka med unik design som använder spännande material. I ditt fall titanium?
Den är grymt cool den där också! Bra pris!Min ligger ute till försäljning nu... Den är så jävla cool, men den är tyvärr för stor för mig. Blir den såld måste jag fan hålla emot att köpa den igen.
Är någon intresserad är det bara höra av sig, vore kul om den är kvar i tråden
https://klocksnack.se/threads/zelos-hammerhead-brons.100203/
Jäklar va grymma, Sea DivernFinns här någon med erfarenhet av WMT ? Tycker de verkar sjukt coola, speciellt med forcerad patinering... https://www.wmtwatches.com/
Sicken gris grattis till köpet.
Har råkat köpa mig en sån här. Ni Zelos fanatiker, vad kan jag förvänta mig? En stenhård klocka med lume som en tåglampa...? Ser fram emot den som fan i alla fall
Även safir böjer om det är välvt glas - jag skulle valt safir då det är tåligt o starkt! Jag har dock flera vintageklockor med plexiglas (och jag gillar dem och plexit mycket!) men på en modern klocka skulle jag ta safir alla gånger.Vet inte om jag ska välja mineralglas eller safir bara. Har dålig koll på mineralglas, blir det samma effekt som plexi, dvs att siffror och index skevar sig?
Största bekymret med mineralglas är väl att det 1. Inte är lika reptåligt som safir. 2. Att det krossas lättare än akryl och 3. Att du inte kan polera bort eventuella repor på samma sätt som akryl. Med det sagt så tycker jag att pristillägget för safir är i allra grövsta laget, även om det även för tillverkaren är en större kostnad såklart.Vet inte om jag ska välja mineralglas eller safir bara. Har dålig koll på mineralglas, blir det samma effekt som plexi, dvs att siffror och index skevar sig?
Distorsionen i ett välvt glas är fantastiskt fin och en del av upplevelsen, enligt migVet inte om jag ska välja mineralglas eller safir bara. Har dålig koll på mineralglas, blir det samma effekt som plexi, dvs att siffror och index skevar sig?
Ja, den är väldigt snygg!Gillar denna
Till den där muggen ska du ju egentligen ha en Monta TriumphTog ett foto på jobbet tidigare men glömde posta det förrän nu.
Saknar den där jävelnTog ett foto på jobbet tidigare men glömde posta det förrän nu.
TackJa, den är väldigt snygg!
Haha, ja. Många Triumph är jäkligt snygg!Till den där muggen ska du ju egentligen ha en Monta Triumph
Måste beslutet tas?Sitter i soffan med den här i handen och bara tittar på den för att försöka komma fram till om den ska få stanna eller gå. Svårt val!
Om inget beslut tas ger väl det samma utgång som att beslutet "stanna" tas?Måste beslutet tas?