Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, jag läser allt och ser allt. Men försöker hålla låg profil. Jag lägger alla pengar på huset och har inte råd att köpa klockor, även om jag är bra sugen2 år, 1 månad och 5 dagar sen starten,
2 månader, och 25 dagar för de senaste 100.
Vilken accelaration.
Säg nåt @Birchgrove, oh mighty master.
Vad heter denna modellen
Japp, -Raven Trekker 40 heter den..RAVEN TREKKER
Starkt att kunna läsa utan att köpa! Jag är alldeles för svag för detHehe, jag läser allt och ser allt. Men försöker hålla låg profil. Jag lägger alla pengar på huset och har inte råd att köpa klockor, även om jag är bra sugen
Haha, jag tänkte använda dig som referens. Min raka motsats.Starkt att kunna läsa utan att köpa! Jag är alldeles för svag för det
Låter klokt att fokusera på huset, tänkte du skulle hitta på nåt nytt roligt med namnet på tråden eller så, behöver inte kosta nåt.Hehe, jag läser allt och ser allt. Men försöker hålla låg profil. Jag lägger alla pengar på huset och har inte råd att köpa klockor, även om jag är bra sugen
Ja var det inte nåt med att bli student igen, eller minns jag fel?Starkt att kunna läsa utan att köpa! Jag är alldeles för svag för det
Men som sagt. Vi är ju inte dömande i den här tråden!Haha, jag tänkte använda dig som referens. Min raka motsats.
Jag vill minnas du typ skrev "Ska börja plugga och ska sälja av ett par klockor och nu är det köpstopp"
2 poster senare så skrev du "Jag beställde precis denna"
Japp, jag lever inte rikt! Men! Jag äter hellre falukorv hela månaden och kan köpa nån klocka än att käka oxfilé och inte köpa klockorHaha, jag tänkte använda dig som referens. Min raka motsats.
Jag vill minnas du typ skrev "Ska börja plugga och ska sälja av ett par klockor och nu är det köpstopp"
2 poster senare så skrev du "Jag beställde precis denna"
Pris på den och vad är det för urverk?Den här rackaren fick jag syn på häromdagen. Tycker den passar in på din beskrivning om bred vridring och "liten" tavla:
Snygg tycker jag..
Pris på den och vad är det för urverk?
Inte 100% säker, men tror IWCs Beobachtungsuhr från 1940 var först:Är urtavlan på den här Geckota K-01 ett hommage till/imitation av en annan klocka? I så fall vilken?
Jag menade inte att retas med dig, snarare berömma dig för att fortsätta köra på med något som du gillar. Alltså fortsätta handla med klockor.Japp, jag lever inte rikt! Men! Jag äter hellre falukorv hela månaden och kan köpa nån klocka än att käka oxfilé och inte köpa klockor
PS. Jag tål att göras narr av/retas med, så var inte feg
Är urtavlan på den här Geckota K-01 ett hommage till/imitation av en annan klocka? I så fall vilken?
Inte 100% säker, men tror IWCs Beobachtungsuhr från 1940 var först:
Snyggt..Trevliga bilder!
Brons här med idag...
Backade den också precis! Känns som en spännande klocka sett till prisetBackade precis! Missade dock den allra lägsta nivån... känner mig alltid bitter över sånt haha
Jodå Wempe finns också kvar. Gör mycket snygga klockor, särskilt deras Zeitmeister-serie.Som jag förstått tillverkades de efter Luftwaffes specifikationer av 5 olika tillverkare: nämnda IWC, Laco, Stowa, A. Lange & Söhne och Wempe.
Vet inte något om Wempe men övriga företag existerar ju fortfarande och gör B-uhr i olika kvalitets och prisklasser.
Jodå Wempe finns också kvar. Gör mycket snygga klockor, särskilt deras Zeitmeister-serie.
Lite bilder:
Jodå Wempe finns också kvar. Gör mycket snygga klockor, särskilt deras Zeitmeister-serie.
Lite bilder:
Japp! Har en gul och väntar på en grå som förhoppningsvis dyker upp nästa vecka. Mycket bra klocka! Behövde inte fundera många minuter innan jag beställde #2 när pre-order öppnade i våras.Halios Seaforth, någon som äger en sådan? Är det bra grejer?
Vet ej, bara tog en bild på nätet.. Men jag håller med, den är jättefin! Zeitmeister-serien har funnits länge med många olika utseenden och modeller. Det bästa är nog om du kollar deras hemsida samt kanske Chrono24.Första klockan var riktigt stilig. Vad är det för ref på den?
Det tror jag absolut!Beställde det här läderbandet. Vad tror ni? Kommer det passa?
Ska bli kul o testa..Det tror jag absolut!
Grymt snygga och den turkosa väcker ett stort habegär, men 44 mm är alldeles för stort.Nya 44mm Makon, 51 mm l2l, 16.5mm tjock. Kommer i brons senare.