• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den där var ju riktigt grym! Jag älskar orange och har aldrig ägt en klocka med vit urtavla. Kanske dags nu..?
Såg en grej nu som jag inte såg förut. Hade det inte varit snyggare med en annan färg på "200m" typ orange/svart eller är det kanske bara jag? :hilarious: Känner att rött kanske inte passar in, eller är texten ens röd? o_O
 
Ja. Jag fattar. Problemet är att fölk inte verkar fatta hur jävla grymma klockor CW gör. Andrahandsvärdet är oförtjänt lågt. Bara se på stackars @Virrjet den klockan borde varit såld för länge sen kan jag tycka.
Äsch går ingen nöd på mig! Det är mest för andras skull som jag slängde upp den så att den förhoppningsvis kan vandra lite på forumet!

Det är ju trots allt en fantastisk klocka att ha nu på sommaren och efter att ha känt ett tag på tudoren som var tänkt som ersättare börjar man verkligen uppskatta kvalitén man får för pengarna när det kommer till CW!

Med MK3 så har dom verkligen träffat rätt!

Den är dock fortfarande till salu då för mig så är det jakten på något nytt som håller intresset vid liv när det kommer till klockor! Så om det är någon i tråden som är sugen kan vi säkert lösa något! - byten fungerar bra! Zelos Horizon är jag ruggigt sugen på eller en Lorier!

7w8Ibyj.jpg
 
Senast ändrad:
Det är något väldigt speciellt med inställningen att ingen får bli upprörd över prissättningen av en vara bara för att man hänvisar till marknadspris, tillgång och efterfrågan eller att man är fri att avstå köpet.
 
Hörni, jag fastnar tydligen mest för gårdagens klockor. Zelos Swordfish, finns den bara med datum i brons? Lite skumt men det verkar så enligt hemsidan. Och så har jag fått för mig att den är 44 mm, men den verkar vara 42?
 
Såg en grej nu som jag inte såg förut. Hade det inte varit snyggare med en annan färg på "200m" typ orange/svart eller är det kanske bara jag? :hilarious: Känner att rött kanske inte passar in, eller är texten ens röd? o_O
Bra fråga! Jag tycker att texten är lite åt det orangea hållet men det är svårt att se på en såna bild.
 
Jag tänkte faktiskt börja samla på Superman men har bara 2 st just nu. Saknar den svarta som jag hade. Ska väl ha den, en GMT ltd och kanske en vintage så småningom.

Det är designen som helhet som tilltalar mig, jag har suttit och kollat mycket på #yemadiver på instagram ska du veta och jag gör det fortsatt, lite knäppt igentligen. Men det verkar som att jag gillar dem. En fin gammal form i ett nytt skal med en bra motor om man säger så. Jag har testat en del klockor och för just mig verkar Yemas Supermanmodell i 39 mm passa perfekt. Jag gillar lite udda design och finner symmetri lite tråkigt om du förstår vad jag menar :)
De är tunna. Länkarna är fina och särkilt den här länken som tillhör den svarta, den ger en fin Doxa-feeling på boetten och länken.
Jag gillar deras udda visare, först var jag skeptisk men så har de växt och nu "I löööv them".
Dessutom har jag kommit på att jag gillar printade index med lite höjd, därför går många nya Superman-modeller bort, dvs de med metallringar kring index (blä). MEn det är ju positivt så slipper jag fundera på dem.

Sen så finns det såklart negativa aspekter på Yema, om jag läser på forum och även här på KS så kan supporten vara dryg. Men, samtidigt verkar flertalet ha fått positiv respons från supporten och fått löst det som ska lösas.

e7f501c275f98f057f1c33f65f1805fb_original.jpg

@Npd om du hittar en brons Mission Maubydick så slå till, väldigt fin. Alternativt om vi får till den planerade LE'n via klocksnack så småningom.
LE´n hade varit fint, vi får ligga på lite där :)
 
Senast ändrad:
Hörni, jag fastnar tydligen mest för gårdagens klockor. Zelos Swordfish, finns den bara med datum i brons? Lite skumt men det verkar så enligt hemsidan. Och så har jag fått för mig att den är 44 mm, men den verkar vara 42?
Angående datumet får någon annan svara, men boetten är 42 mm men fasen vet om inte vridringen är 43 mm. Den känns rätt klossig på armen.
 
Är det någon som handlat från tidochting? Har förstått att det är en KS snubbe som driver sidan. Då är det ju klart kul att stötta. Men helt ärligt ser sidan rätt så lökig och pajig ut? Prismässigt så ser banden ut att ligga på lite lägre mellankvalitet typ. Men hur känns dom?
Är eventuellt sugen på detta till min San Martin Bronze som är på ingång. Kommer ett gummi med bronsspänne som jag kan flytta fram och tillbaka tänker jag.
Screenshot_20200517-194619_Chrome.jpg

Edit: Ja! Läder på dykare. Frågor på det? :p
Handlat en del och varit nöjd varje gång förutom en länk som det var massa problem med, men det löste dom galant
 
Hörni, jag fastnar tydligen mest för gårdagens klockor. Zelos Swordfish, finns den bara med datum i brons? Lite skumt men det verkar så enligt hemsidan. Och så har jag fått för mig att den är 44 mm, men den verkar vara 42?
Jag vill minnas att det var så att NH35 bara kom som no-date i stål, medan ETA-varianten i stål var med date. Så var det iaf med version 1, men tror att det även var så med senare versioner. Gällande storleken håller jag med @thewordfox om att den upplevs större än 42mm
 
Kan ge mig fasen på att den texten är röd, han failar alltid med någonting litet i designen (i mina ögon)
Klockorna är grymma men det är alltid någonting tokigt.
 
Höj nivån @Vincentb
Du annonserar här samt håller en otrevlig ton. Ej ok.
Ge dig inte in i en diskussion med mig om att det minsann finns andra jätteelaka människorna i den här tråden.
Du får inte annonsera här samt du måste höja nivån.
Ni andra kan med fördel avstå från att kommentera hans inlägg.
/Admin
 
Tillbaka
Topp