• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den är inte hajpad här så därför kostar den 1500kr, den är hajpad på eBay, så där kostar den 3000kr. :D
Se bara vad som hände med den ’ultrahajpade’ Timex Q, den säljs inte alls nu... ett halvår senare. Håller med om att den borde läggas på eBay istället för här.

Med det sagt så köpte jag ju som ni vet en Timex Q eftersom den prickade alla mina boxar.
Dag, datum, gmt och TVÅVÄGS bezel !!!
@kjesul (vart har du tagit vägen förresten ??)
 
Senast ändrad:
Jag hade alarm men var lite annat här hemma så kom på det 16:05. Då var det stängt.
Trist! Vad jag kunde se finns dock alla modeller fortfarande i lager med ny chans till beställning om två veckor.
Tog 1-2 veckor tills jag fick leveransbekräftelsen och leveransen tog 2 dagar om jag minns rätt.
Två veckor? :eek: Det är så klart svårt att veta hur mycket han har att göra men med tanke på hur kort tid som butiken väl är öppen känns det inte som att det skulle handla om så ofantligt många ordar men sista vändan tog det tydligen en hel månad att hantera ordrarna. Å andra sidan var hemsidan rätt seg vid 15-tiden så jag antar att det var många som var inne samtidigt och ville beställa. Tack för svar i alla fall. :)
Det gick fort när jag köpte min smiths, men då hängde jag verkligen på låset och beställde snabbt som en panter... :)
Samma här. Fick orderbekräftelse 15.02 så förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid. :happyhappy:
 
Kan bara hålla med finns ju många fina prisvärda klockor men CW är riktigt jäkla prisvärt i andrahand.
Även som nya tycker jag att de är riktigt prisvärda jämfört med många andra märken. Tyvärr verkar folk vara väldigt rädda för nya märken som inte har en gedigen historia och/eller schweiziskt ursprung och det är väldigt synd för folk vet inte vad de går miste om. Är det verkligen värt dubbla priset för samma nivå av kvalitet bara för att det står Oris på tavlan istället för CW? o_O
Du får Sinnvibbar av tavlan kompis. Det är därför! ;)
Jag tänkte direkt på U1. Riktigt fräck men jag antar rätt stor?
 
Får bli lite mer aktiv i andra forum..

Inget tvång och köpa den.. :D

Nej inget tvång naturligtvis, kanske bättre att lägga ut den på andra forum där den är mer hajpad istället än här då ;)

Jag tycker iallafall att vi brukar vara schyssta mot varandra här och det vore synd om det försvann för att förtroendet försvinner. Priset kanske är lågt här för att affären är snabb, trevlig, säker och smärtfri. Vill man ha mer pengar så får man också öka riskerna med att sälja på t.ex. eBay, blocket och Tratten.
 
Får bli lite mer aktiv i andra forum..
Inte för att vara sån men varför säljer du den inte på ett annat forum då om den är så pass hypad där? Som @FreakyLeo var inne på så kan man inte både ha kakan och äta den och anledningen till att prisnivån här på KS ofta är lägre än internationellt är för att man når ut till en mindre målgrupp och samtidigt föredrar att göra upp affärer lokalt för att slippa kladd med internationell frakt, eventuellt krångel med betalning osv. Vill man ha maximalt betalt för udda prylar så är ebay och internationella klockforum som WUS alltid bäst men då får man också vara beredd på att man inte kan mötas upp två timmar senare för överlämning med en snabb swish som betalning.
 
Det var ju den första som var tuffast. :)

Men de släpps igen då och då? Eller blir det nya modeller/serier då? Om man skulle vara lite intresserad alltså. ;)
Komodo är den senaste modellen, inte alltför länge sen den släpptes. Så tveksamt om de gör någon ny på ett tag. Vanuatu och Khuraburi kommer lite då och då tillbaka ”in stock”. Bara att hålla ögon o öron öppna.
 
Förstår vad du menar. Hade det varit vilken annan mikro som helst hade jag förstått.. Men denna är lite speciell. Sjukt hypad både i Sverige och utländska forum. Och finns ej o få tag på. Som sagt är någon intresserad av den finns den hos mig.. (Vi tjänar ändå inga pengar på klockor i längden. I slutändan går man alltid back)...
Det som klingar lite dåligt i detta fallet är ju att den såldes av en mikrobroder till ett förmånligt pris för en vecka sen och nu läggs den ut i mikrotråden igen betydligt dyrare. Givetvis fri prissättning och upp till var och en hur man vill göra och hur man vill framstå i sådana här lägen.
 
Även som nya tycker jag att de är riktigt prisvärda jämfört med många andra märken. Tyvärr verkar folk vara väldigt rädda för nya märken som inte har en gedigen historia och/eller schweiziskt ursprung och det är väldigt synd för folk vet inte vad de går miste om. Är det verkligen värt dubbla priset för samma nivå av kvalitet bara för att det står Oris på tavlan istället för CW? o_O
Jag tänkte direkt på U1. Riktigt fräck men jag antar rätt stor?
Bättre än U1, men inte riktigt U50 42*50*14 enligt Helms sida. Nog lite för maffigt för mig, men grymt fin.
 
Okey drar tillbaka den, behåller den eftersom det gnälls för mkt om förtroende hit o dit... Kan säga att jag har rätt mkt förtroende i det här forumet.. Men aja behåller den och drar tillbaka annonsen.. Ska bli spännande och se när JAG vill köpa en klocka (ingen mikro då, utan nån dyrare) hur mkt folk tänker på sina "klockbröder"... ;)
 
Okey drar tillbaka den, behåller den eftersom det gnälls för mkt om förtroende hit o dit... Kan säga att jag har rätt mkt förtroende i det här forumet.. Men aja behåller den och drar tillbaka annonsen.. Ska bli spännande och se när JAG vill köpa en klocka (ingen mikro då, utan nån dyrare) hur mkt folk tänker på sina "klockbröder"... ;)
Det är det som skiljer mikrotråden från t.ex. rolextråden :) Här tänker vi på varandra.
 
Vincent sälj den där du få bra betalt och skulle det skita sig så kan du alltid sälja den billigt till mig:)

Ks är grymt och man köper å säljer kanske för lite mindre men man slipper grisen i säcken. Har inte blivit besviken än:) och det bästa är ju att alla är grymt trevliga. Sen finns det klockor som är väldigt mkt lättare att sälja på tradera eller blocket. Som tex smartwatch.. Sålde även en certina som var död här men som gick ganska högt över utsatt pris på tratten.

nu förtiden köper jag bara här. Som sagt ingen gris i säck:)

Trevlig kväll på er!
 
Vincent sälj den där du få bra betalt och skulle det skita sig så kan du alltid sälja den billigt till mig:)

Ks är grymt och man köper å säljer kanske för lite mindre men man slipper grisen i säcken. Har inte blivit besviken än:) och det bästa är ju att alla är grymt trevliga. Sen finns det klockor som är väldigt mkt lättare att sälja på tradera eller blocket. Som tex smartwatch.. Sålde även en certina som var död här men som gick ganska högt över utsatt pris på tratten.

nu förtiden köper jag bara här. Som sagt ingen gris i säck:)

Trevlig kväll på er!
Ässhh behåller den...
 
Okey drar tillbaka den, behåller den eftersom det gnälls för mkt om förtroende hit o dit... Kan säga att jag har rätt mkt förtroende i det här forumet.. Men aja behåller den och drar tillbaka annonsen.. Ska bli spännande och se när JAG vill köpa en klocka (ingen mikro då, utan nån dyrare) hur mkt folk tänker på sina "klockbröder"... ;)
I längden har du nu vunnit mer på detta än du hade tjänat på att sälja den för 2800:-
Därom är jag övertygad. Trevlig kväll :)
 
Menar inte Rolex nu... Men tex Seiko, Citizen mm.. Fort "affordable"..
Det beror nog på vilka Seiko eller Citizen det gäller.
För egen del så tycker jag inte att t.ex dom nya Seikomodellerna för mellan 10-15000kr som är på gång kvalar in som affordable alls. Säkert ok klockor men affordable, nja.
 
Se bara vad som hände med den ’ultrahajpade’ Timex Q, den säljs inte alls nu... ett halvår senare. Håller med om att den borde läggas på eBay istället för här.

Med det sagt så köpte jag ju som ni vet en Timex Q eftersom den prickade alla mina boxar.
Dag, datum, gmt och TVÅVÄGS bezel !!!
@kjesul (vart har du tagit vägen förresten ??)
Smyger lite i kulissen ibland, missar väl 4 av 5 sidor, orkar liksom inte riktigt. Snart inträder årets sommarledighet för mej och då återkommer kanske intresse och energi. :) Som alltid, bäste broder, uppskattar jag din omtänksamhet. Och fler gmt med 48/96 klicks bidirektionella besel till folket här, det förtjänar ni, ni är bäst. :D
 
Tillbaka
Topp