• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vänta nu? Har du hängt med från början?...... Det handlade om att jag la ut en klocka (som jag nu dragit tillbaka) som är rätt poppis. Som är helt slutsåld och säljs rätt mkt på tex Ebay. Folk börjar kritisera min prisättning på en klocka som inte ens finns och få tag på. Som även är populär. Klart dom går upp i pris. Sen säger att man ska hjälpa sina "klockbröder" hit o dit... Yeah right.. Alla vill tjäna pengar så mkt så möjligt vid försäljning. Men just i detta fall handlar det inte om att tjäna pengar utan att det är en populär klocka som inte finns..
På Ebay har dom gått för mellan 3000-3500kr, jag la ut den för 2800kr INKL rek frakt. Följer bara marknaden... Då blev folk sura för att jag inte skänker den gratis... Och spelar absolut ingen roll VAD jag köpt den för.. Ingen som TVINGAR någon och köpa den. Hade det varit en vanlig mikro hade jag förstått reaktionen, men när den inte ens finns o få tag på...
Som nämnt innan så är det som sticker i ögonen det faktum att du köpt samma klocka för några dagar sedan för ett "klockbröder" pris. Hade du pröjsat premium så hade nog ingen reagerat på din prissättning.
 
Men vad spelar det för roll VAD jag köpt den för? Visa mig en billigare..??
Väntar man till juli så finns de förhoppningsvis att få tag i för list.
Sa du när du köpte klockan "vänta, det är alldeles för billigt. Det är en hypad modell som du kan få mycket bättre betalt för. Här har du 2800"? Eller tänkte du, "hmmm, schysst pris från en schysst KSare. Vad roligt att alla inte säljer klockor för att tjäna en hacka"?
 
Men vad spelar det för roll VAD jag köpt den för? Visa mig en billigare..??
”Alla vill tjäna pengar så mkt så möjligt vid försäljning. Men just i detta fall handlar det inte om att tjäna pengar utan att det är en populär klocka som inte finns..”

Säg bara ”jag hoppas tjäna en slant. Behövs för nästkommande projekt etc.” Inget fel med det men sluta säg något annat.

(Med detta lägger jag ned denna diskussion)
 
Senast ändrad:
Väntar man till juli så finns de förhoppningsvis att få tag i för list.
Sa du r du köpte klockan "vänta, det är alldeles för billigt. Det är en hypad modell som du kan få mycket bättre betalt för. Här har du 2800"? Eller tänkte du, "hmmm, schysst pris från en schysst KSare. Vad roligt att alla inte säljer klockor för att tjäna en hacka"?
Tror mer att han tänkte ”haha, fan va dumt att sälja den billigt för att vara snäll”, prutade ner den till 1200kr mikrokompisar emellan för att sedan lägga ut den för mer än det dubbla ”bara för att jag kan”. Men det är bättre att göra det på KS för det blir lätt så omständigt på andra plattformar när man säljer klockor :D
 
Har du sett Zingo där de gör den "Bruna filmen"? :D

Vilken klassiker! Björn Kjellman i högform som alltid.

Älg-trailern! Per Morberg som porrfilmsregissören med märklig porrbutiksbesökaraura: ”min kusin Mos”. Tyskarna vill ha älgar i porren. Och inte bara Viggo från Rederiet är med, utan även kapten Georg Lager (vars riktiga namn jag glömt för tillfället), här i rollen som skådespelaren Ken Carlsson.
 
Men vad spelar det för roll VAD jag köpt den för? Visa mig en billigare..??

Det här med KS policy att prishistoriken ska finnas kvar är helt klart ett stort minus för en klockflippare, dvs att det är svårt att hävda marknadspris eftersom KS är en egen marknad. Många klockor går för mycket bättre pris utanför KS. Men, det är på samma sätt positivt när man ska köpa :)

Det kan absolut bli skevt ibland om någon dumpar en klocka bara för att bli av med den, kanske från ett bra byte och det sen ses som standard. Då kan det bli svårt att sälja för högre även om klockan i sig "borde" gå för högre pris.
 
Väntar man till juli så finns de förhoppningsvis att få tag i för list.
Sa du när du köpte klockan "vänta, det är alldeles för billigt. Det är en hypad modell som du kan få mycket bättre betalt för. Här har du 2800"? Eller tänkte du, "hmmm, schysst pris från en schysst KSare. Vad roligt att alla inte säljer klockor för att tjäna en hacka"?

Tror mer att han tänkte ”haha, fan va dumt att sälja den billigt för att vara snäll”, prutade ner den till 1200kr mikrokompisar emellan för att sedan lägga ut den för mer än det dubbla ”bara för att jag kan”. Men det är bättre att göra det på KS för det blir lätt så omständigt på andra plattformar när man säljer klockor :D
Det lungt ni behöver inte oroa er, behåller klockan...
 
Alltså, dom softa scenerna är bara med för att finansiärerna inte ska tro att det är en actionrulle vi spelar in...

Vilken klassiker! Björn Kjellman i högform som alltid.

Älg-trailern! Per Morberg som porrfilmsregissören med märklig porrbutiksbesökaraura: ”min kusin Mos”. Tyskarna vill ha älgar i porren. Och inte bara Viggo från Rederiet är med, utan även kapten Georg Lager (vars riktiga namn jag glömt för tillfället), här i rollen som skådespelaren Ken Carlsson.
Var fler än jag som sett den alltså :D Måste fan snoka reda på den så man kan se den igen :D
 
Lite nya bilder, bland annat på denna full lume-modell:
97408441_10158651643364052_2815301047633838080_o.jpg

97958676_10157584194106795_1680170195215187968_n.jpg

oh shit. Jag fastnade helt :D
Det är så spännande när min egna reaktion förvånar mig. Dessa färger är så bra ♥️

Jag vet, var helt ointresserad av denna modell sen såg jag den där... :confused:

Samma lika!
Måste läsa på lite :)

Snygg! Jag ser den inte på deras hemsida? Var hittar du den?
Släpps imorrn, bilderna "lånade" från facebook. :)
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Varit sugen på Zelos GMT. Villhöver en klocka med vit urtavla. Har svårt för full lume-tavlor men denna kändes lite mer nedtonad. Älskar orange:a detaljer...
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

giphy.gif
 
Men vad spelar det för roll VAD jag köpt den för? Visa mig en billigare..??
Tror inte att du har förstått vad problemet är?
Försöker förklarar i all välmening.
Du hänger här i tråden, köper en klocka för 1500kr som var lika sällsynt för en vecka sedan som nu.
En annan mikro polare säljer den till dig som också hänger här i tråden.
En vecka senare så vill du sälja samma klocka igen i mikrotråden som både du och den gamla ägaren hänger i för ett rejält mycket högre pris.
Det är det som det reageras mot och som inte händer bland likasinnade trådpolare i denna tråden vanligtvis.
 
Tror inte att du har förstått vad problemet är?
Försöker förklarar i all välmening.
Du hänger här i tråden, köper en klocka för 1500kr som var lika sällsynt för en vecka sedan som nu.
En annan mikro polare säljer den till dig som också hänger här i tråden.
En vecka senare så vill du sälja samma klocka igen i mikrotråden som både du och den gamla ägaren hänger i för ett rejält mycket högre pris.
Det är det som det reageras mot och som inte händer bland likasinnade trådpolare i denna tråden vanligtvis.
Förstår exakt vad du menar, hänt mig med 1000gr..inget jag bryr mig om.. Plus om klockan är svårare o få tag på, brytt mig ännu mindre...
 
Förstår exakt vad du menar, hänt mig med 1000gr..inget jag bryr mig om.. Plus om klockan är svårare o få tag på, brytt mig ännu mindre...
Ok, förstår fullt om det händer i andra grupper som på Facebook och dylikt. Betydligt mer opersonligt där och mycket mer fuffens förekommer där också om man är oförsiktig. Litar själv inte alls på dom sidorna som jag gör här. Lite mer personligt och en trevlig kompisanda här i mikrotråden som dom flesta värdesätter högt och även jag givetvis.
 
Ginault ocean rover 2 tycker jag är väldigt fin. Kommer aldrig lägga 80 tusen på en Rolex men 10' på denna hade jag kunnat tänka mig.

Någon som provat OR1 eller OR2?

Photo-Jan-19-3-30-38-PM-1024x683.jpg
Mailade lite fram och tillbaka med John på Ginault, tyvärr är "fas 1" på 500ex slutsålda och produceras efter hand. Jag skrev upp mig och la handpenning på en klocka i "fas 2" till lite högre pris (1119$). Det finns även chans till att få den för 1039$ som de 500 i fas 1 betalar om någon av de hoppar av.

Nu blir det köpstopp ett tag dock, bortsett från Squale Pepsi GMT när Gnomon får tummen ur :rolleyes:
 
Mailade lite fram och tillbaka med John på Ginault, tyvärr är "fas 1" på 500ex slutsålda och produceras efter hand. Jag skrev upp mig och la handpenning på en klocka i "fas 2" till lite högre pris (1119$). Det finns även chans till att få den för 1039$ som de 500 i fas 1 betalar om någon av de hoppar av.

Nu blir det köpstopp ett tag dock, bortsett från Squale Pepsi GMT när Gnomon får tummen ur :rolleyes:
Du vet om den dryga vridringen hoppas jag, den som bara går att vrida till vänster :meh:
 
Tillbaka
Topp