Du är ju ingen smygbrukareIbland blir jag, som är relativt aktiv i tråden, en smugbrukare. Men det beror ju på att om man är borta i två timmar har man 10 sidor att läsa ikapp![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är ju ingen smygbrukareIbland blir jag, som är relativt aktiv i tråden, en smugbrukare. Men det beror ju på att om man är borta i två timmar har man 10 sidor att läsa ikapp![]()
Det är inte meningen att skapa dålig stämning i tråden och älta gamla diskussioner men trådens enorma aktivitet är nog i grunden orsaken till att folk känner att de inte vågar ta plats. Det är ju till och med flera av trådens profiler som säger att de inte kan/hinner delta på grund av trycket och då är det inte heller särskilt konstigt om någon helt utomstående känner samma sak.Det här med att man har svårt att komma in i diskussionen som har sagts tidigare har jag svårt att tro. Kommer man inte in i en diskussion här så kommer man inte in i någon tråd alls här på forumet känner jag. Mer gästvänlig och hjälpsam tråd än denna finns inte enligt mig. Nästan allt kan med fördel visas och alltid någon som med glädje svarar på frågor som ställs och oftast inom ett par minuter. Snäll tråd-deluxe.
Håller med om det du säger. Den är lite "fyrkantig" i designen men jag tycker den sitter riktigt bra på min 16.5 cm handled. Spännet är långt, men det borde inte vara ett problem för @pontussundberg.@Hjelm kanske kan komplettera....
Ofrivilligt passiv kanske är en bättre beskrivningDu är ju ingen smygbrukare. En smygbrukare skriver aldrig och utåt gillar man inte mikros.
Betydligt bättre det än passivt aggressiva besök som ibland har dykt uppOfrivilligt passiv kanske är en bättre beskrivning![]()
Okej tack för att du tog dig tid och svarade Bezelman!Jag hade som sagt en Triumph och jag har ca 16,5 cm handled o tycker den satt helt OK. Jag tycker den bär ganska stort för att vara 38,5 och låset är också liiite stort. Men då gillar jag klockor runt 36 till 38a bäst. Är man mer van vid "runt 40mm" så tror jag man upplever den som väldigt lagom. Men för min smak var låset något för långt o skulle gärna sett något kortare avstånd lug till lug. Tror den är 47+ men den är också lite platt i passformen. Luggarna följer inte med runt armen så mycket. Men... Jag tror du kommer bära den bra. Jag är petig med dom här grejerna o gillar mindre klockor.
Kan plinga till från ditt postombud idag misstänker jagLedig dag med fönsterputsning.
Tur det finns roliga maskiner.
Zelos hjälper till.
![]()
Vad hade Saida på armen?Kan plinga till från ditt postombud idag misstänker jag(Saida har talat till mig)
![]()
Otroligt!Kan plinga till från ditt postombud idag misstänker jag(Saida har talat till mig)
![]()
Konstigt, jag väntar fortfarande på samtalOtroligt!
Hon ringde mig nyss också!![]()
Meddela när du tagit beslut om hur det blir! Jag tycker att det ser ut att vara otroligt schyssta och välgjorda klockor. Aldrig känt på en dock. Jag älskar när en länk är riktigt bra. Det är märkligt att det finns så många dåliga länkar och spännen där ute på riktigt dyra klockor dessutom.Okej tack för att du tog dig tid och svarade Bezelman!
En sån där har jag varit sugen på länge! Är den lika bra som den ser ut?Klart den nya dinkan får följa med på jobbet!
![]()
Det ska jag absolut göra Crispie! Jag håller med dig! Det borde ju inte vara SÅ svårt att få till det riktigt bra, men vad vet jag... Allas smak och handled är ju olika så dom "dåliga" länkar/spännen passa väll alltid några. (Sen finns det undantag då den bara är utav dålig kvalitet)Meddela när du tagit beslut om hur det blir! Jag tycker att det ser ut att vara otroligt schyssta och välgjorda klockor. Aldrig känt på en dock. Jag älskar när en länk är riktigt bra. Det är märkligt att det finns så många dåliga länkar och spännen där ute på riktigt dyra klockor dessutom.
End-länkarna lämnar en del att önska men i övrigt känns det som en riktig kalasklocka!En sån där har jag varit sugen på länge! Är den lika bra som den ser ut?![]()
Meddela när du tagit beslut om hur det blir! Jag tycker att det ser ut att vara otroligt schyssta och välgjorda klockor. Aldrig känt på en dock. Jag älskar när en länk är riktigt bra. Det är märkligt att det finns så många dåliga länkar och spännen där ute på riktigt dyra klockor dessutom.
Jag tror att det mest handlar om lathet från tillverkarnas sida, att man inte vill lägga ner tid energi på att vidareutveckla produkterna vilket förmodligen även leder till högre kostnad = lägre marginaler. Bara en sån sak som att ha fasade kanter på länkbitarna som Monta har borde vara standard och det är nästan svårt att förstå hur en så pass enkel förändring gör sån enorm skillnad för komforten.Det ska jag absolut göra Crispie! Jag håller med dig! Det borde ju inte vara SÅ svårt att få till det riktigt bra, men vad vet jag... Allas smak och handled är ju olika så dom "dåliga" länkar/spännen passa väll alltid några. (Sen finns det undantag då den bara är utav dålig kvalitet)
Bytte för egen del till ett jubilee från Tid&Ting.End-länkarna lämnar en del att önska men i övrigt känns det som en riktig kalasklocka!
Bara kul om man kan bidra till fler Monta i tråden! Skulle gärna köpa en igen om det kommer någon ny variant framöver.Okej tack för att du tog dig tid och svarade Bezelman!
Fredag var ju igår nu är det lördag!Fredag på en Onsdag![]()
![]()
Behövdes det "Nilas-moddas" för att passa eller gick det rakt på?Bytte för egen del till ett jubilee från Tid&Ting.
Blev bekvämt som tusan och snyggt också för den delen.
![]()
FuskFredag var ju igår nu är det lördag!
Lördagsgodiset idag är förstådd geckoödlan. Klockan växer på mig måste jag säga. Den är riktigt snygg! Jag parade ihop min Uncle Seiko BoR med ändlänkarna från Geckota och det passar rätt bra. US länken är bredare och tjockare och smalnar inte av men på håll ser det inte helknasigt ut.
![]()
![]()
![]()
/ P
Såg så mycket fram emot ett Jubilee, till seikon. beställde och hämtade ut. Väl på armen var det en obehaglig upplevelse. Blaffigt och skrytigt, polerade mittbitar som blänkte i ögat hur man än tittade.Bytte för egen del till ett jubilee från Tid&Ting.
Blev bekvämt som tusan och snyggt också för den delen.
![]()
Jag tror att det mest handlar om lathet från tillverkarnas sida, att man inte vill lägga ner tid energi på att vidareutveckla produkterna vilket förmodligen även leder till högre kostnad = lägre marginaler. Bara en sån sak som att ha fasade kanter på länkbitarna som Monta har borde vara standard och det är nästan svårt att förstå hur en så pass enkel förändring gör sån enorm skillnad för komforten.
Ja verkligen! Vad tycker dom om deras modell Atlas? Jag tycker att den är jäkligt clean men står inte ut med GMT visaren.Bara kul om man kan bidra till fler Monta i tråden! Skulle gärna köpa en igen om det kommer någon ny variant framöver.
Du kan ju borsta själv annars.Men finns det helt borstade jubileer med diskreta (små) länkdelar?
Vem av er knep Traskan?![]()
Mycket sant!Skulle påstå att det är tack vare (eller, på grund av?) målgruppen som motiverar priserna.
Alltid kul med något att göra när det är långhelg!Oops blev inte riktigt som tänktJäkla plockepinn vridring from hell, bli aldrig som jag är sensmoralen här. Ha en fin dag alla!
![]()
Exakt, positiva tankar onlyAlltid kul med något att göra när det är långhelg!