• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Han skrev att den inte ser använd ut nästan. Det går ju fan knappt att få en hairline på dom. När jag höll på med den bråkiga skruven slant jag en hel del med skruvmejslar, bandsågar och halva bauhaus verktygssortiment. Inte ett märke.... :)
Nej va samma med min gråa helt sjukt vilken bra coating det måste vara.
 
  • Like
Reactions: FOQ
Ah, tack för förtydligandet. Det var inte meningen att hänga ut annonsören på något sätt utan jag mindes bara att det var snack om att någon i tråden hade fått skicka tillbaka sin p.g.a. strul med kronan och att det kunde vara bra att reda ut vad problemet egentligen innebär men då låter det som att det är lite av ett icke-problem för de flesta då. :happyhappy:

Tycker det är bra att lyfta upp saker ändå. Vi hänger inte ut någon men kan vara bra att känna till.
 
För egen del känner jag när det gäller passarounds så är det mest rättvisa ett lotteri. Alla betalar samma summa för att delta men alla har inte samma fotokunskaper eller kameramöjligheter t.ex och sen är inte alla lika vältaliga i skrift vid en recension. Kan bli svårt att vinna en röstning.
Så känner jag iallafall :)
Nu dra vi igång en passaround tycker jag! :)
 
För egen del känner jag när det gäller passarounds så är det mest rättvisa ett lotteri. Alla betalar samma summa för att delta men alla har inte samma fotokunskaper eller kameramöjligheter t.ex och sen är inte alla lika vältaliga i skrift vid en recension. Kan bli svårt att vinna en röstning.
Så känner jag iallafall :)
Jag är lite kluven i fråga. Å ena sidan håller jag med i det du skriver men å andra sidan så tycker jag ändå att en riktigt matig recension med bilder bör premieras eftersom det till viss del är det som är syftet med en passaround, att utomstående ska få upp ögonen för modellen och kunna läsa vad andra tycker och tänker. Alla deltar så klart efter egen förmåga och det krävs varken Pulitzervinnande texter eller studiobilder à la @MaBr så länge det märks att man har lagt ner lite tid och energi på att försöka att förmedla sina intryck i bild och skrift och många verkar dessutom vinna på humor. :)
 
E78FAC7B-EF6F-4D2F-B932-0C4938053246.jpeg

Köpte lite nya band från Singularstraps inför den eventuella sommaren. Bland annat ett plongeur.
På min Arm ida:
3B598CFB-152B-40DA-AA61-620FD7CEAFC1.jpeg
E1A2DEAC-8844-4720-AEE6-EB0322A52D55.jpeg
 
Vad är det för problem med kronan? Jag vet att det var någon annan här i tråden som hade problem med det och var tvungen att skicka tillbaka den för reparation. Kan det ha varit @FOQ kanske?
Då det är min annons kan jag kommentera det. :)
Drar man ut kronan till ändläget för att stoppa sekundvisaren och sedan trycker in den igen så vill den inte alltid starta tidgången på nytt utan man får "jucka" lite för att få den att starta. Om man däremot drar ut kronan lite försiktigt och sedan klickar i på nytt så går den igång igen. Gängar gör den som den ska iaf.
 
Jag är lite kluven i fråga. Å ena sidan håller jag med i det du skriver men å andra sidan så tycker jag ändå att en riktigt matig recension med bilder bör premieras eftersom det till viss del är det som är syftet med en passaround, att utomstående ska få upp ögonen för modellen och kunna läsa vad andra tycker och tänker. Alla deltar så klart efter egen förmåga och det krävs varken Pulitzervinnande texter eller studiobilder à la @MaBr så länge det märks att man har lagt ner lite tid och energi på att försöka att förmedla sina intryck i bild och skrift och många verkar dessutom vinna på humor. :)

Jag förespråkar utlottning av samma anledningar som @Nilas där jag är rätt säker på att man även kan addera personvariabeln. Vissa personer på forumet är helt enkelt mer populära, man känner varandra i större eller mindre utsträckning vilket kan göra det ytterligare skevt.

Däremot håller jag med om att det är bedrövligt dåligt på många passarounder, nu pratar jag om hela forumet, där folk kommer med lama ursäkter varför man inte har hunnit fota eller kan skriva mer än två ord som sammanfattning. Tycker att det är bättre i sådan fall att man villkorar en passaround vad som förväntas av deltagarna för att man ska få vara med i utlottningen. Inga bilder, ingen recension....inget lottnummer.
 
Vad tycker ni om mycket text på tavlan? Jag gillar mycket text. Tycker det kan ge bra balans samt göra tavlan intressant, som i exemplet här..
IMG_20200519_201023-01.jpeg
Men det känns som de flesta föredrar "rena" tavlor med lite text..
IMG_20200519_153847-02.jpeg
Så vad föredrar ni?

Beror lite på vad för typ av klocka det är, på en dressklocka får det gärna vara lite text medan en sportklocka gärna får ha mycket text för min del.
 
Vad ska vi köra för klocka?

Jag tycker nog lotteri känns rättvist men visst vill man ha saftiga och goa reportage..
 
Då det är min annons kan jag kommentera det. :)
Drar man ut kronan till ändläget för att stoppa sekundvisaren och sedan trycker in den igen så vill den inte alltid starta tidgången på nytt utan man får "jucka" lite för att få den att starta. Om man däremot drar ut kronan lite försiktigt och sedan klickar i på nytt så går den igång igen. Gängar gör den som den ska iaf.

Bra att du går och förtydligar. Var inte meningen att hänga ut dig om du uppfattar det så. Jag hade samma problem med en som jag skickade tillbaka. Det var dock inte huvudanledningen till att jag skickade tillbaka min. Verket var kaputt.
 
Jag är lite kluven i fråga. Å ena sidan håller jag med i det du skriver men å andra sidan så tycker jag ändå att en riktigt matig recension med bilder bör premieras eftersom det till viss del är det som är syftet med en passaround, att utomstående ska få upp ögonen för modellen och kunna läsa vad andra tycker och tänker. Alla deltar så klart efter egen förmåga och det krävs varken Pulitzervinnande texter eller studiobilder à la @MaBr så länge det märks att man har lagt ner lite tid och energi på att försöka att förmedla sina intryck i bild och skrift och många verkar dessutom vinna på humor. :)
Okej då, varannan röstning och lotteri, det är rättvist :D
 
Vem var det som skrev att han föredrog målade index några 100 sidor bakåt? Var det innan helgen kanske.... scroll scroll på lilla skärmen .
 
Okej då, varannan röstning och lotteri, det är rättvist :D
Haha, perfekt! Nej men som @Clark Kent var inne på så upplever jag att det är många som inte verkar engagera sig för fem öre och skyller på att man glömt bort det eller att man bara postar en eller två bilder helt utan kommentarer efter att ha haft klockan hos sig i en vecka vilket är väldigt trist. Samtidigt blir det väldigt fel (och är dessutom svårt för att inte säga omöjligt) att sätta upp några slags krav på vad man måste prestera för att få vara med i utlottningen så det är inte ett alternativ och då blir det per automatik att även dessa deltagare är med i utlottningen om man kör på ett traditionellt lotteri.
 
Jag förespråkar utlottning av samma anledningar som @Nilas där jag är rätt säker på att man även kan addera personvariabeln. Vissa personer på forumet är helt enkelt mer populära, man känner varandra i större eller mindre utsträckning vilket kan göra det ytterligare skevt.

Däremot håller jag med om att det är bedrövligt dåligt på många passarounder, nu pratar jag om hela forumet, där folk kommer med lama ursäkter varför man inte har hunnit fota eller kan skriva mer än två ord som sammanfattning. Tycker att det är bättre i sådan fall att man villkorar en passaround vad som förväntas av deltagarna för att man ska få vara med i utlottningen. Inga bilder, ingen recension....inget lottnummer.
Håller med. Givetvis ska man göra så gott man kan i en passaround annars bör man kanske inte vara med alls.
 
Tillbaka
Topp