Första intryck?Trevlig höstdag! @Andersml jag lovar att inte tjata på dig mer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Första intryck?Trevlig höstdag! @Andersml jag lovar att inte tjata på dig mer
Glömde att gratulera så jag gör det nu. Grattis till en fin pjäs!Trevlig höstdag! @Andersml jag lovar att inte tjata på dig mer
Första intryck är:Första intryck?
Som jag trodde, ångrar nästan jag frågade.Första intryck är:
Magiskt finish på tavla.
Väldigt bra länk.
Helhetsintrycket skriker kvalitet.
Men! Jag fattar inte riktigt varför de valt att borsta lugsen i en annan riktning än ändlänkarna. Det stör mig en aning.
Så borstningen ska se ut? Hur vill du ha det?Första intryck är:
Magiskt finish på tavla.
Väldigt bra länk.
Helhetsintrycket skriker kvalitet.
Men! Jag fattar inte riktigt varför de valt att borsta lugsen i en annan riktning än ändlänkarna. Det stör mig en aning.
Ja, jag fattar är det är så det är avsett att se ut (eftersom det är så). Men, min estetiska ådra stör mig på att riktningen på lugsens borstning inte är i samma riktning som ändlänkens.Så borstningen ska se ut? Hur vill du ha det?
Har du någonsin sett det på en klocka? Föredrar det helt klart så här. Tror dock de bytt till vinkelrätt nu ist.Ja, jag fattar är det är så det är avsett att se ut (eftersom det är så). Men, min estetiska ådra stör mig på att riktningen på lugsens borstning inte är i samma riktning som ändlänkens.
Nej, inte sett förr (på någon av de jag ägt). Jag stör mig inte på det sätt att jag ogillar klockan, jag tycker snarare att det är märkligt att byta borstningsriktning mitt i, som att byta tonart mitt i en låt utan anledning. (Nej, mello räknas inte)Har du någonsin sett det på en klocka? Föredrar det helt klart så här. Tror dock de bytt till vinkelrätt nu ist.
Förutom att det tekniskt skulle vara svårt att få till så tycker jag att det är strukturskillnader som gör klockan. Bandhornen är en del av boetten så de följer boettens form. Bara att använda och slita på den så skillnaden försvinner. Stör mig mer på att kronskydden inte är borstade.Nej, inte sett förr (på någon av de jag ägt). Jag stör mig inte på det sätt att jag ogillar klockan, jag tycker snarare att det är märkligt att byta borstningsriktning mitt i, som att byta tonart mitt i en låt utan anledning. (Nej, mello räknas inte)
Och det är precis det här som är det underbara med alla intressen, att det subjektiva(?) är så tungt vägande, och att man (jag) överväger saker som tidigare inte fått en tanke (ex, kronskydd). Av nyfikenhet, varför störs du av polerade kronskydd?Förutom att det tekniskt skulle vara svårt att få till så tycker jag att det är strukturskillnader som gör klockan. Bandhornen är en del av boetten så de följer boettens form. Bara att använda och slita på den så skillnaden försvinner. Stör mig mer på att kronskydden inte är borstade.
Visst är det, bara aldrig hört någon som reagerat på bandhornen. Jag stör mig på att kronskyddens ovansida inte är borstade som bandhornen. Det hade varit min sorts harmoni.Och det är precis det här som är det underbara med alla intressen, att det subjektiva(?) är så tungt vägande, och att man (jag) överväger saker som tidigare inte fått en tanke (ex, kronskydd). Av nyfikenhet, varför störs du av polerade kronskydd?
Förutom att loggan ej sitter i mitten och fejk-patinerade index ser den riktigt bra ut!Även denna trevliga har kommit i lager igen hos Gnomon (deras bild uppenbarligen)
Ska börja skeppas från Forasec från onsdag nästa vecka. För oss som inte har en USA-adress dåNågon som fått sin seaforth ännu?
Jag fick shippingnotice att min skall levereras imorgon, men tyvärr till min usa-adress.....
Och dit skall jag inte på ett par veckor :-(
Ni får era före mig i vilket fall...Ska börja skeppas från Forasec från onsdag nästa vecka. För oss som inte har en USA-adress då
Sista är ju riktigt läcker! Men flörtar ju en HEL del med PaneraiFunderar på Maranez, dock lite tråkiga i papper kanske
Båda liite för stora men nog ändå ok tror jag. Mindre Layan ser bra ut med men känns mer Panerai (väl medveten om de ovan kontra mare nostrum krono och hornlug prototyp) men ett alternativ det också
Någon som ägt någon av dessa?
Sista är ju riktigt läcker! Men flörtar ju en HEL del med Panerai
Själva klockan e ju helt underbar , jag har endel klockor i olika prisklasser men den här är brutalt niceTestar Richard LeGrand på länk i dag och den är klockans största och kanske enda riktiga svaghet. Klockan gör sig bättre på nästan alla sorters band än på den här länken. Tunna länkbitar och ett halvkass spänne plus att finishen från början inte matchar klockan. Det får bli ett annat band när jag kommer hem
LäckerTrodde aldrig jag skulle äga ett micromärke 2 gånger. Här är min Zelos mako 500m brons med meteroit tavlan denna gång.. Så bra är den..
Jösses vilken läckerbitMe gusta
Inväntar min sunburst grey, sapphire, date, nästa vecka från "Forasec".Japp, slutbetalade min Sunburst grey, safir, no date igår.
Hade rejäl ångest när jag välde mellan sunburst grey och Abyss Blue. Valet föll på det senare och jag är fortfarande lika osäkerInväntar min sunburst grey, sapphire, date, nästa vecka från "Forasec".
Blev själv väldigt osäker när jag såg att produktionsutförandet på min skulle ha grå safirring i stället för svart, men jag börjar så smått vänja mig och gilla det.Hade rejäl ångest när jag välde mellan sunburst grey och Abyss Blue. Valet föll på det senare och jag är fortfarande lika osäker
Tackar
Safir! Jag tror den gråa kommer att bli riktigt läcker med färgmatchad vridringBlev själv väldigt osäker när jag såg att produktionsutförandet på min skulle ha grå safirring i stället för svart, men jag börjar så smått vänja mig och gilla det.
Abyss är redan en klassiker sen version 2, vilken vridring har du?