• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Steinharts jubilee är väl helborstat? Så köp en Steinhart Batman på jubilee. Målade index, GMT, perfekt storlek :)
Här är @kjesul 's jag fick låna ett tag :)
ewvhsqf.jpg

Helt rätt på det. Har dreglat lite, ligger väl en ute på Kos eller blandar jag ihop det med någon som postar den med jämna mellanrum här i tråden. Gillar visarna och rätt placererat datum imho.
Finns samma modell fast utan gmt?
 
Helt rätt på det. Har dreglat lite, ligger väl en ute på Kos eller blandar jag ihop det med någon som postar den med jämna mellanrum här i tråden. Gillar visarna och rätt placererat datum imho.
Finns samma modell fast utan gmt?
Nja, den finns i 42mm och i titan isåfall. Men mig veterligen finns bara 39mm varianten med GMT.
Edit: Både @FreakyLeo och @Chumba har ju denna, dom kanske kan bjuda på en bild eller två med jubileet på :)
 
Nja, den finns i 42mm och i titan isåfall. Men mig veterligen finns bara 39mm varianten med GMT.
Edit: Både @FreakyLeo och @Chumba har ju denna, dom kanske kan bjuda på en bild eller två med jubileet på :)
@kreacon
3A64C80E-9FBF-4018-8099-3473C31EB26E.jpeg


Trevlig klocka helt klart :) Får inte så mycket handledstid nu när jag både har en Squale och en vanlig Ocean39 i samlingen men den kommer nog tillbaka i rotation såsmåningom :)
 
Jag tror att det mest handlar om lathet från tillverkarnas sida, att man inte vill lägga ner tid energi på att vidareutveckla produkterna vilket förmodligen även leder till högre kostnad = lägre marginaler. Bara en sån sak som att ha fasade kanter på länkbitarna som Monta har borde vara standard och det är nästan svårt att förstå hur en så pass enkel förändring gör sån enorm skillnad för komforten.
Roligt att du säger just lathet för det var precis vad jag tänkte skriva men inte gjorde. Jag har tjatat om det mycket i andra trådar och säkert här också men spännet på min Sinnklocka (556) är så katastrofalt dåligt. Det finns klockor för en tredjedel av priset med bättre spännen. Det är rakt av lathet, slapphet, ointresse. Det skulle i min mening lyfta klockan massvis med snäpp. Som tur är är det ju en riktig bandslampa så man kan ju hänga den på massa annat göttigt, men originallänk är alltid originallänk.
 
En snabb sökning visade att denna inte diskuterats ännu, kommande Scurfa release ser jävligt bra ut i mina ögon. verkar tyvärr som C19 försenat processen då det är i slutet av Maj och inga "sample pics" finns att skåda...
Riktigt bra! Den gula är min favvo, tätt följt av den marinblå strax under. Gula får mig att tänka på en honungsfylld vaxkaka :hungry:

Den där såg ju för jäkla bra ut! Får lite Hamtun Kraken-vibbar av den. En gul eller den som är under den gula... :hungry:
Jävlar vad fräck! Speciellt den gula med vaxkakemönster. :hungry:
Great men think alike :D
 
Håller med om tempot i tråden har varit väldigt högt dom sista veckorna. Skönt dock att det, för det mesta, är härligt snack om diverse mikromärken/prisvärda klockor och att OT:et har minskat.

Bra att kunna plöja igenom tråden när man har tjugo minuter över och gumman är på lekhumör :)

IMG_20200520_122302.jpg
 
Tillbaka
Topp