• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det här med att man har svårt att komma in i diskussionen som har sagts tidigare har jag svårt att tro. Kommer man inte in i en diskussion här så kommer man inte in i någon tråd alls här på forumet känner jag. Mer gästvänlig och hjälpsam tråd än denna finns inte enligt mig. Nästan allt kan med fördel visas och alltid någon som med glädje svarar på frågor som ställs och oftast inom ett par minuter. Snäll tråd-deluxe :).
Det är inte meningen att skapa dålig stämning i tråden och älta gamla diskussioner men trådens enorma aktivitet är nog i grunden orsaken till att folk känner att de inte vågar ta plats. Det är ju till och med flera av trådens profiler som säger att de inte kan/hinner delta på grund av trycket och då är det inte heller särskilt konstigt om någon helt utomstående känner samma sak.

Jag tror att en uppdelning skulle göra det lättare för folk att kunna ta del av det som man är intresserad av än att man som idag tvingas följa alla (enormt aktiva) diskussioner och försöka skumma igenom det man inte är intresserad av och jag tror också att nya användare skulle känna att det är lättare att antingen börja delta i specifika trådar för att sedan ge sig in i gillestugan och/eller att man blir mer benägen att bara posta ett inlägg på måfå här i tråden eftersom man känner att det inte finns någon risk för att sabba tråden eller posta fel eftersom det uttryckligen skulle vara en slags permanent fredagstråd.
 
Jag hade som sagt en Triumph och jag har ca 16,5 cm handled o tycker den satt helt OK. Jag tycker den bär ganska stort för att vara 38,5 och låset är också liiite stort. Men då gillar jag klockor runt 36 till 38a bäst. Är man mer van vid "runt 40mm" så tror jag man upplever den som väldigt lagom. Men för min smak var låset något för långt o skulle gärna sett något kortare avstånd lug till lug. Tror den är 47+ men den är också lite platt i passformen. Luggarna följer inte med runt armen så mycket. Men... Jag tror du kommer bära den bra. Jag är petig med dom här grejerna o gillar mindre klockor.
Okej tack för att du tog dig tid och svarade Bezelman!
 
Ledig dag med fönsterputsning.
Tur det finns roliga maskiner. :)
Zelos hjälper till.
AD41B6D9-936C-4809-91BD-4386E5E9AD19.jpeg
Kan plinga till från ditt postombud idag misstänker jag :D (Saida har talat till mig)
AEBD262C-0FBD-436D-9F79-4B849C1838E2.jpeg
 
Okej tack för att du tog dig tid och svarade Bezelman!
Meddela när du tagit beslut om hur det blir! Jag tycker att det ser ut att vara otroligt schyssta och välgjorda klockor. Aldrig känt på en dock. Jag älskar när en länk är riktigt bra. Det är märkligt att det finns så många dåliga länkar och spännen där ute på riktigt dyra klockor dessutom.
 
Meddela när du tagit beslut om hur det blir! Jag tycker att det ser ut att vara otroligt schyssta och välgjorda klockor. Aldrig känt på en dock. Jag älskar när en länk är riktigt bra. Det är märkligt att det finns så många dåliga länkar och spännen där ute på riktigt dyra klockor dessutom.
Det ska jag absolut göra Crispie! Jag håller med dig! Det borde ju inte vara SÅ svårt att få till det riktigt bra, men vad vet jag... Allas smak och handled är ju olika så dom "dåliga" länkar/spännen passa väll alltid några. (Sen finns det undantag då den bara är utav dålig kvalitet)
 
Meddela när du tagit beslut om hur det blir! Jag tycker att det ser ut att vara otroligt schyssta och välgjorda klockor. Aldrig känt på en dock. Jag älskar när en länk är riktigt bra. Det är märkligt att det finns så många dåliga länkar och spännen där ute på riktigt dyra klockor dessutom.

Det ska jag absolut göra Crispie! Jag håller med dig! Det borde ju inte vara SÅ svårt att få till det riktigt bra, men vad vet jag... Allas smak och handled är ju olika så dom "dåliga" länkar/spännen passa väll alltid några. (Sen finns det undantag då den bara är utav dålig kvalitet)
Jag tror att det mest handlar om lathet från tillverkarnas sida, att man inte vill lägga ner tid energi på att vidareutveckla produkterna vilket förmodligen även leder till högre kostnad = lägre marginaler. Bara en sån sak som att ha fasade kanter på länkbitarna som Monta har borde vara standard och det är nästan svårt att förstå hur en så pass enkel förändring gör sån enorm skillnad för komforten.
 
Fredag på en Onsdag :)
FA807CC3-72F9-4C60-91E3-CB7074845769.jpeg
Fredag var ju igår nu är det lördag!

Lördagsgodiset idag är förstådd geckoödlan. Klockan växer på mig måste jag säga. Den är riktigt snygg! Jag parade ihop min Uncle Seiko BoR med ändlänkarna från Geckota och det passar rätt bra. US länken är bredare och tjockare och smalnar inte av men på håll ser det inte helknasigt ut.
3E9B096D-879E-4332-BF61-1F4879C7E60F.jpeg


1EDFA1E1-CB76-4CA7-AD58-E3AE00DF9747.jpeg
D4D9566D-4FF6-4940-BB9C-04038D08D028.jpeg


/ P
 
Fredag var ju igår nu är det lördag!

Lördagsgodiset idag är förstådd geckoödlan. Klockan växer på mig måste jag säga. Den är riktigt snygg! Jag parade ihop min Uncle Seiko BoR med ändlänkarna från Geckota och det passar rätt bra. US länken är bredare och tjockare och smalnar inte av men på håll ser det inte helknasigt ut.
3E9B096D-879E-4332-BF61-1F4879C7E60F.jpeg


1EDFA1E1-CB76-4CA7-AD58-E3AE00DF9747.jpeg
D4D9566D-4FF6-4940-BB9C-04038D08D028.jpeg


/ P
Fusk :)
Snygg kombo där måste jag säga.
 
Bytte för egen del till ett jubilee från Tid&Ting.
Blev bekvämt som tusan och snyggt också för den delen :).
6VhlY5v.jpg
Såg så mycket fram emot ett Jubilee, till seikon. beställde och hämtade ut. Väl på armen var det en obehaglig upplevelse. Blaffigt och skrytigt, polerade mittbitar som blänkte i ögat hur man än tittade.
Nu förstår jag ju att vi är olika, min smak är min och inte bättre än någon annans. Men finns det helt borstade jubileer med diskreta (små) länkdelar?
Och vilka klockor ska man titta efter? Gillar fortfarande tavlan på min SKX. Matt, tråkig, stora målade index, hög läsbarhet. Men känns bara så trist att typ vara owg med den.
39E851E9-4E50-4875-84AC-D002C3D5B4FF.jpeg

Fortfarande nykär i ventusen, men tycker att det blänker lite för mycket om indexen. =)
 
Jag tror att det mest handlar om lathet från tillverkarnas sida, att man inte vill lägga ner tid energi på att vidareutveckla produkterna vilket förmodligen även leder till högre kostnad = lägre marginaler. Bara en sån sak som att ha fasade kanter på länkbitarna som Monta har borde vara standard och det är nästan svårt att förstå hur en så pass enkel förändring gör sån enorm skillnad för komforten.

Det har du nog rätt i, tråkigt att det är så.. Man kan ju hoppas på att företag som Monta visar vägen och fler följer på!
 
Tillbaka
Topp