• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Behöver inte bygga upp mitt såkallade "förtroende" här. Har sååå mkt referenser samt träffat MÅNGA ks:are härifrån, även många andra klock kontakter mm. Som vet att dom handlar /byter/säljer tryggt hos mig. Samt att jag är sjukt trevlig.. Men ibland stör man sig bara på vissa, saker.. :D;)
Tar lång tid att bygga förtroende.... går snabbt att bli av med det ;)
 
Ginault ocean rover 2 tycker jag är väldigt fin. Kommer aldrig lägga 80 tusen på en Rolex men 10' på denna hade jag kunnat tänka mig.

Någon som provat OR1 eller OR2?

Photo-Jan-19-3-30-38-PM-1024x683.jpg
Jag vet att @TobiasD har ägt en :)
 
Ja, nu har du iof gjort bort dig och köpt deras absolut bästa :) det är ju jobbigt. Jag hade hemma deras nya GMT i grönt men den var mycket mer dämpat olivgrön än bilderna i marknadsföringen som visar en mycket mer gräsgrön skön färg så den åker tyvärr tillbaka. Siktar nu på en sån som du har eller om det dyker upp någon limiterad GMT i antingen Coke eller pepsi.
Ja den är onekligen bra, hoppas du hittar en igen! Svårt att hitta roligare klocka för pengarna faktiskt och då har jag provat mycket olika dykare :)
 
Den jag har (hade egentligen i och med att den såldes idag) var helt ok
Byte till mig den från @Watchie
Låsen på länken var simpel men fungerade bra och var mycket komfortabel.
Kvalitén i övrigt var inget att anmärka på och den är grymt snygg enligt mig :)
Min hade en gmt-visare som stod lite snett och jag kontaktade MV i frågan.
Fick direkt en slant för att rätta till detta hos min lokala urmakare. Bra service trotts att jag var tredje ägaren.
Bild behövs...

ozI66xTbgFrr0B_Ubhje5UBSGCUqTMXw4JGTJ-aBHCOROEH-P6vABInERNEdICb4FZl3A4ey6mdAgwcCZz2vm2rEXyfQJkEF2e1mDWZotLn6vlFwdL0Zwgy5C2lTsMJyKyT84sjGCJK8D_daU-s9pYXg-DxbUHLU3CZev4YCYbBn9wkK9GLLKrEkC-Uf5yh9qk98KswQD8zbBhEKkVn35UJhUCRJz1gs3qtweNrD8PRDw4G2FSHOEA0ct8GQCf-aWi_CweKLdJo69QPYgf8cn1ENDYwavITICmq8IyKTAdiNCyQxWccJHdG-RDeibw-13R7dyYYVJ3vRj41mZ9DJA8Isko64wC1xCzybRusB8RSbR-vmExk-qwuETn1RAivGhouO0wR0qxbK2DCj7AiabcAiDSs1PTEFzie_FDpxWOLEf910ENqFrDaliY88RLdHVtp-nRG0Ef4biDtv_zKDLYAcfY47Q8v8GGjyfOXHtoiGbJ4s9Bi1LgvjxOdzXiqS0DoWBMZ4v62EHYR_e04I7qTz6TXjkFRlLZmmfXzVcKQ16VyS0pzggamfe4vJ54Ey_zp6_TiA-Kz684CO7zjldORNwFLbuyua2DjQw-b0kUam5wjWcURujtJw-tJocuYyA_6dAUrijxymD8McVtS_4KCykvvBZS2izXI7p_N4gkhBWJautbFNh96Fc-aCtD8=w963-h903-no
Är denna också 42 mm och är L2L på runt 50 mm?

Meccaniche släpper ny Nereide 4.0
Kolla in baksidan så cool.
https://www.nereide.meccanicheveneziane.it/
Är det samma storlek på caset på den nya? Läste 42 mm men hittade inte L2L-mått (eller så läste jag inte tillräckligt noga).
 
Senast ändrad:
Ja, nu har du iof gjort bort dig och köpt deras absolut bästa :) det är ju jobbigt. Jag hade hemma deras nya GMT i grönt men den var mycket mer dämpat olivgrön än bilderna i marknadsföringen som visar en mycket mer gräsgrön skön färg så den åker tyvärr tillbaka. Siktar nu på en sån som du har eller om det dyker upp någon limiterad GMT i antingen Coke eller pepsi.
Jag måste bara fråga av ren nyfikenhet: vad är det du ser hos Yema som gör att du tycker om dem så pass mycket? Det är klart att alla kan gilla någon modell här och där av olika märken men om man som dig verkar samla på ett och samma märke så antar jag att det finns någon större tanke bakom? :)
 
  • Like
Reactions: FOQ
Du drar ner din såkallade status utmärkt på egen hand, vad är det här för nivå ens? Dina försök med härskarteknik gör mig lätt orolig för ditt mående, helt seriöst. Det är ju allt som oftast ditt namn dyker upp i helt orimliga diskussioner.
Ja kanske.. Men känns lite så att man blir uthängd pga att "priset" inte passar just ER
.. Som att ni försöker dra ner min "status" här i forumet.. ;)

Ok om jag sårade dina känslor ska jag sluta lägga upp bilder.. Bara för din skull.. ;)

Väntar på en ny klocka, när jag fått den kanske jag ev lägger ut denna för 2800-2900kr. Är det godkänt från er? Måste ju fråga tillstånd...
PicsArt_04-16-03.11.36.jpg

Ja tyvärr den där "Clark Kent" lägger sig i ALLA trådar ALLTID utan och ha nåt med saken och göra.. Det är en liten stackare bakom en datorskärm..

Behöver inte bygga upp mitt såkallade "förtroende" här. Har sååå mkt referenser samt träffat MÅNGA ks:are härifrån, även många andra klock kontakter mm. Som vet att dom handlar /byter/säljer tryggt hos mig. Samt att jag är sjukt trevlig.. Men ibland stör man sig bara på vissa, saker.. :D;)
 
Det har inte slagit dig att du snart har hela Micro tråden emot dig? Rätt eller fel kan ju alltid diskuteras. Man kan ju tex ha rätt när man cyklar över en korsning och bli överkörd av en bilist som gör fel men vara något av en förlorare i slutändan....
Vänta nu? Har du hängt med från början?...... Det handlade om att jag la ut en klocka (som jag nu dragit tillbaka) som är rätt poppis. Som är helt slutsåld och säljs rätt mkt på tex Ebay. Folk börjar kritisera min prisättning på en klocka som inte ens finns och få tag på. Som även är populär. Klart dom går upp i pris. Sen säger att man ska hjälpa sina "klockbröder" hit o dit... Yeah right.. Alla vill tjäna pengar så mkt så möjligt vid försäljning. Men just i detta fall handlar det inte om att tjäna pengar utan att det är en populär klocka som inte finns..
På Ebay har dom gått för mellan 3000-3500kr, jag la ut den för 2800kr INKL rek frakt. Följer bara marknaden... Då blev folk sura för att jag inte skänker den gratis... Och spelar absolut ingen roll VAD jag köpt den för.. Ingen som TVINGAR någon och köpa den. Hade det varit en vanlig mikro hade jag förstått reaktionen, men när den inte ens finns o få tag på...
 
Jag måste bara fråga av ren nyfikenhet: vad är det du ser hos Yema som gör att du tycker om dem så pass mycket? Det är klart att alla kan gilla någon modell här och där av olika märken men om man som dig verkar samla på ett och samma märke så antar jag att det finns någon större tanke bakom? :)

Jag tänkte faktiskt börja samla på Superman men har bara 2 st just nu. Saknar den svarta som jag hade. Ska väl ha den, en GMT ltd och kanske en vintage så småningom.

Det är designen som helhet som tilltalar mig, jag har suttit och kollat mycket på #yemadiver på instagram ska du veta och jag gör det fortsatt, lite knäppt igentligen. Men det verkar som att jag gillar dem. En fin gammal form i ett nytt skal med en bra motor om man säger så. Jag har testat en del klockor och för just mig verkar Yemas Supermanmodell i 39 mm passa perfekt. Jag gillar lite udda design och finner symmetri lite tråkigt om du förstår vad jag menar :)
De är tunna. Länkarna är fina och särkilt den här länken som tillhör den svarta, den ger en fin Doxa-feeling på boetten och länken.
Jag gillar deras udda visare, först var jag skeptisk men så har de växt och nu "I löööv them".
Dessutom har jag kommit på att jag gillar printade index med lite höjd, därför går många nya Superman-modeller bort, dvs de med metallringar kring index (blä). MEn det är ju positivt så slipper jag fundera på dem.

Sen så finns det såklart negativa aspekter på Yema, om jag läser på forum och även här på KS så kan supporten vara dryg. Men, samtidigt verkar flertalet ha fått positiv respons från supporten och fått löst det som ska lösas.

e7f501c275f98f057f1c33f65f1805fb_original.jpg

@Npd om du hittar en brons Mission Maubydick så slå till, väldigt fin. Alternativt om vi får till den planerade LE'n via klocksnack så småningom.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp