• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det här ser lite spännande ut. Spinnaker släpper sin första bronsare, och första med schweiziskt urverk.
Screenshot_20181010-214806_Instagram.jpg

5A24F0A0-C393-4E35-A6EB-2DE1B7095B2D.jpeg

Har råkat köpa mig en sån här. Ni Zelos fanatiker, vad kan jag förvänta mig? En stenhård klocka med lume som en tåglampa...? Ser fram emot den som fan i alla fall
Jag har stålvarianten. Den känns mindre än dess mått tack vare att vridringen inte är störst utan boetten, plus att luggarna är rekordkorta .Men höjden gör ju att den inte passar så bra under skjortan. Jag gillar länken

Finns det några klockor med Gentastil som skulle passa i den här tråden? Jag vet att Seiko har några modeller, men skulle vilja se fler alternativ.

Har du beställt?
Fan jag blev bra sugen när jag såg priset :) Spinnaker är det bra?
Har kikat på vissa modeller från dom innan, men kvaliten är okänd för mig.
Nej, jag har lite griller på hjärnan så letar annat. Massdrop brukar ha hyfsade priser även om man får lägga på för moms och frakt. De gånger jag handlat där har de levererat "långt" innan utsatt leveransdatum. Ganska selektivt vilka modeller som kommer ut dock, skall vara påverkansbart säger de. Kvaliteten överlämnar jag åt någon med erfarenhet att svara på.

Edit: heter det griller på hjärnan eller griller i hjärnan?

Fick just mail om att Obris Morgan Nautilus är in stock igen! Grym storlek och jävligt bra tavla :)
IMG_20181009_150204_103.jpg
IMG_20181010_100839_939.jpg
Är ju inte inne i de segmenten, grillerna igen, men den är ju förbaskat snygg alltså. Bidrar utformningen av kanterna på vridringen och/eller visarna och/eller tavlan eller vad är det? Kan inte riktigt sätta fingret på det... kanske helheten. Om jag skulle jaga nåt för bronsdagar så ligger denna bra till.

Tillbaka
Topp