• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Oops blev inte riktigt som tänkt :rolleyes: Jäkla plockepinn vridring from hell, bli aldrig som jag är sensmoralen här. Ha en fin dag alla!
2Yv0FU8.jpg
Men vad har du gjort!? :eek:
 
Behövdes det "Nilas-moddas" för att passa eller gick det rakt på?
Inga större problem men lite knåp och tålamod krävs. Lätt böjda bandstift, bara att böja lite själv sen får man hjälpa dom på plats med lite milt våld. Endlinksen får man böja lite och det med fördel när dom sitter på klockan. Fick i alla fall perfekt fit på det hela och till en sparsam kostnad :).
 
Ja verkligen! Vad tycker dom om deras modell Atlas? Jag tycker att den är jäkligt clean men står inte ut med GMT visaren.
Jag gillar inte GMT visningen på den heller och utan den så blir det ju en Triumph! Så den är bättre tycker jag. Jag är inte mycket för dykare men skulle jag vilja ha en sådan tycker jag nog att Ocean King är den utseendemässigt bästa av dom!
 
Såg så mycket fram emot ett Jubilee, till seikon. beställde och hämtade ut. Väl på armen var det en obehaglig upplevelse. Blaffigt och skrytigt, polerade mittbitar som blänkte i ögat hur man än tittade.
Nu förstår jag ju att vi är olika, min smak är min och inte bättre än någon annans. Men finns det helt borstade jubileer med diskreta (små) länkdelar?
Och vilka klockor ska man titta efter? Gillar fortfarande tavlan på min SKX. Matt, tråkig, stora målade index, hög läsbarhet. Men känns bara så trist att typ vara owg med den.
39E851E9-4E50-4875-84AC-D002C3D5B4FF.jpeg

Fortfarande nykär i ventusen, men tycker att det blänker lite för mycket om indexen. =)
Steinharts jubilee är väl helborstat? Så köp en Steinhart Batman på jubilee. Målade index, GMT, perfekt storlek :)
Här är @kjesul 's jag fick låna ett tag :)
ewvhsqf.jpg
 
Såg så mycket fram emot ett Jubilee, till seikon. beställde och hämtade ut. Väl på armen var det en obehaglig upplevelse. Blaffigt och skrytigt, polerade mittbitar som blänkte i ögat hur man än tittade.
Nu förstår jag ju att vi är olika, min smak är min och inte bättre än någon annans. Men finns det helt borstade jubileer med diskreta (små) länkdelar?
Och vilka klockor ska man titta efter? Gillar fortfarande tavlan på min SKX. Matt, tråkig, stora målade index, hög läsbarhet. Men känns bara så trist att typ vara owg med den.
39E851E9-4E50-4875-84AC-D002C3D5B4FF.jpeg

Fortfarande nykär i ventusen, men tycker att det blänker lite för mycket om indexen. =)
Jubileet som jag köpte från Tid&Ting är mer vintageinspirerat och inte blaffigt. Tunnare och lite lagom rassligt som det ska vara, iallafall på denna typen av klocka :).
zWQielj.jpg
 
Inga större problem men lite knåp och tålamod krävs. Lätt böjda bandstift, bara att böja lite själv sen får man hjälpa dom på plats med lite milt våld. Endlinksen får man böja lite och det med fördel när dom sitter på klockan. Fick i alla fall perfekt fit på det hela och till en sparsam kostnad :).
När öppnar du din mullemeckverkstad för allmänheten? För oss som vill ha en nilas-moddad-klocka-deluxe :D
 
Keramiska vridringsinlägg brukar ju vara det! :p
Tyckte ändå jag var försiktig men det snappade direkt av minsta lilla beröring, aja allt för vetenskapen ;)
Ajdå, ja friskt vågat... Ett annat inlägg på den och det blir one out of one istället. Kan bli hur bra som helst. Du får se det så :).
Tänkte byta till aluminium ändå men såg för jävligt ut med det jag hade hemma så det får bli att beställa nytt...pastellrosa tror jag :cigar:
 
En snabb sökning visade att denna inte diskuterats ännu, kommande Scurfa release ser jävligt bra ut i mina ögon. verkar tyvärr som C19 försenat processen då det är i slutet av Maj och inga "sample pics" finns att skåda...

https://forums.watchuseek.com/f74/treasure-seeker-info-scurfa-watches-5157251-2.html
The Treasure Seeker is a new design unlike any other Scurfa model, I’m looking at a high quality brushed and polished finish.

Case size 41mm x 49mm and 12mm thick
Bumper bar case
7mm regulator style crown
Grade A Superluminova
300m ~ 1000ft
Ceramic bezel insert
Automatic movement
Sapphire Crystal, slight dome rounded sides
Five piece bracelet with folding clasp
Dial colours;
Black dial, polished hands with a touch of red
Yellow dial, gloss black hands and markers
White dial, gloss black hands and markers
Dark blue, brushed hands, markers and matching insert
Hydro Hat blue with polished hands, markers and matching insert,

You have to remember these are just illustrations and bits might have to be changed when I receive the samples, I’m expecting the samples in May

attachment.php

44b99c9c88c795374680286c6a447c1a.jpg
be730e826ce8372037e49a1e17ae3d86.jpg
e2e066329c39e53af3a41cdfff033e85.jpg
b7215f6b464431d4509a98ae3ef7d65b.jpg
05dd5505a2c5a09891e99c93ae5fa0ef.jpg
30d76da3c4c933aeed39798c1864c7dd.jpg
ff028c6cd10ac4ad2388299fa62e4785.jpg
 
Tillbaka
Topp