• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det beror nog på vilka Seiko eller Citizen det gäller.
För egen del så tycker jag inte att t.ex dom nya Seikomodellerna för mellan 10-15000kr som är på gång kvalar in som affordable alls. Säkert ok klockor men affordable, nja.
Då är frågan vad betyder "affordable"? Det som är affordable för mig ele dig, betyder inte att det är affordable för andra..
 
BE1C20DE-6C0F-45B8-B131-DBE28B5CFE3B.jpeg
F5EDE2DD-9771-4C93-B6D8-FE4E91A9C97C.jpeg
78EA5BBD-6919-4D9F-B5BD-3D9350B541A0.jpeg
Flera som varit sugna på Helm’s dykare sista tiden. Då kan jag ju passa på att fresta lite extra med dessa bilder. Har sålt alla utom Vanuatu (översta bilden och ej till salu). Fantastiska klockor som är hetare än Kim Jongs arsle och ryker snabbt som fan när de släpps. Får ni chansen, bara att slå till på en utan att passera gå.
Gå även in på hemsidan och signa upp er på nyhetsbrevet så har ni koll på när modellerna släpps igen.
Tack för ordet. Nu dags för en Norrlands
Jag hade en Komodo i korgen igår när den släpptes men sen kom ju min förbannade beslutsångest och kunde inte bestämma färg sen va dom borta :rolleyes:
@Birchgrove du läste inte detta :p
 
Ja kanske.. Men känns lite så att man blir uthängd pga att "priset" inte passar just ER
.. Som att ni försöker dra ner min "status" här i forumet.. ;)
Nu var det ju inte priset det var fel på utan tillvägagångssättet. Hade du lagt upp den för 2,8k och INTE köpt den HÄR till kompispris (för en vecka sedan), då hade iallafall inte jag sagt något :)
 
Är klockan i fråga köpt för 1500:- från tidigare ägare, från tråden? Eller har jag missat nått?
Kolla gärna upp Invicta ref:31290... På nätet vad dom går för nu.. Finns inte få tag på nya... Rätt attraktiv modell.. Kanske inte på ks.. Men finns en värld utanför det här också..
 
Appropå bidirektionella vridringar, nån som har koll på den nya zelos horizon modellen? Har liksom inte orkat jaga info riktigt, och är ju dessutom vvfb) :(:)
 
Nu var det ju inte priset det var fel på utan tillvägagångssättet. Hade du lagt upp den för 2,8k och INTE köpt den HÄR till kompispris (för en vecka sedan), då hade iallafall inte jag sagt något :)
Så om jag köpte en Rolex 14060 här på ks år 2013 för 42k..då ska jag få köpa den för samma pris idag?
 
Så om jag köpte en Rolex 14060 här på ks år 2013 för 42k..då ska jag få köpa den för samma pris idag?

Ingen bra jämförelse, två helt olika ting.

Edit: orsaken till att folk surar till är för att du lägger på rejält efter inte ens två veckor samtidigt som påståendet att den är ashajpad på forumet av alla inte verkar delas här. Fin klocka ändå såklart. Men som sagt fri prissättning gäller men du får nog ändå ha lite överseende med att några reagerar. Likt med ex den där 1000m dinkan och dess egentliga ursprung.
 
Senast ändrad:
Ingen bra jämförelse, två helt olika ting.
Edit: orsaken till att folk surar till är för att du lägger på rejält efter inte ens två veckor. Påstår den är ashajpad på forumet av alla.
Vad är skillnaden? Invictan jag HADE till salu är sjukt hypade och poppis och finns ej o få tag på...
 
Då är frågan vad betyder "affordable"? Det som är affordable för mig ele dig, betyder inte att det är affordable för andra..
Helt rätt en tolkningsfråga. Dock så känns det samma med dom nya Seiko som är på väg som med dom nya Alpinisterna som har kommit.
Sen att folk reagerar när du köper en klocka till ett bra pris av en mikrobroder och en vecka efter lägger du ut den i mikrotråden igen mycket dyrare fast alla vet vad du gav, är det konstigt med en reaktion där? Skulle för egen del aldrig göra på det sättet men man är ju olika där och valet är ju som sagt fritt.
 
Helt rätt en tolkningsfråga. Dock så känns det samma med dom nya Seiko som är på väg som med dom nya Alpinisterna som har kommit.
Sen att folk reagerar när du köper en klocka till ett bra pris av en mikrobroder och en vecka efter lägger du ut den i mikrotråden igen mycket dyrare fast alla vet vad du gav, är det konstigt med en reaktion där? Skulle för egen del aldrig göra på det sättet men man är ju olika där och valet är ju sam sagt fritt.
Finns den billigare idag? Om ja visa gärna..
 
Okey drar tillbaka den, behåller den eftersom det gnälls för mkt om förtroende hit o dit... Kan säga att jag har rätt mkt förtroende i det här forumet.. Men aja behåller den och drar tillbaka annonsen.. Ska bli spännande och se när JAG vill köpa en klocka (ingen mikro då, utan nån dyrare) hur mkt folk tänker på sina "klockbröder"... ;)

Det är så här man får cred. Du fick just en spann av mig.
 
Tillbaka
Topp