• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha, perfekt! Nej men som @Clark Kent var inne på så upplever jag att det är många som inte verkar engagera sig för fem öre och skyller på att man glömt bort det eller att man bara postar en eller två bilder helt utan kommentarer efter att ha haft klockan hos sig i en vecka vilket är väldigt trist. Samtidigt blir det väldigt fel (och är dessutom svårt för att inte säga omöjligt) att sätta upp några slags krav på vad man måste prestera för att få vara med i utlottningen så det är inte ett alternativ och då blir det per automatik att även dessa deltagare är med i utlottningen om man kör på ett traditionellt lotteri.
Man kan med fördel ha som regelkrav: minst en bild per dag och sen en slutrecension med sina plus och minus. Den som fuskar bränner ju sina egna broar här gällande nya roligheter.
 
Vem var det som skrev att han föredrog målade index några 100 sidor bakåt? Var det innan helgen kanske.... scroll scroll på lilla skärmen .

Hej, kan ha varit jag, kul att du och @FOQ läste :)

Känner igen detta med att ha kol på vad de flesta av er har haft och är ute efter. Själv surfade jag in i tråden ca september 2019 i förmiddags för en nostalgitripp avseende Monta-intresset. Visade sig ju att det var du @FOQ som var MOnta-sugen då.

EDIT: just NU går det jävligt fort i den här tråden!
 
Nja, de betalar väl ändå 50% av momsen? ;) Skämt åsido så förstår jag vad du menar men jag tror att det finns flera orsaker till att man gör på detta vis varav den främsta är psykologisk. Det finns en anledning till att nästan alla nätbutiker erbjuder fri retur och det är för att det är lättare att få kunder att skjuta på beslutet kring huruvida de egentligen ska köpa varan eller ej eftersom man då kanske är känslomässigt investerad i produkten när man har gått och väntat på leveransen, föreställt sig hur snygg man kommer att vara i de där leopardstringisarna osv. och när man dessutom väl har fått hem grejerna och tagit sig till ombudet med allt vad det innebär så tycker många kunder att det är besvärligt att skicka tillbaka prylarna.

Sen kan det också bero på andra orsaker som att de med hjälp av lite kreativ bokföring t.ex. kanske kan jämka sin egen skatt på något sätt i och med att man betalar skatt på annat håll? För deras del så skulle kostnaden vara densamma oavsett om man stod för 12.5% av inköpspriset eller 50% av momsen så jag antar att det finns en anledning till att man gör det sistnämnda.
Den psykologiska benämningen på fenomenet du beskriver resonemanget kring öppet köp är ”endowment effect” för den vetgirige. Det finns många listiga sätt att sälja på oss dumma människor grejer :mad::)
 
Jag skulle kunna tänka mig en passaround på denna då jag är nyfiken. Samt svenskt företag , lite udda design och bra prisbild (10st, 147kr per person. Överskott till typ bcf etc.) vilket lockar...
https://alfwatchcompany.com/collections/watches/products/norrsken-steel-blue

Om intresse finns är ju minst sagt udda :)

En valfri v2 GMT här hade varit trevligt, men det blir å andra ganska dyrt (delat på 10 pers).
https://zeloswatches.com/collections/horizons-gmt

Gillar zelos klockan mer men prisbilden på alfie är ju lockande:)
 
Måste hitta ett matchande grönt gummi till denna som inte har en fejkad Panerai-logo eller text på sig. Svårare än väntat, tips?!
DAE02150-8663-417B-B6D5-53A59290D250.jpeg
 
Hej, kan ha varit jag, kul att du och @FOQ läste :)

Känner igen detta med att ha kol på vad de flesta av er har haft och är ute efter. Själv surfade jag in i tråden ca september 2019 i förmiddags för en nostalgitripp avseende Monta-intresset. Visade sig ju att det var du @FOQ som var MOnta-sugen då.

EDIT: just NU går det jävligt fort i den här tråden!

Skulle gärna få en virtuell rundtur i din låda! Vad ligger däri?
 
Måste hitta ett matchande grönt gummi till denna som inte har en fejkad Panerai-logo eller text på sig. Svårare än väntat, tips?!
DAE02150-8663-417B-B6D5-53A59290D250.jpeg
Nu när jag ser klockan blir jag sugen på att hitta något med sandwich-tavla. Några tips på mikromärken (förutom Gruppo Gamma och Ventus) som har denna vackra ”feature”?
 
Så jävla typiskt.
Man köper en begagnad klocka på länk i ”fint” skick.
Två dagar senare hämtar man paketet i från ombud och vad får man? En klocka som ser helt oanvänd ut, med plast kvar. Länken har inte ens en spår av användning. Detta kommer i en påkostad klockrulle med tillhörande gummi och läder. Allt detta till ett pris som är bättre än kompispris.
Tack för en god affär @Skiddie!
31AFC6A0-EF95-4ECE-BA3E-B50753FE9381.jpeg
Om du skulle tröttna är jag eventuellt intresserad. :)
 
Jag kan besvara min egen fråga från någon sida bakåt i tråden med att kristi himmelsfärd verkar vara allmän helgdag även i UK i alla fall: http://bankholidays-uk.com/ascension-day/ :(
Hur går det för dig då, @BoZ80 ? Har du hört någonting om din beställning?

Inte ett knyst men du var ju 2-3 minuter snabbare än mig så det kanske inte är orimligt att det dröjer ett par dagar till för mig. :nailbiting:
 
  • Like
Reactions: HSK
Då det är min annons kan jag kommentera det. :)
Drar man ut kronan till ändläget för att stoppa sekundvisaren och sedan trycker in den igen så vill den inte alltid starta tidgången på nytt utan man får "jucka" lite för att få den att starta. Om man däremot drar ut kronan lite försiktigt och sedan klickar i på nytt så går den igång igen. Gängar gör den som den ska iaf.

Har haft en helt annan klocka med NH35 som hade samma ”problem” så det är nog snarare verket än klocktillverkaren som spökar. Det var ett marginellt störningsmoment tyckte jag själv.
 
  • Like
Reactions: HSK
Har sett isofrane liknande på GG som verkar funka väldigt bra. Kan det vara något?
Nja, helst helgjutet gummi om det makes sense? Alltså utan alla hålen förutom där spännet sitter dvs.

Kan man erbjuda alternativ till gummi?

Screenshot_2020-05-19-22-36-40-295_com.android.chrome.jpg
Det är snyggt men blir tunt på den här pjäsen, testade sailcloth på min Panerai och det såg klent ut i förhållande till boetten :(
Nu när jag ser klockan blir jag sugen på att hitta något med sandwich-tavla. Några tips på mikromärken (förutom Gruppo Gamma och Ventus) som har denna vackra ”feature”?
Varför skulle du inte köpa dig en GG igen är då motfrågan?:D
 
Onekligen snygg men väldigt stor med 44 mm och 54 mm L2L. Ganska exakt samma som @TerryTees GG bronsare förutom att Avyssos har en rejälare prislapp samt endast 20 mm mellan luggarna vilket känns för lite för en sådan rejäl pjäs. 24 mm hade känts mer rätt.

För övrigt är det precis sånt här som gör att detta är forumets bästa tråd!
Vet ej med ditt sista påstående, men denna tråd är alltid den första jag kollar om morgnarna :)
 
Nja, helst helgjutet gummi om det makes sense? Alltså utan alla hålen förutom där spännet sitter dvs.


Det är snyggt men blir tunt på den här pjäsen, testade sailcloth på min Panerai och det såg klent ut i förhållande till boetten :(

Varför skulle du inte köpa dig en GG igen är då motfrågan?:D[/QUOTE
Nja, helst helgjutet gummi om det makes sense? Alltså utan alla hålen förutom där spännet sitter dvs.


Det är snyggt men blir tunt på den här pjäsen, testade sailcloth på min Panerai och det såg klent ut i förhållande till boetten :(

Varför skulle du inte köpa dig en GG igen är då motfrågan?:D

Hmm.. Tänker du i panna-stil fast utan massa tjafs på. Typ sådana med veck i mitten eller vad man nu ska kalla det? Finns liknande på Cousins.

Bra att du säger det med sailcloth. Lurade på att köpa ett sådant till min kommande GG.
 
Hittar ingen bra till salu. Hade gärna velat ha en som inte är i brons. Men men, den som söker...
Om du har Facebook så tror jag det ligger kvar en Vanguard i ’aged steel’, som är så cool så det är orimligt, i Club Gamma-gruppen.

Hmm.. Tänker du i panna-stil fast utan massa tjafs på. Typ sådana med veck i mitten eller vad man nu ska kalla det? Finns liknande på Cousins.

Bra att du säger det med sailcloth. Lurade på att köpa ett sådant till min kommande GG.
Ja, precis! Hittar massor med fina produktbilder men så kollar man recensionerna och varenda bild har antingen loggan eller Panerai skrivet över bandet :banghead:
 
Om du har Facebook så tror jag det ligger kvar en Vanguard i ’aged steel’, som är så cool så det är orimligt, i Club Gamma-gruppen.


Ja, precis! Hittar massor med fina produktbilder men så kollar man recensionerna och varenda bild har antingen loggan eller Panerai skrivet över bandet :banghead:

Sökt samma. Säg till om du hittar nånstans. Cousins UK har dock liknande om du kollar gummi.
 
Tillbaka
Topp